X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מדרישה שהפנה להנהלת האוניברסיטה עו"ד שי תקן מההסתדרות, בעקבות פנייה יזומה של המנחים, אשר העלו טענות קשות בנוגע להסכם הקיבוצי המתגבש לדברי ההסתדרות, עשרות מעובדי האוניברסיטה נטשו את "כוח לעובדים" ועברו להתארגן במסגרתה
▪  ▪  ▪
חגית מסר-ירון, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני [צילום: זאב פרל]

מנחי ומרכזי האוניברסיטה הפתוחה התארגנו אתמול בהסתדרות ואף נבחר ועד פעולה. כך הודיע (יום ב', 6.9.10) יו"ר האגף להתאגדות עובדים בארגון, עו"ד שי תקן, לנשיאת האוניברסיטה הפתוחה, חגית מסר-ירון. באוניברסיטה הפתוחה מועסקים כ-1,040 מנחים וכ-300 מרכזים.
עו"ד תקן ביקש מנשיאת האוניברסיטה להפסיק לאלתר את המו"מ על ההסכם הקיבוצי בין הנהלת האוניברסיטה הפתוחה לבין ארגון "כוח לעובדים" וביקש שלא תחתום כל טיוטא או נוסח של הסכם קיבוצי. במכתב אף ציין תקן כי "עשרות עובדים אף ביטלו את חברותם במחאה על ההסכם המתגבש בארגון 'כוח לעובדים', כך שבכל מקרה ארגון זה אינו הארגון היציג כיום, ועל כן כלל אינו רשאי על-פי דין להמשיך ולנהל מו"מ קיבוצי בשם מנחי ומרכזי האוניברסיטה".
לדבריו, "העובדים פנו מספר פעמים בעבר להסתדרות אך לא התערבנו כי התנהל מו"מ עם 'כוח לעובדים' ורק עכשיו, כשהולך להיחתם הסכם הפוגע בזכויות עובדים, חובתנו הייתה להתייצב לצד העובדים ולארגן אותם. אנו לא נאפשר אף הסכם פוגעני למנחי ולמרכזי האוניברסיטה. אנו קוראים לאוניברסיטה להיכנס איתנו למו"מ על הסכם ראוי".
"ההסכם המתגבש פוגע קשות בתנאי השכר הקיימים"
העובדים, אשר לטענת ההסתדרות פנו אליה מיוזמתם לפני מספר שבועות, העלו טענות קשות בנוגע להסכם הקיבוצי המתגבש במסגרת המשא-ומתן המתקיים בין ההנהלה ל"כוח לעובדים", אשר יש בו לטענתם כדי לגרום לפגיעה ממשית בתנאי עבודתם. לדבריהם, ההסכם המתגבש פוגע קשות בתנאי השכר הקיימים שלהם ואיננו מסדיר את שכרם של המרכזים.
העובדים טוענים כי במהלך המשא-ומתן הציעה הנהלת האוניברסיטה כ-19% תוספת שכר רוחבית, אך "כוח לעובדים" דחו זאת כדי שלא תהיה דיפרנציאציה [בידול] בשכר. אי לכך, בהסכם המתגבש שינו את מדרגות השכר כדי שיהיה שכר אחיד לכולם וכך נפגע, לטענת העובדים, השכר של מנחים ומרכזים רבים, בעיקר בקרב אלה המלמדים מדעים מדויקים, כלכלה ומדעי המחשב. זאת, כיוון ששכרם של המנחים מורכב מכמות התרגילים שהסטודנטים מגישים.
על-פי ההסכם המתגבש, נטען כי המנחים המועסקים במקצועות המדעים המדויקים ימשיכו לעשות את אותה העבודה, אך ירוויחו פחות. העובדים טוענים כי מעתה יקבלו על כל סטודנט שכר של 120 שקלים במקום 240 שקלים, כדי שלא תיווצר דיפרנציאציה בשכר אל מול מקצועות מדעי החברה והרוח. עוד נטען, כי במשך 14 שנה לא היה עידכון תעריפים בשכר וכי ישנה שחיקה בשכרם של המנחים אל מול מרצי האוניברסיטאות. טענה נוספת שהועלתה, היא שההסכם אינו מסדיר את סוגיית היקפי ההעסקה בהתאם לתקנות המועצה להשכלה גבוהה.
יו"ר ועד העובדים הנבחר, ד"ר רונן בר-אל, אמר היום: "לאחר ששכרנו נשחק ביותר מ-40% מתגבש הסכם שבו ייפגעו מאות עובדים בשכרם ובהיקף העסקתם ועובדים רבים אחרים הוצאו מההסכם. כל ניסיונותינו לדבר עם כוח לעובדים נדחו על ידם. ביחד עם ההסתדרות נדאג לשיפור תנאי העסקתם של כל המנחים והמרכזים והכללתם בהסכם הקיבוצי".

תאריך:  06/09/2010   |   עודכן:  06/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגית מסר-ירון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות לאונ' הפתוחה: להפסיק המו"מ עם "כוח לעובדים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איפה ההוגנות
חייםאלי  |  6/09/10 16:01
2
בוז להסתדרות!!
נדהמת מהציניות   |  6/09/10 16:14
3
רונן בר-אל לא נבחר
מנחה  |  6/09/10 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רוצח ראש הממשלה עתר בדרישה להוציאו מן הבידוד שבו הוא נמצא כבר 15 שנים    "מעולם לא הוכיחו שאני מסית, אפילו ברגותי וראאד סלאח לא מבודדים ואפילו ואנונו היה רק 11 שנים בבידוד"    בא-כוחו השווה את עמיר לאסירי ציון    "גם במשטרים האפלים ביותר החזקת אסיר בתנאים כאלה היא התנהגות שאינה מתקבלת על הדעת"
עידן יוסף
לידיעת רשויות ההגירה: 22 קיבוצים ברחבי הארץ מתכוננים לקלוט את הילדים המיועדים לגירוש    הטרמינולוגיה הדשה: השוואת ילדי הזרים למעפילים לישראל לפני קום המדינה והשוואת ממשלת ישראל למנדט הבריטי    יו"ר הכנסת: להשאיר את הילדים
עופר וולפסון
יעלו ב-3.62% נוספים, לאחר עלייה של 3.55% בתחילת אוגוסט    שר התמ"ת: "נדחה את ההעלאה לאחרי החגים, כדי לא ליצור לחץ נוסף על הנזקקים בתקופה זו"
ליאת הלוי
בשנת הלימודים הקרובה יצטרפו לכותבים באתר האוניברסיטה גם סטודנטים שיעלו בבלוג באופן קבוע חוויות מהלימודים, עם דגש על פעילויות חברתיות בהן הם מעורבים
יפעת גדות
לקראת הצום מומלץ לאכול מספר ארוחות קטנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il