X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חסון, בן 40, בוגר יחידת 8200, שימש במהלך 10 השנים האחרונות כשותף בקרן הון הסיכון ג'מיני מינויו טעון אישור שר המדע, ועדת מומחים ואישור הממשלה צפוי להיכנס לתפקידו בתחילת 2011
▪  ▪  ▪

אבי חסון נבחר ע"י שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, כמועמדו למשרת המדען הראשי במשרד. כעת, עובר המינוי להתייעצות עם שר המדע, דניאל הרשקוביץ, ולאחר מכן יעבור לאישור ועדת מומחים שתוקם. לבסוף, יעבור המינוי לאישור הממשלה. חסון צפוי היכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2011.
חסון, בן 40, תושב מודיעין, שימש ב-10 השנים האחרונות שותף בקרן הון הסיכון ג'מיני. במהלך תקופה זו היה אחראי בין היתר על השקעות בתחומי התקשורת ואחסנת המידע. במהלך שנים אלו נפגש עם נציגי מאות חברות הזנק ישראליות, כאשר חלקן הפכו להשקעות. חסון ליווה ועזר להן לכל אורך שלבי חייהן, כשהדוגמה הכי בולטת היא חברת פריים-סנס.
לפני קרן ג'מיני, מילא חסון שורת תפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק, בינהם בחברות אי.סי.איי טלקום ואי.סי.טל. את שירותו הצבאי עשה ביחידת 8200, והוא רב-סרן במילואים ביחידה. חסון בוגר תואר שני במנהל עסקים למנהלים בבית הספר רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, והוא דובר אנגלית, ספרדית ועברית ברמת שפת אם. בעבר חי תקופות ארוכות בחו"ל, בארגנטינה ובארצות הברית, במהלכן נחשף לעולם העסקים הבינלאומי ולתרבויות שונות.
האתגר הגדול: התחרות העולמית הגוברת על יצוא ההיי-טק
בן-אליעזר אמר היום כי המדען הראשי הבא יצטרך להוביל את המו"פ הישראלי תוך התמודדות עם השינויים הרבים הן ברמה הגלובלית והן ברמה הלאומית. "אבי חסון מגיע לתפקיד בתקופה בה חלות תמורות רבות בכלכלה ובתעשיה העולמית אשר משפיעות באופן ישיר על המו"פ בישראל בכלל ופעילות המדען הראשי בפרט. בין כל אלו ניתן למנות את האתגרים העומדים בפני חברות ההיי-טק הישראליות בתחום גיוס ההון ואת התחרות הגוברת הן מצד מדינות מזרח אסיה והן ממדינות מערביות המצמצמים את הפער בין ישראל לשאר מדינות העולם בכל הקשור להשקעה במו"פ".
לדברי בן-אליעזר, צפויה בתקופת כהונתו התחזקות משמעותית של מרכיב המו"פ בתעשיות הקלינטק ומדעי החיים בישראל, והתרחבותן באופן משמעותי. השר ציין כי "הדבר יחייב תהליך בחינה ותעדוף מחודשים, אשר ישפיעו על אופייה של התעשיה העתידית בישראל. ההשקעה במו"פ בישראל מהוה את הבסיס עליו נשענת התעשיה המתקדמת בישראל ובמידה רבה אחראי לצמיחה המרשימה בייצוא ובביצועי המשק הישראלי. אני מאמין כי הניסיון והמקצועיות, כאיש ניהול וכבעל ידע רב בנושאים הרלוונטיים, אשר מביא עימו אבי חסון, יסייעו בהתמודדות מול אתגרים אלו בכדי לשמר את מעמדה של ישראל בתחום המו"פ ולהוביל אותה לשיאים חדשים".
משרד התמ"ת, כאחראי לצמיחה במשק, רואה בתפקיד המדען הראשי כאחד מהכלים המרכזיים להגדלת הצמיחה, ביחד עם חטיבות נוספות במשרד כדוגמת מרכז ההשקעות, מינהל סחר חוץ, מטה נגב גליל, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וכן האגף למעונות יום ומשפחתונים והאגף להכשרה מקצועית.
השר בן-אליעזר הודה למדען הראשי היוצא, ד"ר אלי אופר, שיישאר בתפקידו עד סוף 2010. "ד"ר אופר הוביל את אגף המדען הראשי להישגים מרשימים בקנה מידה עולמי. במהלך כהונתו של אופר הגיעה ישראל להישגים מרשימים אשר ביססו את מעמדה כמובילה העולמית בתחומי המו"פ והתעשיה המתקדמת. לפעילותו של ד"ר אופר חלק משמעותי בקבלת נשיאות תוכנית המו"פ האירופאית - יוריקה. ד"ר אופר ימשיך לכהן כנשיא יוריקה ויביא כבוד רב למדינת ישראל", סיכם בן-אליעזר.

תאריך:  06/09/2010   |   עודכן:  06/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניאל הרשקוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התמ"ת בחר באבי חסון לתפקיד המדען הראשי הבא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדען ראשי שאפילו לא מדען????
מסריח  |  8/09/10 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המרכז יוקם בעיר העתיקה בשיתוף עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן-גוריון
מחלקה ראשונה
בעל תואר ראשון במזרח תיכון ואיסלאם ומדעי המדינה, ותואר שני 'במזרח תיכון בן זמננו' מהאוניברסיטה העברית בירושלים
איציק וולף
נציגת הפרקליטות הפתיעה את הנוכחים בדיון בבית המשפט העליון והבהירה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים המתמחים בגיור, וכי למעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות הראשית
עופר וולפסון
יחליף את המנכ"ל היוצא משה אולדק מהחודש, לאחר שכיהן עד עתה כמשנה למנכ"ל    לחנקין 10 שנות ניסיון בתפקידי ניהול שונים, ביניהן כמנכ"ל קבוצת שחר וכסמנכ"ל שיווק באלקטרה
עמר בנוביץ
פרסום ראשון: המאמן, ששב רק בעונה שעברה, התפטר בגלל המצב הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il