המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה לאחרונה, להורות לחברות הכבלים והלווין לשלב בנספחי המבצעים המוצעים על ידם למנויים, הוראה לפיה מנוי המבקש להתנתק בטרם הסתיימה תקופת ההתחייבות יחויב ב"קנס יציאה", הידוע גם בכינוי "החזר עלות ההטבה", או ביתרת סכום העסקה שבה התקשר, לפי הסכום הנמוך מבין השניים. כן קבעה המועצה, כי החלטתה זו תחול על מבצעים קיימים.
ההחלטה התקבלה במסגרת הליך בחינה שמקיימת המועצה בנושאים צרכניים מרכזיים, אשר יש בהם כדי להשליך על חסמי המעבר בין החברות. הדבר ימנע מן החברות לגבות מאות ואלפי שקלים מהלקוחות המבקשים להתנתק לקראת סוף החוזה.
בנוסף על החלטה זו, תדון המועצה במהלך החודש הקרוב באפשרות להגביל את תקופת ההתחייבות ל-18 חודשים בלבד (שנה וחצי), ולחייב את חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית ליצור חפיפה בין תקופת ההתחייבות של המנוי במסגרת כל המבצעים בהם הן התקשרו עם כל מנוי ומנוי כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים אשר צרך המנוי יפקע בו-זמנית במועד אחד. במילים אחרות: שתהא חפיפה, נניח, בין תקופת ההתחייבות לתוכן לתקופת ההתחייבות בקשר עם הממיר.
נושא צרכני משמעותי מרכזי שבכוונת המועצה להעלות על סדר יומה בתקופה הקרובה הוא בחינה מחודשת של שיטת חישוב דמי היציאה במסגרת מבצעים והטבות המותנים בתקופת התחייבות, בשל העובדה שהמנויים נדרשים פעמים רבות לשלם סכומים גבוהים ביותר.
יו"ר המועצה,
ניצן חן, אמר ש"החלטת המועצה כי בעת יציאה ממבצע בטרם סיומו, יחייבו החברות את הצרכן בסכום הנמוך מבין 'החזר עלות ההטבה' לבין יתרת סכום העסקה, מהווה צעד ראשון בשורה של נושאים צרכניים שהמועצה לא תהסס לבחון על-מנת לשפר את מעמד הצרכנים".