X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אם לא יינקטו צעדים של ממש להתמודדות עם התופעה יגיע היקף המכירות של תרופות מזויפות עד סוף 2010 ל-75 מיליארד דולר לאחרונה פרסמה משטרת ישראל כי נתפסה רשת שהפיצה אלפי כדורי ויאגרה מזויפים
▪  ▪  ▪
שוק התרופות המזויפות נמצא בצמיחה מתמדת [צילום: AP]

ישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בעולם בזיופי תרופות ומדורגת במקום ה-8. על-פי הערכות, 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת בידיעה או שלא בידיעה. במדינות מתפתחות מגיעות התרופות המזויפות לכ-10% מהאוכלוסיה.
על-פי הערכת ה-Center for Medicines in the Public Interest אם לא יינקטו צעדים של ממש להתמודדות עם התופעה, יגיע היקף המכירות של תרופות מזויפות עד סוף 2010 ל-75 מיליארד דולר. נתון זה מבוסס על מקרים מדווחים בלבד. התרופה הנסחרת ביותר בשוק הזיופים בישראל היא תרופת המרשם ויאגרה.
בשנים 2009-2007 דיווחו הרשויות בישראל כי הגיעו לידיהם 438,410 כדורי ויאגרה שזוהו על-ידי פייזר כמזויפים. רק בשבועיים האחרונים דווח בערוצי התקשורת השונים על מספר מקרים של תפיסת רשתות מכירה של תרופות מזויפות ביניהם גם ויאגרה.
כ-33% מהתרופות המזויפות שנתפסות הן ללא כל חומר פעיל, 52% הינן בעלות מינון לא נכון של מרכיבי התרופה, 20% מהתרופות המזויפות הכילו חומרים שאינם אמורים להיכלל בהם. סוחרים בתרופות מזויפות מעורבים בדרך כלל גם בסחר בנשק ובמימון של ארגוני טרור שונים ברחבי העולם.
ערוצי ההפצה הפופולריים של תרופות מזויפות כוללים אינטרנט, פרסום בעיתונות, תרופות ביבוא אישי, ושווקים. 62% מתרופות המרשם הנרכשות דרך האינטרנט הן מזויפות. שוק התרופות המזויפות נמצא בצמיחה מתמדת, ואף צפוי במהלך השנה הקרובה לגדול עוד יותר.
ארגון הבריאות העולמי מנבא כי המכירות של תרופות מזויפות יגיעו לערכים של כ-75 מיליארד דולר ברחבי העולם עד סוף 2010. עוד מוסיפה רמות כי התרופות המובילות ברשימת התרופות המזויפות הינן תרופות נגד מלריה ושחפת, אנטיביוטיקה, תרופות מדכאות תאבון, נוגדי קרישה וחיסונים וכמובן תרופות לטיפול בהפרעות זקפה כדוגמת ויאגרה.
ויאגרה היא התרופה הכי נפוצה בשוק התרופות המזויפות. לדברי דודו פאפו, יו"ר הסתדרות הרופאים, "אם קניתם ויאגרה בכל מקום למעט בית מרקחת מורשה קיבלתם מוצר מזויף, גנוב או מוברח. חשוב להקפיד לרכוש את התרופות באמצעות מרשם שהתקבל אצל הרופא המטפל ואך ורק בבתי מרקחת מורשים". פייזר השיקה לפני כחודשיים את האתר www.original-pill.co.il אשר מאפשר לראשונה בישראל רכישת ויאגרה מקורית באינטרנט דרך בתי מרקחת מורשים ובאישור משרד הבריאות. כמו-כן, מוביל כעת דודו פאפו מהלך בו הסתדרות הרוקחים בישראל תהיה אחראית על תו תקן לבתי מרקחת ישראלים באינטרנט.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
התוכניות של חברת אינטרקולוני אושרו כבר בכל הוועדות
עופר וולפסון
סקר של מכון ירושלים שבדק את מידת הנימוס בציבוריות הישראלית, מגלה כי כל עלייה של 10% ב"ציון הנימוס" מלווה בהכנסה הגבוהה בעוד 5%    חוסר הנימוס הבולט בישראל: דיבור רם בסלולרי במקומות ציבוריים    רמת חוסר הנימוס במשרדי הממשלה בישראל גבוהה פי 1.5 מאשר בארה"ב
עופר וולפסון
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות ערעור של השר שלום שמחון וקבע כי אפי שטנצלר ימשיך בתפקידו כיו"ר הקק"ל עד לקיומן של בחירות במפלגת העבודה    השופטים נזפו בשמחון: "טרפד כל ניסיון לבצע בחירות פנימיות"
מוטי פשכצקי
בעלי הפועל התווכחו ארוכות בבית המלון אחרי ההפסד לבנפיקה
אלעזר לוין
טרקטורים עלו על המתחם במודיעין עילית    פקחי משרד הביטחון מנסים להפסיק את הבנייה    חברה ראשונה המסיימת את ההקפאה    "נזקים ב-180 מיליון שקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il