X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יעקב מרדינגר, הבעלים של חברת התכשיטים "הצורפים", ביקש לקזז רווחי הון במיליוני שקלים ממכירת חלקו במשרד הפרסום ראובני-פרידן, ע"י המצאת השקעה כושלת במניות בחו"ל המחוזי הפך את החלטתו של השופט דן מור מבית המשפט השלום, שזיכה את מרדינגר
▪  ▪  ▪
חנות ברשת "הצורפים" [צילום: יח"צ]

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, בהרכב בראשות השופטת הנשיאה דבורה ברלינר, והשופטים תחיה שפירא ומאיר יפרח, קיבל (יום ד', 15.9.10) את ערעור המדינה והרשיע את יעקב מרדינגר, הבעלים של חברת "הצורפים", שהואשם בעבירות זיוף ומרמה נגד רשויות מס הכנסה בפרשה אשר כונתה פרשת קריספילד. בכך, הפך הרכב השופטים פה אחד את פסק הדין המזכה של השופט דן מור בביהמ"ש השלום בת"א.
את המדינה ייצג עו"ד נעם עוזיאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה. את מרדינגר וחברת אגיפוס ייצגו עוה"ד גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי. את רוה"ח שלמה אבן ייצגו עוה"ד רות ליטבק, יצחק מרציאנו ואורי פירסט.
במסגרת הפרשה, ביקש מרדינגר לקזז רווחי הון במיליוני שקלים ממכירת חלקו במשרד הפרסום ראובני-פרידן, ע"י המצאת השקעה כושלת במניות בחו"ל. כידוע, מס משולם רק על יתרת הרווח לאחר קיזוז הפסדים.
טענת התביעה הייתה כי מרדינגר יצר סדרת מסמכים מזויפים וכוזבים המתעדים עסקה לרכישת מניות חברה זרה מבנק זר, ומכירתם בהפסד, אותם הציג לפקיד השומה להוכחת ההשקעה וההפסד בחו"ל. עיקר המסמכים המזויפים היו הסכם רכישה, קבלות על תשלום ומכתבים מהבנק הזר.
טענת הזיוף לא נסמכה על עדות כלשהי אלא על מראה המסמכים והעובדה שכללו שגיאות כתיב בשם הבנק הזר ובשם מדינת הבנק ועל השוואתם למסמכים אחרים של הבנק, שנמצאו אצל רוה"ח של הנאשם, שנחזו על-פי מראם, להיות אותנטיים.
התביעה התבססה גם על מציאת גרסאות של מכתבי הבנק המזויפים לטענתה, כקבצים שנמחקו ממחשבו של מרדינגר.
כאמור, לפני שנה דחה השופט דן מור את טענות הפרקליטות וזיכה את מרדינגר זיכוי מלא, תוך שהוא מקבל את טענותיו של מרדינגר וקובע שאין די בראיות התביעה. היום קבע ביהמ"ש המחוזי כי המדינה עמדה בנטל השכנוע והוכיחה מעבר לספק סביר את היות המסמכים מזויפים ואת ההשקעה וההפסד שבה, ככוזבים.
כמו-כן, קבע בית המשפט כי על איש עסקים שמנהל עסקים או השקעות בחו"ל, הרחק מידה של רשות המס הישראלית, נטל מוגבר להביא ראיות להוכיח את טענותיו ואת מסמכיו ולסתור את ראיות התביעה וכן קבע כי חזקה שאיש עסקים שכזה יכול לממן הבאת עדים מחו"ל.
בפסק הדין נכתב כי "אי גילוי נאות בדוחות הכספיים של חברה פרטית, בקשר להשקעה ולהפסד בחו"ל, מהווה נסיבה מחשידה המצטרפת לראיות התביעה המוכיחות את הכזב".
ביהמ"ש השאיר על-כנו את זיכויו של רוה"ח שלמה אבן וכן השאיר על-כנו את זיכוים של מרדינגר ואבן מהאישום השני, שעסק בטענת המדינה אודות מרמה בהסבת הפסד מיחיד לחברה בבעלותו וקיזוז מרווחי החברה. התיק הוחזר לגזירת דינו של מרדינגר לביהמ"ש השלום.

תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערעור התקבל: בעלי "הצורפים" הורשע בזיוף ובמרמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עונש על מחירים מופקעים בצורפים ל"ת
הניה  |  16/09/10 21:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את בקשת עיכוב הביצוע שהגיש    בתוך שלושה חודשים עליו להפקיד 200,000 שקלים ואת 500,000 השקלים הנותרים להפקיד בתוך שלושה חודשים נוספים
ענבל בר-און
כנגד צעיר בן 21 הוגש כתב אישום המתאר מסכת מזעזעת של עבירות אלימות, איומים ואינוס כלפי חברתו    ביהמ"ש שוכנע כי אם ישוחרר הוא יהלך אימים על חברתו והורה לעצרו עד תום ההליכים
שירלי בר דיין
ישראלביץ', אבידור ועטר כבשו לצהובים, עקיבא מגרלשווילי איזן זמנית
ליאת הלוי
הוועדה לסיוע לעקורי גוש קטיף קיבלה שורה של החלטות חשובות    הרשקוביץ: "נמשיך לפעול במרץ ליישום מסקנות ועדת החקירה, תוך קיצור הליכי הזמן ועקיפת הביורוקרטיה"
מאיה חסון
בלם בית"ר תולה את הנעליים בשל בעיות בלבו: "תודה לאוהדים, גם אלה שעדיין בוחרים לכעוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il