רמי לוי, בעליה של רשת "רמי לוי שיווק השקמה", קורא לצרכנים לקנות פחות, ובכך להביא להוזלת המחירים ברשתות השיווק. בראיון שהתקיים עימו הבוקר במגזין "על הבוקר" (ערוץ 10), התייחס לוי לעלייה החדה במדד המחירים לצרכן
שהתפרסמה אתמול (יום ד'), שממנה עלה כי מחירי הירקות הטריים התייקרו ב-5.2%, התייקרות המתייחסת לחודש שקדם, ומאז הספיקו המחירים להתייקר עוד.
לדברי לוי, המצוקה בענף החקלאות שנבעה כתוצאה ממזג האוויר החם אכן אמיתית, אולם עם זאת הכל עניין של היצע וביקוש, וככל שהביקוש לפירות ולירקות יפחת - כך יפחתו מחיריהם.
קריאתו של לוי נובעת מחשיבה חברתית המיועדת להטיב עם העניים: "אני לא מדבר רק על מי שיש לו פחות, אלא גם על מי שמסוגל להרשות לעצמו לקנות פירות וירקות במחיר גבוה - במקום לקנות שני קילו שחלק מזה ייזרק, תקנו חצי קילו".
עגבניות מהולנד ב-10 שקל למרות ההתייקרות, טוען רמי לוי כי לפי המחירון החקלאי, המחירים ירדו בזמן האחרון בכ-15%, וכך למשל קילו עגבניות שעלה 9 שקלים עולה כעת 7.20 שקלים. הוא גם גילה שבשלב כלשהו שקל לייבא עגבניות מהולנד: "הן אומנם עולות 10 שקלים, אבל העגבניות שם באיכות טובה ולא באיכות ירודה כמו כאן".
לקראת סוף אוקטובר, עם תחילת עונת הגשמים, צפויים מחירי הפירות והירקות לרדת בשל התגברות ההיצע.