X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוקר הפרטי נשכר על-ידי אביגדור אסקין על-מנת להשיג מידע מפליל על איש העסקים מיכאל צ'רנוי הנאשם השני בתיק תמלל את האזנות הסתר ותרגם אותן אישום שני נוגע להאזנות שביצע פרידן על-פי הזמנת עו"ד שחשד שאשתו בוגדת בו מבלי שהיה לו רישיון לעבוד כחוקר פרטי זאת משום שרישיונו נשלל בעקבות הרשעותיו בעבר בהאזנות סתר
▪  ▪  ▪
רפי פרידן בהארכת מעצרו ב-2007 [צילום: יוסי זליגר]
אביגדור אסקין. הזמין את העבודה [צילום: יוסי זליגר]

כתב אישום על האזנות סתר הוגש (יום א', 19.9.10) נגד החוקר הפרטי רפי פרידן ונגד מקסים גורביץ'. השניים נאשמים כי נשכרו לבצע האזנות סתר לאיש העסקים מיכאל צ'רנוי.
על-פי כתב האישום נפגש פרידן במאי 2007 עם אביגדור אסקין שעסק אז ביחסי ציבור ואשר ביקש לאסוף מידע על צ'רנוי. השניים נפגשו במוסקבה ובפגישה סוכם כי פרידן והחוקר אביב מור יאספו מודיעין על צ'רני. בין היתר, מידע הנוגע למקורביו ובהם ילנה סקיר, מזכירתו האישית. זאת, כדי שהמודיעין ישמש לפגיעה במעמדו של צ'רני.
במסגרת איסוף המידע על צ'רני ולבקשת מור ופרידן, במהלך החודשים מאי ויוני 2007, ביצע גדעון ענקי, ביחד עם אחר, מעקבים אחר צ'רני ותצפיות על ביתו. במהלך חודשים אוגוסט וספטמבר 2007, במסגרת איסוף המידע על צ'רני, האזינו מור, אסקין ופרידן, באמצעות מכשיר, לקו הטלפון בביתה של ילנה סקיר שבתל אביב, ללא ידיעתה, ללא הסכמתה ושלא על-פי היתר כדין.
תקליטורים שעל גביהם קבצים של האזנות הסתר הועברו, מעת לעת, מפרידן או מי מטעמו, לידי מור ונמסרו על-ידי מור לתמלול.
גורביץ' הבקיא בשפה הרוסית, נשכר על-ידי פרידן לצורך תמלול האזנות הסתר ותרגומן. כאשר היה מור מקבל תקליטור כאמור מפרידן, היה גורביץ' מגיע לביתו ואוספו. לאחר ששמע את האזנות הסתר, רשם גורביץ' את עיקריהן ברוסית ובעברית.
משסיים את מלאכתו העביר גורביץ את התקצירים לפרידן. תקצירים אלו וחומר נוסף, לרבות מעקבים מצולמים שנעשו על ביתו של צ'רני, הועברו על-ידי פרידן ומור לידי אסקין, לצרכיו ולשימושו. מור, פרידן ואסקין העבירו למזמין העבודה את המידע שאספו, לרבות התקצירים, הן באמצעות דואר אלקטרוני והן במהלך פגישותיהם במוסקבה. עבור חלקם בביצוע העבודה קיבלו מור ופרידן, מאסקין, לכל הפחות 50,000 שקלים במזומן.
"במעשיו המתוארים לעיל עסק פרידן בהשגת ידיעות על הזולת ובאיסופן, ועסק כחוקר פרטי בלא שהיה לו רישיון לכך. במעשיו המתוארים לעיל האזין פרידן, ביחד עם אחרים, האזנת סתר שלא על-פי היתר כדין, וכן השתמשו פרידן וגורביץ' ביודעין וללא סמכות כדין בתוכנה של שיחה שהושגה על-ידי האזנת סתר או שגילו תוכן שיחה כאמור ביודעין לאדם שאינו מוסמך לקבלה", לשון כתב האישום.
אישום שני שעמו מתמודד פרידן נוגע לחקירה שביצע בעקבות בקשת עורך דין שביקש למצוא ראיה לכך שאשתו בוגדת בו.
פרידן סיפק לעורך הדין שירותים של חוקר פרטי, לרבות ביצוע מעקבים אחר אשתו וסיכום תוצאותיהם בדוח מעקב בו פורטו תנועותיה מיום 11.4.2007 ועד יום 13.4.2007. פרידן אף נהג לספק ללקוחותיו שירות של השכרת מכשירי הקלטה דיגיטליים ופריקתם באמצעות תוכנה ייעודית המותקנת על מחשבו. במקרה דנן, פרידן השאיל לעורך הדין מכשיר הקלטה דיגיטלי. באמצעות מכשיר זה הוקלטו בחשאי שיחות שניהלה האישה ברכבה, ללא ידיעתה, ללא הסכמתה ושלא על-פי היתר כדין.
האזנות הסתר ממכשיר ההקלטה נפרקו על-ידי פרידן, עותק מההקלטות נמסר לעורך הדין ועותק נוסף נשמר במחשבו של פרידן. בתמורה לשירותי החקירות שסיפק פרידן לעורך הדין שילם לו האחרון סך של כ-5,000 דולר במזומן. כל זאת למרות שבתקופה הרלוונטית לא החזיק ברישיון חוקר פרטי.
"במעשיו המתוארים לעיל עסק הנאשם כחוקר פרטי וקיים משרד לחקירות פרטיות ללא רישיון כדין", לשון כתב האישום.
זו אינה הפעם הראשונה שבה מתמודד פרידן, שהיה בעבר קצין במשטרה, עם אישום בגין האזנות סתר. בעבר הוא הורשע בהאזנות סתר שביצע בפרשת נמרודי-מוזס. הוא נידון אז לארבע שנות מאסר בתוספת שנתיים מאסר על תנאי. ערעורים שהגיש על הרשעתו נדחו במחוזי ובבית המשפט העליון.

תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפי פרידן הואשם שוב בהאזנות סתר - הפעם לצ'רנוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פעם עבריין תמיד עבריין ל"ת
אלישמע  |  19/09/10 18:28
2
שיקום החוקר שלא התקין ל"ת
מכשיר מעקב/האזנה  |  19/09/10 19:56
3
פרידן מעולם לא היה קצין משטרה
אלישמע  |  20/09/10 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חשוד בניפוח שווי חברות של דלק נדל"ן באנגליה במאות מיליוני שקלים    אם יועמד לדין - יהיה זה תיק גדול ראשון בבית המשפט החדש לנושאי כלכלה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שתיית קפה לאורך כל החיים תרמה לשוני משמעותי בסיכון להתקפה ראשונה של שידגון, וככל שרמת הצריכה הייתה גבוהה יותר, כך נמוך יותר היה הסיכון
הלל קורן, עדי בן ישראל
המסחר הופסק עד שתספק לציבור דיווח מלא ובהיר של הדוח ההנדסי    הרשות פנתה לגבעות בבקשה לקבל טיוטת הדיווח של הדוח ההנדסי - וקיבלה 2 טיוטות לא מספקות    הבורסה מאשרת: "אי בהירות משמעותית בקשר עם הממצאים בדוח ההנדסי"    בתוך כך, משקיע בגבעות פנה לרשות ולבורסה והביע חשש למידע פנים
יפעת גדות
פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, פיתחה שאלון הפרעות זיקפה אוניברסלי    מטרת השאלון, המורכב מ-5 שאלות פשוטות, היא לאפשר דו-שיח נוח ונעים בין המטופל לרופא
עידן יוסף
לפי הניתוח של "מידרוג", לחברה מנועי צמיחה הכוללים את המותג הפרטי ורשת עדן טבע    בית המשפט אישר חלוקת 800 מיליון שקלים כדיבידנד לבעלי המניות של החברה המאוחדת וכי עסקת המיזוג בין דור אלון לרבוע כחול תושלם בשבועיים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il