X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון שתקיים בעוד שבועיים יועלו על סדר יומה של הוועדה שינויים הנוגעים לתקנון הבורסה, המרכזי שבהם נודע למסירת מידע מהבורסה לרשות ני"ע בהתאם לחוק איסור הלבנת הון
▪  ▪  ▪
שינויי תקנון הבורסה צפויים לקבל אישור [צילום: לע"מ]

בדיון שתקיים ועדת הכספים בעוד כשבועיים (5.10.10), יועלו על סדר היום מספר תיקונים הנוגעים לתקנון הבורסה, בהם מסירת מידע ביוזמת הבורסה לרשות לניירות ערך; תיקון עילות השעיה וביטול החברות בבורסה; תנאי כשירות לבקרי סיכונים, בקרי אשראי וקציני ציות וביצוע פעולות קסטודיאן בנגזרים.
בנוסף, תידון הוועדה באופן קבלת חברים חדשים לחברות בבורסה, בהגדרת פרויקט בשותפות מוגבלת להפקת סרטים ובשינוי הכללים בעניין "חברה בפיקוח" ו"חברה שאינה בפיקוח".
  • בעניין מסירת מידע ביוזמת הבורסה לרשות לניירות ערך, מוצע כי הבורסה תמסור מידע לרשות, גם במקרה של חשד לכאורה לעבירה על חוק איסור הלבנת הון. יש לציין בהקשר זה, כי על הבורסה חלה חובת סודיות, בכל הנוגע למידע שהגיע לרשותה, במהלך פעילות פיקוח ובקרה שהיא נוקטת. בשנת 2000 חוקק חוק איסון הלבנת הון, החל גם על חברי הבורסה. במהלך פעילות פיקוח ובקרה שמבצעת מחלקת חברים ופיקוח של הבורסה אצל חברי הבורסה, מסרה הבורסה כי עשוי להגיע אליה מידע, המעורר חשד לעבירה על חוק איסור הלבנת הון.
  • בעניין עילות השעיה וביטול חברות בבורסה, תידון ועדת הכספים אם לאשר את שינויי התקנון שאושרו ב-2007, אז התווספו עילות להגבלת פעילות חבר, להשעיה ולביטול החברות, בהתאם לעילות להעמדה לפירעון מיידי של חיובי החבר, אשר היו קבועות בחוקי העזר של מסלקת מעו"ף ושל מסלקת הבורסה. במסגרת השינויים נקבע כי הדירקטוריון של הבורסה רשאי להפעיל את סמכויותיו נגד החבר, במידה ומונה לו מפקח מיוחד או מנהל מורשה, או שננקטו נגדו אמצעים אחרים על-ידי המפקח על הבנקים.
  • בתקנון נקבעו תנאים חשדים באשר לכשירות בקרי אשראי, בדומה לתנאי הכשירות לבקר סיכונים ולקצין ציות. נקבע כי גם מי שהינו בעל רישיון בראיית חשבון, אף אם אינו בעל תואר אקדמי בחשבונאות, יוכל לשמש כבקר אשראי, כבקר סיכונים, או כקצין ציות.
  • חבר בורסה שאינו תאגיד בנקאי (חש"ב) עשוי לבצע עבור לקוחו פעילות בנגזרים, ולאחר מכן להעביר את הפוזיציה בנגזרים, שנוצרה בחשבון הלקוח, על-פי התקנון, במקרה בו מאפשר חש"ב ללקוחו ליצור באמצעותו פוזיציה בנגזרים, המועברת לאחר מכן לקסטודיאן. במקרה זה על החשב לקבל מהלקוח ביטחונות להבטחת התחייבויות הלקוח הנובעות מהפוזיציה. כעת צפויה לאשר ועדת הכספים כי כתחליף לקבלת הביטחונות מהלקוח, יכול החש"ב לקלב מהקסטודיאנים של הלקוח אישור הכולל את הסכום המירבי של הביטחונות שהקסטודיאן מעמדי ללקוח. הרשות מציינת כי יש לחדד את נוסח ההוראה בתקנון, באופן שיובהר כי התחייבות הקסטודיאן תכלול גם התחייבות לשלם לחש"ב סכום כספי, שיכסה את האשראי שהעמיד החש"ב לטובת הלקוח, לצורך יצירת הפוזיציה. בנוסף, נקבע כי האישור שניתן ע"י הקסטודיאן לחש"ב, יהיה אישור מראש ובכתב.
תאריך:  21/09/2010   |   עודכן:  21/09/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ועדת הכספים צפויה לאשר שינויים בתקנון הבורסה
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
עונש קל לבלם-מגן אתלטיקו מדריד שפצע את הכוכב הארגנטינאי
יפעת גדות
סדאם היה זקוק לתמיכתם של ההמונים וחשב להשיג תמיכה זו על-ידי היציאה למלחמה    ארה"ב ציידה לאורך שנות המלחמה את עירק בציוד לוחמה ובאמצעי תקשורת בעלות של מיליארדי דולרים
יפעת גדות
סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: "במסגרת המדיניות שנקטתי לפיה בכל בית חולים יהיה מכשיר MRI יוקצו כעת 8 מכשירי MRI לבתי חולים"
עידן יוסף
בסקירה בפני ועדת חוץ וביטחון העריך שאם המו"מ יגיע למבוי סתום יהיו אירועים אלימים, אך לא גל טרור כמו באינתיפאדה השנייה
עופר וולפסון
לאחר חודשיים של קיפאון, ירד שיעור האבטלה ב-0.1% נוספים והגיע לרמה הגבוהה רק במעט מזו שנרשמה בספטמבר 2008, רגע לפני התפרצות המשבר הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il