X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהודעה שפרסם בעודו נמצא בביקור ממלכתי בסין, כתב הנשיא מדבדב כי "איבד את אמונו בראש העירייה" המהלך האחרון נתפס כצפוי למדי במערכת הפוליטית הרוסית, לאחר שהסכסוך בין שני האישים הגיע לגבהים חדשים בחודשים האחרונים
▪  ▪  ▪
ראש העירייה שפוטר, יורי לוז'קוב [צילום: AP]
הקרמלין במאבק איתנים נגד ראש עיריית מוסקבה
עופר וולפסון
ראש העירייה המכהן מזה 18 שנה, יורי לוז'קוב, עומד בימים אלו מול קמפיין הכפשה חסר תקדים המנוהל נגדו ברוסיה * השמועות גורסות כי הקרמלין מעוניין לסלק את האדם המביע תמיכה רחבה מדי בראש הממשלה ולדימיר פוטין
לרשימה המלאה

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, פיטר (יום ג', 28.9.10) את ראש עיריית מוסקבה, יורי לוז'קוב, והביא בכך לסוף העידן של עובד הציבור הוותיק, שעמד בראש הממסד הפוליטי של הבירה הרוסית במשך 18 שנה, והיה גם ידוע כבעל אינטרסים כלכליים נרחבים בתחומי הנדל"ן בעיר.
בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של הקרמלין, כתב מדבדב כי הוא איבד את האמון בלוז'קוב ועל כן החליט לפטר אותו. הנשיא מינה את ולדימיר רסין, סגנו של לוז'קוב, לתפקיד ראש העירייה בפועל.
המהלך האחרון מגיע בעקבות ספקולציות שצצו לגבי המהלך מזה זמן מה במעגל הפוליטי הרוסי, לאחר שראש העירייה נקלע לסכסוך פומבי עם מדבדב.
בתור המרכז הפוליטי והפיננסי של רוסיה, מוסקבה מהווה חלק נכבד מהכלכלה הרוסית. כתוצאה מכך, תפקיד ראש עיריית מוסקבה הוא למעשה אחד מהתפקידים המשפיעים ביותר במדינה.
כאמור, למשפחתו של לוז'קוב ישנם אינטרסים כלכליים נכבדים ביותר בכל רחבי מוסקבה, וע"פ אנליסטים, מהלכו של מדבדב יביא לזעזוע נרחב בעולם העסקי של העיר, ולאי-וודאות כתוצאה מכך.
ראש העירייה היוצא נשוי לילנה בטורינה, אחת מהנשים העשירות ברוסיה. בטורינה היא נשיאת חברת CJSC Inteko, הפועלת בתחומי הבנייה, הנדל"ן וחומרי הגלם לבניין, כמו גם בתעשיות אחרות.
פיטורי של לוז'קוב יכולים להתפרש גם כסימן לכך שמחנהו של מדבדב החל להילחם ברצינות בשחיתות. האשמות רבות הנוגעות לנגע השחיתות משוייכות ללוז'קוב ולאשתו.
מספר מומחים לענייניה של רוסיה טוענים כי הצעד האחרון של מדבדב אינו מלמד על מחלוקות בינו לבין ראש הממשלה ולדימיר פוטין. לדבריהם, שני האישים מתמקדים בנושאים שונים, על-אף שעדיין מדובר בתפקידים משיקים. פוטין הוא עדיין החזק מבין השניים, אך מדבדב הולך ומגביר את כוחו.

תאריך:  28/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא רוסיה פיטר את ראש עיריית מוסקבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מול העצרת הכללית של האו"ם, הכריז שר וואליד אל-מועלם כי ניתן לחדש את השיחות "מהנקודה בה הופסקו", באמצעות טורקיה כמתווכת    חזר והדגיש: "על הגולן לשוב לידיים סוריות ללא קשר למו"מ"
מערכת אתר ערוץ הספורט
צמד חלוצי שאקלה מוכנים לבנפיקה. הונטלאר: אני משוכנע שננצח אותם
עופר וולפסון
הטמפרטורה בלוס אנג'לס הגיעה היום על-פי דיווחים אחדים ל-49 מעלות, שיא שלא נראה כמותו מאז החלו להימדד בה נתונים מטאורולוגים באופן סדיר לפני כ-133 שנה
איציק וולף
ראש הממשלה מתנער מדבריו של שר החוץ בממשלתו שאמר באו"ם: המחשבה שיהיה הסכם שלום עם הפלשתינים בשנים הקרובות אינה ריאלית    "נתניהו הוא שמנהל את המשא-ומתן המדיני עם הפלשתינים, לוח הזמנים נקבע סביב שולחן המשא-ומתן"
איציק וולף
כתב אישום הוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שני ערבים ישראלים משפרעם ומאום אל פאחם    פעיל חמאס בן משפחתם גייס אותם לסיוע לארגון    תמורת כסף רב העבירו מידע והביעו נכונות לגייס ערבי ישראלי לפעילות בארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il