X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
61% מהציבור אף סבור שיש להחיל את העלאת התמלוגים גם באופן רטרואקטיבי מחר תדון ועדת הכלכלה במדיניות הממשלה לקבלת תמלוגים מהגז הטבעי בחופי ישראל פורום "פעולה אזרחית" פנה למבקר המדינה: "בדוק כיצד קרה שרשיונות לחיפוש והפקת אוצרות טבע כה משמעותיים ניתנו בחינם"
▪  ▪  ▪
הציבור בעד הגדלת תמלוגי הגז [צילום: אתר משרד התשתיות]

רוב הציבור (76%) סבור שעל המדינה להגדיל את חלקה מהתמלוגים שמשלמות החברות לגילוי גז ונפט. כך עולה (יום ב', 4.10.10) מסקר מכון "דחף" שנערך עבור ערוץ 99 - ערוץ הכנסת. רק 9% סבורים שיש להקטין את גובה התמלוגים הללו.
עוד עולה מהסקר שערכה הד"ר מינה צמח, מנהלת מכון "דחף", כי אם יאושר החוק להגדלת תמלוגי הגז, 30% מהציבור סבור שיש להחילו רק על גילויי נפט וגז עתידיים, בעוד שרוב של 61% מהציבור סבור שיש להחילו גם באופן רטרואקטיבי.
מחר תדון ועדת הכלכלה במדיניות הממשלה לקבלת תמלוגים מהגז הטבעי בחופי ישראל. יש לציין, כי הדיון כונס עוד בטרם שהוועדה הציבורית שהקים שר האוצר לדיון בנושא, בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי, סיימה את עבודתה, והמלצותיה עדיין לא ידועות. היום גם החלו הדיונים במשרד מבקר המדינה בנושא פנייתו של פורום "פעולה אזרחית". הפנייה הועברה לפני ימים אחדים, והיא מבקשת ממבקר המדינה לבחון היטב "כיצד קרה שרשיונות לחיפוש והפקת אוצרות טבע כה משמעותיים, ניתנים בחינם, ללא קריטריונים מחמירים, ללא סנקציות על מי שמפר את תנאי הרישיון וללא איסור על סחר בזכויות", לדברי הפורום.
מייסד הפורום, הרב מיכאל מלכיאור, אמר כי "אי-אפשר לטעון שהשיטה הזו פעלה כדי לעודד יזמים בתקופה בה לא היו סימנים לגז טבעי. הרשיונות חולקו חינם כמעט לכל דורש עד לאחרונה, הרבה לאחר שהיה כבר ברור שיש פוטנציאל משמעותי מאד למאגרי גז טבעי מול חופי הארץ".
הפורום מציג בפנייתו אל מבקר המדינה את סיפורה של חברת פטרומד שקיבלה את הרשיון על שדות "מירה", "שרה" ו"בנימין" - הסמוכים למאגרים בהם התגלו לאחרונה מאגרי גז גדולים: "תמר" ו"דלית" - רק בשנת 2008. שנה אחר כך מכרה החברה את זכויותיה לחברת IPC (ישראל פטרוליום), מבלי להשקיע אגורה אחת. בחודש פברואר השנה שוב נמכרו הזכויות על רשיונות אלה, הפעם לחברות-בת של קבוצת אי.די.בי ושל הכשרת היישוב, שוב מבלי שהמוכר השקיע כסף כלשהו בפיתוח השדות המדוברים.

תאריך:  04/10/2010   |   עודכן:  04/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
76% מהציבור: להגדיל תמלוגי הגז שיועברו למדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חייב להעלות את התמלוגים
יששכר  |  4/10/10 20:42
2
mbody to screw the public ל"ת
some body pay so   |  4/10/10 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר ברק הנחה את כוחות הביטחון ללכוד את מחללי המסגד בבית פאג'ר בהקדם    "כל כוונתם היא לפגוע בסיכוי להגיע לשלום והידברות עם הפלשתינים"    יו"ר האופוזיציה המבקרת בניו-יורק אמרה כי פגיעה במסגד משמשת נשק בידי אויביה של ישראל    "את המעשה הזה יש להוקיע בכל הרמות"
עופר וולפסון
במסגרת מבחני התמיכה שלהן, תקבלנה הקופות תקציב של 15 מיליון ש"ח לצורך קיום בדיקות תקופתיות לבני 70 ומעלה, בהתאם להצעת המחליטים אותה אישרה היום הממשלה
איציק וולף
הממשלה החליטה כי לא ימונה מחליף לחבר ועדת טירקל, פרופ' שבתאי רוזן, שהלך לעולמו בערב סוכות    זאת בשל השלב המתקדם של עבודת הוועדה    על-מנת למנוע מצב של חוסר הכרעה בהצבעות הוענק ליו"ר הוועדה קול נוסף במקרה של שיוויון
איציק וולף
ראש אמ"ן העריך כי המאמצים הרבים שמשקיעה אירן בחימוש גורמי טרור באזור הם שמפריעים להגיע להסדרים עם שכנותיה של ישראל    ציין כי גם עשרת אלפים טילים לא יכולים להכריע מלחמה
עופר וולפסון
בתמורה למענק של 678 מיליון ש"ח, תיאלץ החברה להתחייב לבצע השקעה של 10 מיליארד ש"ח בשדרוג מפעל הייצור שלה בקריית גת לדור המעבדים החדש    בנוסף, תידרש להגדיל את מצבת עובדיה בישראל במאות נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il