X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ שאמה: "המאבק מול טייקוני הגז משמעותי יותר מכל המאבקים מול חברות הסלולר, הכבלים והבנקים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הקרב על התמלוגים מגיע לכנסת: ועדת הכלכלה תקיים מחר (יום ג', 5.10.10) דיון מיוחד בפגרה בהצעות להעלאת התמלוגים. בכנסת מעריכים שהדיון יהיה סוער לנוכח הוויכוח הציבורי בעד ונגד העלאת התמלוגים. בדיון צפוי להשתתף יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק. זו תהיה הפעם הראשונה שבה יתמודד תשובה באופן פומבי בכנסת עם התביעות של ח"כים להעלאת התמלוגים.
לבד מהח"כים ישתתפו בדיון מנכ"לי חברות הגז המתנגדים להעלאת התמלוגים והארגונים האזרחיים התומכים בהעלאת התמלוגים. כפי שנחשף היום ב-TheMarker, חברת דלק קידוחים שכרה את הלוביסט ישראל יהושע, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר התשתיות אביגדור ליברמן. נוסף על כך פועלים שלושה משרדי לובינג נגד העלאת התמלוגים.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), אמר כי יש להעלות את שיעור התמלוגים על גז, ואולם אין לעשות זאת באופן רטרואקטיבי. אקוניס אמר אתמול כי "אזרחי ישראל צריכים להיות שותפים למשאבי הטבע בים התיכון ובים המלח באותה מידה. יש מקום לעדכן את חוק הנפט שנחקק ב 1952. הדבר צריך להיעשות באופן מידתי בשיקול דעת, ולאחר דיון יסודי ולא פופוליסטי".
אקוניס סבור שיש להתייחס לנושא גם "בהיבט הביטחוני, לנוכח הידיעות הרווחות בדבר מעורבות איראנית בהפקת גז טבעי בלבנון, שהיא בעלת השכלה אסטרטגית לא רק על הכלכלה ¬ אלא גם אל ביטחון ישראל".
שורת חברי כנסת בראשות כרמל שאמה (הליכוד) ושלי יחימוביץ' (העבודה) מבקשים לקדם את הצעת החוק שהגישו להעלאת התמלוגים מ 12.5% ל 20%. הצעת החוק תועלה להצבעה בקריאה טרומית בחודש הקרוב. חברות הגז מפעילות לחצים על הח"כים להתנגד להעלאת התמלוגים.
שאמה טען כי "טייקוני הגז מתייחסים למדינת ישראל וחבריה כמדינת עולם שלישי שבה הם יכולים לנצל את משאביה. המאבק מול טייקוני הגז משמעותי יותר מכל המאבקים מול חברות הסלולר, הכבלים והבנקים".
תנועת אומ"ץ שיגרה היום מכתב אל חברי ועדת הכלכלה שבו קראה להם לא להיכנע ללחצים של חברות הגז. "לתנועה הגיע מידע מוצק שלפיו הופעלו באחרונה לחצים כבדים שהיו מלווים בהבטחות למיניהן על שרים וחברי כנסת", כתבו באומ"ץ. "אומ"ץ תעמוד על המשמר כדי לוודא שכללי המינהל התקין וטוהר המידות יישמרו ושהלחצים המופעלים על חברי הכנסת לא יהיו כרוכים בפיתויים ואינטרסים זרים. על הח"כים לפעול לפי מצפונם ולא לפי תכתיב מפלגתי וללא מורא מאילי ההון ומשליחיהם".

תאריך:  04/10/2010   |   עודכן:  04/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשובה יגיע לכנסת לדיוני תמלוגי הגז
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
AYIONS WE DON'T HAVE ANY OBLIG
HE GOT MANY OBLIG  |  5/10/10 05:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושרה תוכנית האב לרחבת הכותל בוועדה מקומית לתכנון ולבנייה    תכלול הרחבה של עזרת הנשים, תאפשר הצגת ממצאים ארכיאולוגיים ותמנע השתרעות מבקרים על הרחבה
איציק וולף
חייל צה"ל צילם עצמו רוקד במרחק אינטימי מאישה מוסלמית כפותה לצלילי מוזיקה ערבית    בצה"ל החלו בחקירה על-מנת לאתר את החייל ולהעמידו לדין
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן איטליה מתוסכל מהיצע השחקנים לקראת מוקדמות היורו. זמברוטה זומן
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את ערעורה של מייריד מגוויר וקבע כי תגורש מישראל    ביניש: היה על המערערת לפעול בדרך החוקית. משהעדיפה המערערת לעשות דין לעצמה ולהגיע לישראל על-אף איסור הכניסה, אין היא זכאית לסעד המבוקש על ידה
עופר וולפסון
שמונת ההרוגים בחוליה, גרמנים ממוצא פקיסטני, הגיעו למדינה לצורך אימוני טרור, וחוסלו בעת ששהו במסגד    CNN: "אזהרות המסע לאירופה מקורן בחוליה מהעיר המבורג"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il