X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פנתה אל חברי ועדת האיתור לתפקיד המפקח על הבנקים הבא בבקשה שלא להמליץ על מועמדים שמכהנים או כיהנו לאחרונה בתפקידים בכירים באחד משני הבנקים הגדולים, נוכח טענתה לניגוד העניינים המובנה הנובע מכך
▪  ▪  ▪
יפרוש בסוף השנה. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו [צילום: פלאש 90]

בעקבות פרסומים בתקשורת על אודות רשימת המועמדים האפשריים למשרת המפקח על הבנקים, אשר חלקם מכהנים היום בתפקידים בכירים במערכת הבנקאית, פנתה (יום ד', 6.10.10) התנועה לאיכות השלטון לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ולחברי וועדת האיתור לתפקיד המפקח על הבנקים הבא, במטרה למנוע מצב של ניגוד עניינים מובנה במינוי אפשרי, שינבע ממהותו הטבעית של תפקיד הפיקוח על הבנקים ומהיחס בין תפקיד זה לתפקידים בכירים באחד משני הבנקים הגדולים, האוחזים היום בכ-60% מהפיקדונות והאשראי במשק הישראלי.
אחד מהמועמדים המרכזיים שהועלו הוא זאב נהרי, המשנה למנכ"ל בנק לאומי. התנועה לאיכות השלטון הדגישה כי "בעניינו של מר נהרי, מדובר על מועמד שמילא שורה של תפקידים בבנק לאומי במשך עשרות שנים. עובדות אלה מקשות עוד יותר על הימנעות מאותו ניגוד עניינים מובנה שתואר לעיל ובולט עד כמה הסכם ניגוד עניינים אינו יכול להפיג את החששות המוצגים".
"ככל שמשרת המועמד באחד הבנקים הגדולים בכירה יותר, גובר ניגוד העניינים המובנה", כתבה התנועה. "עולה החשש כי בעל תפקיד בכיר באחד מהבנקים הגדולים, אשר מפוקח על-ידי המפקח על הבנקים, המתמנה לתפקיד זה, ללא כל תקופת צינון ימצא עצמו במצבים של ניגוד עניינים אינהרנטי, מטבע תפקידו החדש, הדורש ממנו פיקוח נטול פניות על אותו מוסד בו עבד שנים ארוכות, פיקוח שנועד לוודא שהמוסד עומד בתוכניותיו, יעדיו ודיווחיו על מצבו העסקי של הבנק".
איכות השלטון הדגישה כי פנייתה לא נועדה כדי לערער על איכותו או כישוריו של מועמד מבין המועמדים שהוזכרו בתקשורת, אלא להתריע מפני ניגוד העניינים המובנה במינוי מפקח על הבנקים שטרם מינויו היה בעל תפקיד משפיע באחד מהבנקים, ובייחוד באחד מהבנקים הגדולים, וזאת ללא כל תקופת צינון מינימלית.
התנועה הזכירה כי "במשרות ממשלתיות אחרות, תקופת צינון נחשבת כאמצעי יעיל ומוכר להגנה מפני אותם מצבים בהם תפקידו הקודם וקשריו של מועמד יכולים להשפיע על תפקודו התקין והיעיל. אומנם זוהי אינה דרישה פורמאלית לתפקיד המפקח על הבנקים, אך על-רקע תיאור התפקיד ומהותו זו נראית דרישה שאמורה להיות מהותית, שמטרתה להבטיח פיקוח יעיל ותקין".
עוד הוסיפה התנועה כי הסכם ניגוד עניינים, הנהוג במצבים בהם יש התנגשות בין אינטרסים של גוף פרטי ואחת מרשויות השלטון, לא ירפא את הפגם המהותי שבבסיס מינוי כמתואר, היות שפיקוח על הבנקים הוא מהות המינוי.

תאריך:  06/10/2010   |   עודכן:  06/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המפקח על הבנקים הבא - לא משני הבנקים הגדולים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עלה ב-0.9% לרמה של כ-2.39 טריליון ש"ח - תוצאת העלייה בשווי המניות הנסחרות בארץ ובנכסים צמודי המדד    12.5 מיליארד ש"ח זרמו לבורסה במהלך אוגוסט
יפעת גדות
סקר חדש הראה כי קרוב לרבע מהאימהות הודו כי נתנו לבנן להתחמק מעונש יותר משנהגו לעשות זאת עם בנותיהן
יפעת גדות
עבודתם איפשרה לפתח למין האנושי תרופות חדשות וחומרים מהפיכניים כמו הפלסטיק
איציק וולף
יועציה של מזכירת המדינה האמריקנית הדליפו לעיתונאי האמריקני בוב וודוורד כי ממשל אובמה שוקל למנות אותה לסגנית הנשיא לקראת הבחירות של שנת 2012 ולמנות את סגן הנשיא ביידן למזכיר המדינה    "הנשיא אובמה צריך את קולות הנשים, הלטינים והפנסיונרים שהיא הצליחה לסחוף אחריה בפריימריז של 2008"
עידן יוסף
לפני שמונה שנים פורסם במעריב תחקיר שבו טענה אישה כי הרב שלמה אבינר הטריד אותה מינית    כעת מטהר בית הדין הרבני הגדול את הרב מכל אשמה, וקובע: "אין כל יסוד להאשמות. מדובר בדברי השמצה זדוניים"    מדוע מתעכב פרסום פסק הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il