X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גדל ב-200 שקלים לעומת יולי אשתקד קצב גידול מספר משרות השכירים עמד על 2.4% בחישוב שנתי והוא עומד כיום על כ-2.95 מיליון מספר העובדים הזרים נוצר יציב בחודשים האחרונים, אך הוא נמוך משמועתית מרמתו ביולי אשתקד
▪  ▪  ▪
השכר הממוצע - במגמת עלייה [צילום: פלאש 90]

השכר הממוצע למשרת שכיר ישראלי בכלל המשק הסתכם בחודש יולי ב-8,602 שקלים ומספר משרות השכירים הישראלים בחודש זה עמד על כ-2.95 מיליון. כך עולה (יום ה', 7.10.10) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בהשוואה ליולי אשתקד, מדובר בגידול של כ-400 שקלים, בהשוואה לשכר במחירי שוטפים שעמד על 8,220 שקלים בממוצע. עם זאת, מדובר בירידה של כ-200 שקלים לעומת החודש הקודם. מאז יולי אשתקד, נוספו למשק כ-100 אלף משרות שכיר נטו.
השכר הממוצע הכללי ביולי היה מעט נמוך יותר - 8,437 שקלים. זאת, עקב שקלול נתוניהם של העובדים הזרים, שהסתפקו בשכר ממוצע של 4,266 שקלים בלבד. נכון לסוף חודש יולי, עבדו בישראל באופן רשמי ובהיתר כ-79 אלף עובדים זרים - ירידה משמעותית לעומת מספרם ביולי אשתקד שעמד על כ-110 אלף.
על-פי נתוני המגמה של העובדים הישראלים, בחודשים מאי עד יולי קצב העלייה של משרות השכיר עמד על 2.4% בחישוב שנתי. על-פי נתוני המגמה באותה תקופה, עלה השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים ב-1.2% בחישוב שנתי והשכר הממוצע במחירים שוטפים עלה ב-2%.
מן הנתונים ניתן לראות כי מצב השכר במשק על-פי מגזרים שומר על יציבות מעמדית, באופן שלא השתנה מזה שנים: העובדים בתחום מגזר החשמל והמים הם המרוויחים הגדולים במשק, עם שכר ממוצע של כ-26,700 שקלים לחודש בסוף יולי 2010. העובדים המשתכרים הכי מעט הם אלו הנמצאים בתחום שירותי האירוח והאוכל, עם שכר ממוצע של פחות מ-4,000 שקלים בסוף יולי (מדובר בירידה לעומת החודשים הקודמים). בכל מקרה, ראוי לציין כי כ-41% מכלל השכירים בענף המסעדות ושירותי האירוח עבדו במשרה חלקית נכון לסוף המחצית הראשונה של 2010.
השכר הממוצע בתחום שירותי החינוך עמד על 7,214 שקלים לחודש, בתחום השירותים העסקיים עמד השכר הממוצע על 8,824 שקלים לחודש, במגזר התעשיה עמד השכר המממוצע על 11,687 שקלים לחודש ובמגזר הפיננסים עמד השכר הממוצע בסוף יולי על 15,243 שקלים לחודש.
המגזר הגדול במשק הוא מגזר השירותים העסקיים, עם כ-153 אלף עובדים שכירים בסוף יולי. המגזר הקטן ביותר הוא מגזר המים והחשמל, שהעסיק כ-18 אלף עובדים שכירים בלבד.
מגזר החינוך העסיק כ-400 אלף עובדים בסוף יולי, בתעשיה הועסקו כ-365 אלף עובדים, בתחומי הפיננסים הועסקו כ-101 אלף עובדים, ובשירותי האירוח והאוכל עבדו כ-163 אלף עובדים.

תאריך:  07/10/2010   |   עודכן:  07/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השכר הממוצע במשק ביולי: 8,602 שקלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה כל כך קשה לכם לכתוב
סתם אהבל  |  7/10/10 18:22
2
הפירסום לא מדייק
משה אברמוביץ  |  7/10/10 20:59
3
מתי כבר יעלו את השכר. אנשים...
שלום123456  |  7/10/10 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רונית שוורץ בן דוד תחליף בתפקידה את אורנה כהן שפרשה לטובת האוניברסיטה העברית
עופר וולפסון
ישמש כיועץ לשותפות במספר נושאים הקשורים לניהול השותפות ולפעילותה הכלכלית
ליאת הלוי
ברק: "נוסח ההצהרה צריך לשקף את רוחה הליברלית והפתוחה של מגילת העצמאות ואת ערכי היסוד של מדינת ישראל"    "לא הייתי שותף לגיבוש הצעתו של נתניהו"
עידן יוסף
שלושה כתבים לענייני משטרה מתלוננים נגד יועץ השר לביטחון הפנים עידו מינקובסקי על שימוש לא ראוי במידע שברשותו    "המידע מודלף לכתבים מיוחסים, ולפעמים מידע שהודלף מוכחש"
עופר וולפסון
ילדיה של אישה שנפטרה מסרטן לפני 9 שנים, פנו לוועדת המשמעת של הלשכה בדרישה לנקוט בצעדים נגד עו"ד דורון רפואה, מי ששימש מנהל עזבונה, אך מעל באמונה בצורה חמורה    משך מאות אלפי שקלים ללא רשות ועשה בהם כבשלו    לביהמ"ש הוגשה בקשת רשות ערעור על החלטת המחוזי לאשר את שכר הטרחה שנקבע עמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il