X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
80 חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם מעוניינים לשוב ארצה ולהשתלב במרכזי המצוינות המחקרית החדשים סער: "השבת חוקרים ישראלים מהאוניברסיטאות ומכוני המחקר המובילים בחו"ל לישראל, היא יעד לאומי שיתרום לחיזוק המצוינות של האקדמיה הישראלית"
▪  ▪  ▪
גדעון סער, שר החינוך. נשיב חוקרים ישראלים לארץ. [צילום: פלאש 90]

במסגרת ישיבת הממשלה הציגו שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, ויו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), פרופסור מנואל טרכטנברג, את התוכנית הרב שנתית, שיישומה יחל כבר בשנת הלימודים החדשה.
בסקירה תוצג היענות מרשימה לקול הקורא שפורסם לאחרונה להקמת ארבעת מרכזי המצוינות המחקרית הראשונים, בתחומים: מדעי המחשב, מקורות אנרגיה מתחדשים, חקר תהליכים קוגניטיביים ומחקרים מתקדמים ברפואה מולקולארית. בכל תחום הוגשו מספר הצעות על-ידי אוניברסיטאות המחקר בישראל בשיתוף מכללות ובתי חולים.
כבר בהצעות לארבעת המרכזים הראשונים יש התחייבות עקרונית של למעלה מ-80 חוקרים מצטיינים הפועלים כעת במוסדות המחקר המובילים בעולם דוגמת: הרווארד, MIT, פרינסטון, NYU, UCLA, ברקלי ועוד, לשוב לישראל ולהשתלב במרכזי המצוינות.
שר החינוך ויו"ר המל"ג, גדעון סער: "השבת חוקרים ישראלים מהאוניברסיטאות ומכוני המחקר המובילים בחו"ל לישראל היא יעד לאומי שיתרום לחיזוק המצוינות של האקדמיה הישראלית. היענות מדענים וחוקרים ישראלים לשוב ארצה במסגרת מרכזי המצוינות, שהקמתם תחל השנה, היא הבעת אמון במערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית ובתהליך השינוי בה".
במהלך החודשים הקרובים יפורסמו קולות קוראים להקמתם של מרכזי מצוינות נוספים. על-פי התכנון יוקמו עד 30 מרכזים במהלך חמש השנים הקרובות בעלות של כ 1.5 מיליארד ₪. המימון יתחלק בין המדינה, שותפים אסטרטגיים והמוסדות שיזכו במרכזים.
במסגרת התוכנית הרב שנתית ישונה מודל התקצוב, שלא עודכן מזה 18 שנים, כך שיעודד אף הוא מצוינות מחקרית. מודל התקצוב יהווה כלי תקציבי לתמרוץ המוסדות ליישם את יעדי התוכנית הרב שנתית ולחיזוק יתרונותיהם היחסיים של המוסדות בתחומי המחקר וההוראה.
במסגרת מודל התקצוב החדש המתגבש בימים אלה יוענק התקצוב על בסיס תפוקות באופן תחרותי, עם דגש על פרסומים מדעיים איכותיים, וזכייה במענקים מקרנות תחרותיות. המודל יהיה שקוף למוסדות ולציבור הרחב.
יו"ר הות"ת, פרופסור מנואל טרכטנברג: "מודל התקצוב החדש יעודד מצוינות במחקר ובהוראה ויהווה כלי מימוני לתמרוץ ולחתירה ליעדי התוכנית הרב שנתית".

תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
80 חוקרים מצטיינים יתחייבו לשוב לישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התחייבו ל"ת
לא יתחייבו  |  10/10/10 17:50
2
יתחייבו - תמורת מה?! מניסיון ק
מיכל מירושלים  |  10/10/10 18:47
3
ומה עם הפרופסורה הסנילית?
cx4  |  10/10/10 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאת הלוי
לאחר תשע שנים בנייס סיסטם, עובר בן-סירה לנהל את סקייויז'ן    "אני נרגש ומצפה להצטרף לסקייויז'ן ולהוביל את החברה להמשך צמיחה מואצת"
חן מענית
עו"ד יעקב וינרוט, המואשם במתן שוחד בכך שייצג את פקיד השומה שוקי ויטה תמורת שכ"ט מופחת, בעדות במשפטו: "אני לא אימא תרזה. מכל אחד אני גובה שכ"ט לפי מעמדו ואפשרויותיו"
איציק וולף
בעקבות הצעת שר הפנים לשלול אזרחות מאזרחי ישראל שיתמכו בארגוני טרור אמרה ח"כ זועבי כי הוא בעצמו בוגד בערכי האדם ובזכויותיו
יפעת גדות
ריכשי או השכירי משאבת-חלב
איציק וולף
כתב אישום הוגש נגד סמלת שגנבה דיסק און קי ממתקן של המועצה לביטחון לאומי    על הדיסק היו מסמכים רבים הנוגעים לפרויקט הגרעין האירני    החזירה את הדיסק לאחר זמן קצר ואין ראיה כי עשתה שימוש במסמכים    בחקירתה טענה: ביקשתי לחשוף את מחדל אבטחת המידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il