X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשלת ישראל אישרה ברוב של 22 מול 8 את תיקון חוק האזרחות שיחייב מתאזרחים להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית במתנגדים: כל שרי העבודה כולל היו"ר ברק ושלושת שרי הליכוד דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

+ גם יהודים יצהירו על נאמנות
ממשלת ישראל אישרה את תיקון חוק האזרחות שלפיו יחוייבו מתאזרחים להצהיר נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לאחר שתיקון החוק אושר בממשלה הוא יובא לאישור הכנסת.
על-פי התיקון, מי שביקש לקבל אזרחות ישראלית על-ידי התאזרחות, יצהיר שיהיה אזרח נאמן למדינת ישראל "כמדינה יהודית ודמוקרטית" וכי הוא "מתחייב לכבד את חוקי המדינה".
עוד סוכם כי בנוגע להצעתו של שר הביטחון אהוד ברק להוסיף לנוסח הנ"ל את הביטוי "ברוח עקרונות מגילת העצמאות" - הנושא יובא לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה בראשות שר המשפטים יעקב נאמן. באשר להצעה שהעלה שר המשפטים להחיל את הנוסח גם על מתאזרחים יהודים שמבקשים לקבל את האזרחות הישראלית מכוח חוק השבות - הוחלט כי הנושא יידון בממשלה בעתיד בנפרד.
ההצעה אושרה ברוב של 22 שרים תומכים אל מול שמונה מתנגדים. במתנגדים היו חמשת שרי העבודה ובהם יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, ושרי הליכוד דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן. השר איתן ביקש לקבל את הצעתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, כי התיקון לחוק יחייב את כל המתאזרחים - כולל יהודים המבקשים אזרחות ישראלית מכוח חוק השבות - להצהיר אמונים לישראל.
שר הביטחון ברק הצביע נגד התיקון לאחר שהצעתו לשנות את נוסח התיקון באופן שיכלול את המילים "מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות" נדחתה על-ידי הממשלה.
בעקבות אישור הצעת תיקון חוק האזרחות - ובשל הביקורת שנלוותה אליה - יקיימו אחר-הצהריים דובר הממשלה, גידי שמרלינג, ומנהל ההסברה הלאומי, ירדן ותיקאי, תדרוך לעיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים.
בתגובה על האישור בממשלה לתיקון לחוק האזרחות, כך שיכלול הצהרת נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אמרה ח"כ עינת וילף (העבודה) כי החוק הוא חלק ממופע הפירומאניה של אביגדור ליברמן.
"אילו היה מדובר על הקשר כולל של הסדרת ההגירה הלא-יהודית למדינת ישראל, אז היה מקום לדרוש שאנשים יתחייבו לשמור על אופייה של ישראל כמדינתו הדמוקרטית של העם היהודי.
אולם בהקשר הזה, החוק אינו נותן פתרון לאף בעיה ממשית במדיניות ההגירה של ישראל. החוק הזה ממחיש את דפוס הפעולה החוזר של מפלגת 'ישראל ביתנו', במסגרתו היא יוצרת הרבה רעש מיותר כדי לכסות על חוסר העשייה שלה", טענה.

לבני: תיקון חוק האזרחות - פוליטיקה רעה

יושבת-ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, אמרה הערב בתגובה לאישור החוק כי מה שנראה היום זו פוליטיקה רעה.
"הנושא העדין והמרכזי של מדינה יהודית ודמוקרטית הפך למסחרה פוליטית וזה פשוט מיותר.הדבר המרכזי שעלינו לשמר זה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ושוויונית לכלל אזרחיה. הצעת החוק הזו אינה תורמת דבר לכך, ההפך- היא תגרום לסכסוכים פנימיים, להבנה בינלאומית פחותה ואין בה שום תוכן", אמרה.
לדבריה, זו הצעת חוק רעה שאינה שומרת על ישראל כבית הלאום היהודי ואף פוגעת בו.

תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
גם יהודים יצהירו על נאמנות

[צילום: פלאש 90]
שר המשפטים, הפרופ' יעקב נאמן, אמר (יום א', 10.10.10) כי ההצעה לתיקון חוק האזרחות שתעלה לאישור הממשלה תחייב גם יהודים להצהיר על נאמנותם למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
לדבריו, גם יהודים המבקשים להתאזרח בישראל מכוח חוק השבות יתבקשו להצהיר על נאמנות זו.
בכך, מבקש השר נאמן למנוע טענות חוקיות בדבר 'גזענות' לכאורה של התיקון לחוק. על-פי הצעה זו, כאשר ההצהרה תכלול את כל המתאזרחים ללא הבדל לאום - לא ניתן יהיה לטעון כלפיה כי היא נגועה בגזענות.
שר הביטחון, אהוד ברק, אשר נתקל בהתנגדות עזה מתוך מפלגתו, מפלגת העבודה, לתיקון לחוק אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי מי שמתנגד לתוספת המילים "ברוח מגילת העצמאות" להצעת התיקון מעיד על עצמו שיש משהו בביקורת על מניעים נסתרים לגביו.
"החשש של המבקרים את החוק הוא שמגולמים כאן מניעים נסתרים שעתידים להיות מופנים כלפי מתאזרחים שאינם יהודים- למשל ערבים ולשמש מעין מכשיר לקידום אפליה. צירוף הדברים ב"רוח מגילת העצמאות" להצהרה מְיַתֵר את הוויכוח ויאפשר לנו להתלכד סביב נוסח הגיוני, סביר ושאינו יכול להתגלגל בשימוש פסול. אולם אם נקבל כולנו את הניסוח הזה-יוסרו לדעתי גם ספקות המתנגדים", אמר.
ביחס לביקורת שהשמיע שר המשפטים נאמן על הצעתו כשאמר כי מדובר בתוספת מחלישה ולא סבירה מבחינת המשפטנים אמר ברק כי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נפתח ממש באותן המילים: עקרונות יסוד: "זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן-חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל. הסעיף הבא בחוק היסוד הוא המטרה: חוק יסוד זה מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו כדי לעגן בחוק יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר.
"השינוי שאני מציע הוא מהותי, חיוני ומבטיח שההצהרה אכן תתאים לערכיה של ישראל ותחסום את האפשרות לעשות בו שימוש פסול. אינני יכול להבין מי יכול ממניעים פשוטים להתנגד לשינוי הזה", דברי ברק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את תיקון חוק האזרחות
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
הצעתו של שר המשפטים לקויה
איש עצוב  |  10/10/10 15:58
 
- חוק לצרכים פוליטים, ביבי שקרן!
מטאטא  |  10/10/10 18:37
2
פייגלין אמר שהאלוהים של בגין
זה שלטון החוק!!  |  10/10/10 16:13
3
הממשלה אישרה לאומניות מטומטמת
אחד העם  |  10/10/10 16:33
4
אושר-עברו הלאה לחוק אחר ותפסיק
מיכל מירושלים  |  10/10/10 17:47
5
מיקי איתן סוס טרויאני של
השמאל הקיצוני  |  10/10/10 18:02
6
ממש לא ברור לי מה זו מדינה
יעקב אילוז  |  10/10/10 18:11
7
ממשלה מטומטמת זה יש להם בראש
אמא עצובה......  |  10/10/10 18:16
8
העבודה מתחנפת לערבים ומוכנה ל"ת
לבגוד במדינה  |  10/10/10 18:23
9
השבועה הזו קיימת גם בארה"ב
דן ה  |  10/10/10 18:53
10
מקומו של דן מרידור במרץ. מדוע  ל"ת
הוא בליכוד?  |  10/10/10 18:59
11
כנסו - עצומה תמיכה במשרד הפנים
רזו  |  10/10/10 19:17
12
תיקון החוק האזרחי
עלם  |  11/10/10 11:17
13
חנה קניוק ואחרים אתם עוזבים
מיכה 100  |  14/10/10 17:41
14
מה החוק עוזר?
חכם  |  14/10/10 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
זוהו שתי מוטציות - האחת בקרב האוכלוסיה העירקית והאחרת בקרב יוצאי יהדות מרוקו    אחד מכל 40 אנשים בקרב אוכלוסיות אלו הוא נשא של המוטציה    לאור חומרת המחלה, בדיקת דם צפויה בעתיד הקרוב להפוך לבדיקת סקר גנטית לפני הריון בקרב יהודים מהמוצא הרלוונטי
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישג מצוין לג'ודוקא הישראלי בתחרות בבלארוס במשקל עד 81 ק"ג
ליאת הלוי
80 חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם מעוניינים לשוב ארצה ולהשתלב במרכזי המצוינות המחקרית החדשים    סער: "השבת חוקרים ישראלים מהאוניברסיטאות ומכוני המחקר המובילים בחו"ל לישראל, היא יעד לאומי שיתרום לחיזוק המצוינות של האקדמיה הישראלית"
ליאת הלוי
לאחר תשע שנים בנייס סיסטם, עובר בן-סירה לנהל את סקייויז'ן    "אני נרגש ומצפה להצטרף לסקייויז'ן ולהוביל את החברה להמשך צמיחה מואצת"
חן מענית
עו"ד יעקב וינרוט, המואשם במתן שוחד בכך שייצג את פקיד השומה שוקי ויטה תמורת שכ"ט מופחת, בעדות במשפטו: "אני לא אימא תרזה. מכל אחד אני גובה שכ"ט לפי מעמדו ואפשרויותיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il