X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר בחתולים חירשים הראה כי כאשר באופן זמני בוטלה פעילותה רק של הקליפה השמיעתית - החלק של המוח שבמצב נורמלי מעבד מידע קולי - הראייה ההיקפית המשופרת נעלמה גם היא הצוות גילה גם כי אותו חלק של הקליפה השמיעתית הוא בדרך-כלל אחראי לזיהוי קולות היקפיים
▪  ▪  ▪
נהנים מפיצוי [צילום: AP]

אנשים חירשים מלידה מסוגלים "לתכנת מחדש" את אותו אזור במוח המשמש לשמיעה, במטרה לשפר את הראייה. אלו ממצאי מחקר חדש.
ראייה היקפית משופרת, שלעתים קרובות מדווחים עליה אנשים חירשים, יכולה להווצר באותו אזור במוח שבאופן נורמלי אחראי על השמיעה ההיקפית.
המחקר הקנדי, שפורסם בכתב העת Nature Neuroscience, בדק את התיאוריה בעזרת חתולים חירשים מלידה.
בדוח שפרסמו, כתבו החוקרים כי המוח אינו מאפשר לחלל שאינו בשימוש "להתבזבז". הן אנשים חירשים והן אנשים עיוורים מספרים לעתים קרובות שהחושים האחרים שלהם חדים בגלל פיצוי מסוים של המוח, אך עד כה לא היה ברור כיצד המוח משיג פיצוי כזה. החוקרים, מאוניברסיטת ווסטרן אונטריו, השתמשו בחתולים כדי לבדוק אלו חלקים במוח היו אחראים לכך. הם ביצעו לחתולים מבחנים בהם אורות הבהבו בהיקף הראייה הנורמלית.
המוח לא "מבזבז" מקום
כאשר באופן זמני בוטלה פעילותה רק של הקליפה השמיעתית - החלק של המוח שבמצב נורמלי מעבד מידע קולי - הראייה ההיקפית המשופרת נעלמה גם היא. הצוות גילה גם כי אותו חלק של הקליפה השמיעתית הוא בדרך-כלל אחראי לזיהוי קולות היקפיים.
המוח יעיל ביותר, ואינו מאפשר כאמור "בזבוז", ומאחר שהוא רוצה לפצות על אובדן אחד החושים הוא עושה זאת בעזרת שיפור החושים האחרים. לדוגמה, התועלת של הבחנה במכונית מתקרבת מהצד היא גדולה ביותר לאדם חירש, בדיוק כמו זיהוי מדויק של משהו שמגיע במהירות.
ההבנה של התהליכים המתרחשים בקליפה שמיעתית בהיעדר מידע קולי יכולה לעזור לרופאים לגלות מה קורה כשאדם שאיבד את שמיעתו מקבל מכשיר שמיעה המושתל באוזנו. כלומר, אם המוח "תכנת" את עצמו מחדש לפצות על אובדן השמיעה, מה יקרה כשהשמיעה תחזור?
המחקר תומך בממצאים קודמים, שהראו כי לאנשים חירשים מלידה יש שדה ראייה גדול יותר מלאנשים שומעים. מחקר שנעשה לאחרונה, הראה כי אנשים בוגרים חירשים מגיבים לחפצים בשדה הראייה ההיקפי שלהם במהירות רבה יותר מזו של אנשים שומעים, וילדים חירשים מגיבים באיטיות גדולה יותר מעמיתיהם החירשים, מה שמצביע על כך שנדרש זמן לחלק השמיעתי של המוח להשתנות ולעבד מידע ויזואלי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את ערעורה על חומרת עונשה ואת הערעור המקביל שהגישה הפרקליטות על קולת העונש
איציק וולף
התמחה בהגשת תביעות כוזבות למוסד לביטוח לאומי בגין נכות כללית בסעיף פסיכיאטרי    יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון    צפויים מעצרים נוספים
יפעת גדות
משך האשפוז הממוצע במחלקות הפנימיות הוא כ-4 ימים לכלל החולים, וכ-7 ימים לבני גילאי 65+, המהווים כ-36% מהמאושפזים    מאחר שמשך ההחלמה מתארך בגיל המבוגר, החולה משתחרר לא פעם מאשפוז עם מצב תפקודי ובריאותי ירוד - היבט שגורם לאשפוז חוזר
יפעת גדות
החללית הפרטית הראשונה בהיסטוריה עברה בהצלחה טיסה חופשית מאוישת, בגובה של 13,700 מטר    במהלך ניסוי ראשון מסוגו, המהווה לא פחות מאשר אירוע היסטורי, החללית דאתה באוויר במשך 11 דקות, כשעל סיפונה שני טייסים ונחתה בשלום במסלול הבית שלה במדבר מוהאבי בקליפורניה
איציק וולף
ח"כ עינת וילף טוענת כי הקדמת הפריימריז במפלגת העבודה בשנה אחת לשנת 2011 והחלפת יו"ר המפלגה ברק באחר לא תועיל כל עוד לא תחליט המפלגה על דרכה    "העבודה היא הגרועה במפלגות בלקרוא למנהיג משיח ואז לסקול אותו באבנים. אם נמשיך להתנהל כמו שאנחנו מתנהלים עכשיו פשוט נתעלל ביו"ר חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il