X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת בנק ישראל החליטה פה אחד על העלאת ריבית אוקטובר קבעה כי צמצום המדיניות המרחיבה תואם את תהליך ההתאמה ההדרגתית של הריבית לרמה "נורמלית" בהתחשב בתנאי המשק הטובים והאינפלציה המתונה מחירי הדירות השלימו זינק של 20% ב-12 החודשים שקדמו ליולי
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [צילום: פלאש 90]

בהנהלת בנק ישראל החליטו כי כדי להעריך אם חל שינוי במגמת העלייה התלולה במחירי הדירות יש להמתין להתפתחויות בחודשים הקרובים. זאת, על-רקע תהליך עלייתה של הריבית בתקופה האחרונה, לצד עלייה בהתחלות הבנייה (ביחס לתקופה המקבילה אשתקד) העשויים לדעת הבנק לתמוך בהתמתנות עליית המחירים. הדברים עולים (יום ב', 11.10.10) מתוך פרוטוקולי דיוני הריבית של הבנק שהתפרסמו היום, במסגרתה הוחלט על העלאת ריבית נוספת של 0.25 אחוזים בחודש אוקטובר לרמה של 2 אחוזים.
מחירי הדירות עלו ב-20 אחוזים במהלך 12 החודשים האחרונים (עד חודש יולי) על-רקע התרחבות מהירה באשראי לדיור בהשפעת הריבית הנמוכה לצד התאמה איטית יחסית של הצע הדירות. משתתפי דיוני הריבית ציינו כי על-פי הנתון האחרון שפורסם קצב עליית מחירי הדירות התמתן (0.7 אחוז ביוני-יולי לעומת 2.2 אחוזים במאי-יוני), אולם מוקדם להעריך האם מדובר בשינוי מגמה של קצב עליית המחירים.
היקף המשכנתאות שניתנו באוגוסט עלה לעומת חודש יולי והוא גבוה משמעותית מהרמה הממוצעת בשנת 2009. משתתפי דיוני הריבית ציינו במיוחד את רמתה הנמוכה של הריבית על משכנתאות בריבית משתנה לא צמודה. לנוכח ההתפתחויות בשוק הדיור, המשתתפים דנו בצורך לשקול נקיטת צעדים מאקרו-יציבותיים נוספים, נוסף על הצעדים של המפקח על הבנקים שנכנסו לתוקף בחודש יולי. נידונו גם מחירי הדיור (הנמדדים על-פי שכר הדירה ונכללים במדד המחירים לצרכן), שעלו באוגוסט בשיעור גבוה של 1.7 אחוזים וצפויים לעלות בשיעור גבוה יחסית גם בחודשים הקרובים.
מספר התחלות הבנייה ב-12 החודשים עד יוני 2010 עמד על כ-37 אלף יחידות דיור, לעומת כ-33 אלף ב-12 החודשים עד ליוני אשתקד - גידול של כ-12%.
"האטה בקצב עליית המחירים, במידה ותימשך, תשאיר את מחירי הדירות בקרבת הסביבה התואמת את גורמי היסוד. אולם, המשך עלייתם של מחירי הדירות בקצב מהיר בעתיד עלול להרחיק אותם מסביבה זו", קובע בנק ישראל.
הריבית - בדרך ל-2.7 אחוזים בעוד שנה
על-פי התחזית הרבעונית של חטיבת המחקר בבנקף אשר נערכה החודש, עולה כי האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לעמוד על 2.5 אחוזים והריבית צפויה לעלות בהדרגה ולהגיע לכ-2.7 אחוזים בעוד שנה. גם כאן, הגורם העיקרי לכך ששיעור האינפלציה צפוי להיות גבוה ממרכז תחום היעד הוא רכיב הדיור (שכר דירה) אשר צפוי להמשיך לעלות בקצב גבוה יחסית. מנגד, אינפלציה ממותנת בעולם וייסוף שער החליפין ברביעים האחרונים פועלים לדעת בנק ישראל למיתון קצב עליית המחירים.
לבסוף, המשתתפים ציינו כי העלאת הריבית ב-0.25 נקודות האחוז תואמת את תהליך ההתאמה ההדרגתית של הריבית לרמה "נורמלית" בהתחשב בתנאי המשק. זאת, כאשר ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המתעוררים והמפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות וצפויות להישאר נמוכות בחודשים הבאים. לדברי הבנק, מרבית האינדיקטורים לפעילות הריאלית ממשיכים להצביע על המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית בישראל בשיעורים גבוהים גם ברביע השלישי. בפרט נתונים ראשוניים מסקר החברות לרביע השלישי המצביעים על המשך ההתרחבות של הפעילות בקצב דומה לזה של המחצית הראשונה של השנה. עוד צוין, כי הירידה המהירה שנרשמה ברביע השני בשיעור האבטלה וסימנים ראשונים לעליות בשכר הריאלי והנומינלי מצביעים על המשך הצמצום בפער התוצר של המשק.

תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליית הריבית החלה למתן קצב עליית מחירי הדירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ב2.7% ריבית $1 = ₪2.5 ל"ת
C-cyclist  |  12/10/10 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת פרס נובל מסרה כי השלושה ראויים לפרס בעקבות מחקרם בנושא השפעת הרגולציה והמדיניות הכלכלית על האבטלה, על המשרות הפנויות ועל המשכורות    יקבלו כל-אחד פרס כספי של 1.5 מיליון דולר
אלעזר לוין
מחירי שיא בצפון ת"א: דירת גן נמכרה ב-9 מיליון שקל    דירת 3 חדרים נמכרה ב-3.7 מיליון שקל    היזמים מכרו 8 דירות בשלושת החודשים האחרונים, ועומדים לסיים את מכירת כל 37 הדירות ברחוב אנטקולסקי
עופר וולפסון
קיבלה הצעת רכש מ-ChemChina, חברה סינית גדולה בשליטת ממשלת סין, במסגרתה יעברו כל החזקות הציבור אליה והחברה תהפוך לפרטית    העסקה תבוצע לפי שווי שוק של כ-2.72 מיליארד דולר    מכתשים פרסמה במקביל הודעה על אזהרת רווח
יפעת גדות
המצב עלול לגרום לבעיות רגשיות
עידן יוסף
בזק השיקה קצבי גלישה במהירות 50 ו-100 מגה, ומגוון שירותים נוספים    עד סוף השנה יהיו 90% מבתי האב נגישים ל-NGN
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il