X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה אמר כי "אנו פוסעים לעבר ההכרעה שהיא בלתי נמנעת" ציין כי עלינו להתעלות מעל שיקולים פוליטיים ולפעול להשגת שלום עם הפלשתינים "שלום בין ישראל לשכנותיה ימיט אסון בעיני אלה הרוצים להביא עלינו אסון"
▪  ▪  ▪
"ישראל הפכה את הבלתי אפשרי לאפשרי". הנשיא פרס בכנסת
להגיע בהקדם למפה מוסכמת
שמעון פרס
נאום נשיא המדינה בפתיחת כנס החורף של הכנסת [ג' במרחשוון תשע"א, 11 באוקטובר 2010]
לרשימה המלאה

"אירן עומדת בראש הדורשים מלחמה בישראל. אין לזלזל בכוחה. אני מציע גם לה לא לזלזל בכוחנו. היא מתלהמת. לשוננו עצורה. אבל אלה אינם יחסי הכוחות בפועל" - כך אמר (יום ב', 11.10.10) נשיא המדינה, שמעון פרס, בפתח מושב החורף של הכנסת.
עם עלייתו של הנשיא לדוכן הנואמים הוא התקבל במחיאות כפיים על-ידי מספר חברי הכנסת, אולם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הורה להם להפסיק זאת את מחיאות הכפיים, כיוון שלא למחוא כפיים במליאה.
פרס המשיך אומר כי "בכל התחומים ישראל הפכה את הבלתי אפשרי לאפשרי. עלי לומר לכל הספקנים שגם אם השלום נראה כבלתי אפשרי הוא אפשרי".
הנשיא ציין כי ישראל עומדת כעת בפני שעת הכרעה היסטורית: "בשבועות הקרובים ייעשה מאמץ להביא לחידוש המשא-ומתן. הקושי הנוכחי אינו אלא פרוזדור המוליך אל הסוגיות הכבדות שעוד לפנינו. גם הפרוזדור הזה גורם לנו חיבוטי נפש.
נתאר לעצמנו עד כמה קורעות וכואבות תהיינה ההכרעות הבאות בנושאי הליבה, ואנו פוסעים לעבר ההכרעה שהיא בלתי נמנעת. הגורל הועיד לנו את ההחלטות הקשות. קשה לקבלן ומסוכן לדחותן".
פרס הזהיר כי אם נישאר פסיביים, המגמות השליליות "יפרנסו את סכסוך הדמים לזמן בלתי מוגבל. הם עלולים לסכן את יכולתנו לשמור על אופייה היהודי והדמוקרטי של ישראל. עלינו לבחור, בדרך הנכונה. לשלום יש אויבים מרי נפש. הם רוצים להשמיד את השלום מפני שהם רוצים להשמיד את ישראל. שליטי אירן, חיזבאללה וחמאס, יתאכזבו מרות לכשייוודע להם כי הושג שלום בין ישראל לבין הפלשתינים. ושלום בין ישראל לבין שכנותיה. זה ימיט אסון בעיני אלה הרוצים להביא אסון".
הנשיא גם התייחס ליחסים המתוחים מול הממשל האמריקני: "עלינו לשמור מכל משמר על יְדִידוּתֵינו עם ארה"ב. אין לנו ידידה כמוה. אסור שנשכח זאת אפילו לרגע קט. אף פעם לא ביקשנו שחיילים אמריקנים ילחמו במקומנו. אבל אין לשכוח שללא הידידות והסיוע האמריקני הבדידות שלנו הייתה לבלתי אפשרית. זה היה נכון אתמול ויהיה נכון גם מחר".
"הנדע להכריע נכונה? הנדע להכריע בזמן? הנדע להכריע מבלי לפגוע בדבק האוחז אותנו יחדיו כחברה וכאומה?", תהה הנשיא. "אני מאמין כי בכוחנו לצלוח בשלום את המבחן ההיסטורי הזה. ההכרעה נפלה על דורנו ותשפיע על חייהם של דורות רבים אחרינו".
  • בתגובה לנאום פרס, אמרו ראשי שדולת א"י חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד: "הנשיא פרס חצה קווים אדומים בנאום פוליטי במליאת הכנסת. הוא שכח שלא נבחר לכהן כראש ממשלה אלא תפקידו כנשיא לאחד את העם ולא לפלגו. פרס שאחראי על אלפי קורבנות של הסכמי אוסלו הוא האחרון שצריך לתת עצות פוליטיות לכנסת ישראל. אם הנשיא מעוניין בקידום אג'נדות פוליטיות עליו להתפטר מתפקידו ולעמוד למבחן הבוחר, מבחן שפרס אף פעם לא הצטיין בו".

תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס: "אל לה לאירן לזלזל בכוחנו"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
פרס-עוד הבלים מפיו של החתרן! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  11/10/10 18:08
2
לברך את פרס על הנאום בכנסת
רחמים זכאי  |  11/10/10 19:02
3
שימון פרס הנמלה מאיימת על הפיל
אחמד אלפנט  |  11/10/10 19:09
4
זאב אלקין ואריה אלדד אויביי
מוזאר  |  12/10/10 00:53
5
נאום פוליטי של נשיא
יהושע קוצינסקי  |  12/10/10 01:21
6
בכל אשם יגאל עמיר
אליהו חיים  |  12/10/10 08:55
7
פרס מנוול ברשות הרבים, לדרוש
צביה בת איה  |  12/10/10 13:12
8
דרך פרס/רבין היא סרטן בגוף העם ל"ת
הורגת מחריבה מוות  |  12/10/10 16:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסרבי גבר 0:2 על פרר: "מהטורנירים הטובים שלי". הדנית ניצחה את זבונרבה
עופר וולפסון
פרסם שימוע לעניין הסדר "נדידה פנים-ארצית", שנועד להקל על כניסת מפעיל סלולרי חמישי לישראל, בעל תשתית פיזית משלו    ע"פ ההסדר, יזכה המפעיל בשנים הראשונות לפריסה בכיסוי סלולרי ע"י החברות המתחרות
איציק וולף
יו"ר הכנסת פתח את מושב החורף בהצהרה כי על חברי הכנסת לשמור על כוחם אל מול הממשלה    "אין בכוונתי לאפשר לבהלת החירום המדיני לדחוק את עמידתנו על משמר הדמוקרטיה"    "הכרסום השקט הזה, מבית, באושיותיה של הדמוקרטיה הפרלמנטארית שלנו הוא איום מרכזי המרחף מעליה"
איציק וולף
שר הביטחון ויו"ר העבודה נלחץ מן הביקורת הפנימית במפלגתו ומנצל את העברת חוק משאל העם בוועדת השרים ל'שבירה' שמאלה    "הצעת החוק המיותרת הזו יוצרת סימן שאלה על רצונה ויכולתה של הממשלה להוביל תהליך מדיני"
יפעת גדות
למרות שקולומבוס לא היה הראשון שהגיע לאמריקה, הגעתו ליבשת היא שגילתה לאירופה בעת ההיא את ה"עולם החדש"    עד יום מותו היה משוכנע כי גילה דרך ימית להודו    רק ב-1501 הבין אמריגו וספוצ'י כי מדובר ביבשת חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il