X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בא-כח אלוף פיקוד העורף ושר הפנים הדגיש בדיון בבג"צ כי ואנונו "הפר את הצווים פעמים רבות" והגיש לביהמ"ש חומר חסוי בעניין אמר כי תישקל בקשה מצידו להקלות במפגשים עם זרים עו"ד ספרד: ההפרות - ראיון שהעלה ואנונו לערוץ השני"
▪  ▪  ▪
ואנונו בבית המשפט העליון, היום [צילום: פלאש 90]

"אני לא רוצה לנקוט בלשון בוטה, אבל ואנונו מצפצף על הצווים" - כך אמר עו"ד שי ניצן, בא-כח אלוף פיקוד העורף ושר הפנים, בדיון שהתקיים היום בבג"צ בעניין העתירה שהגיש ואנונו נגד השניים, בדרישה כי יבטלו את הצווים נגדו.
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אביגדור פלדמן ומיכאל ספרד, טוען ואנונ כי צווי ההגבלה שהוצאו נגדו, הכוללים איסור לצאת מתחומי היישוב בו הוא מתגורר, איסור ללון מחוץ לכתובת המגורים שלו, איסור לקיים קשר עם אזרחים זרים ואיסור להיכנס לאחת הנציגויות הדיפלומטיות הזרות בישראל, "מהווים המשך ישיר לניסיונם הבלתי מתפשר של אלוף פיקוד העורף ושר הפנים לשלוט בכל אספקט ואספקט בחייו, על תנועתו, אמונתו, התבטאויותיו וקשריו החברתיים".
"יש הפרות רבות מאוד", הוסיף עו"ד ניצן. "יש פה חומר חסוי שיש אינדיקציות מודיעיניות שהוא נפגש עם זרים והוא אמר שלא מעניין אותו הצווים. הוא נפגש בספטמבר פעם ראשונה, פעם שנייה בדצמבר. עם גברת הודית הוא נפגש חודשיים לאחר פסק הדין. אם רוצים יש פה חומר. אם היה בנאדם, בסדר כאשר היה בכלא ואמר שיפרסם סודות, אז לאחר שהוא משוחרר במשך שלוש שנים הוא לא מדבר, ומקיים את הצווים, אבל לא. מיד ששוחרר הוא מדבר. מדוע שהמדינה תיקח סיכון? אני פשוט לא מבין".
השופט מלצר שאל את עו"ד ניצן "האם יש כוונה, והאם עיקר הכוונה מבוסס על חומר לא גלוי". עו"ד ניצן ענה לו כי "כל עוד שהיה לנו נגישות למכתבים שלו, זה חומר ישן. אח"כ תפסו את המחברות האלה שמלמד על כוונה. זה האינדיקציה שיש לי. הרוב מהחומר החסוי. גם לפני שנה אמרתי שזה לא יהיה השיקול המכריע אבל בוודאי נשקול את זה. אגב, את אותו הדבר אמרתי לעו"ד פלדמן. אמרתי שנראה עד סוף הצו הזה כאשר הוא עבר לגור בתל אביב, אבל לא. זו עתירה חמישית ואני לא רואה שום עילה לבטל צווים".
למרות כל מה שנאמר, הדגיש עו"ד ניצן כי שר הפנים ואלוף הפיקוד מוכנים לשקול בחיוב להקל במגבלות הזרים הנוגעות לואנונו. "כל מה שהוא צריך זה לפנות ולבקש", אמר.
"האמצעי של העותר - ידע על תהליך יצור מלפני ארבעה עשורים"
עו"ד ספרד אמר בדיון: "המשיבים אומרים שיש לעותר אמצעי וכוונה.. האמצעי שלו זה ידע. על מה מתבססת האמירה שיש לו ידע? על מחברות שהוא כתב ושיש לו שם ידע שלא פרסם.
מה החומר שהוא כתב נוגע? לפני 26 שנים כאשר הוא עבד בקריית האטום. זה ידע על תהליך יצור מלפני שלושה-ארבעה עשורים ועל תרגולת שהם רואים בזה לסגור את הדברים האלה מלפני 22 שנים".
הוא הוסיף כי "גם אם יש הפרות של צווי הגבלה, השאלה מה המשמעות של ההפרות האלה? האם מדובר בכוונה לפגוע בבטחון המדינה? זו הצהרה על כוונה להפר".
עו"ד ספרד התייחס לאמירתו של עו"ד ניצן כי עם שחרורו של ואנונו מהכלא בסיבוב השני הוא קיים קשרים באינטרנט עם שני אנשים. "עו"ד ניצן נתן לנו כתובת אינטרנט ששם ניתן לראות את הפשע אל מול עינינו ובאופן תמוה הוא לא מצרף את ההדפס של אותם ניירות אינטרנט. הגעתי לשני הדפים האלה שלגביהם מדובר. באחד מדובר שהעותר העלה ראיון לערוץ השני והוסיף הצהרה ועל ההצהרה יש חתימות של כל מיני אנשים. זו ההפרה החמורה של צו ההגבלה".

תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשיבים בעתירת ואנונו: "הוא מצפצף על הצווים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
וענונו המרטיר
יוליוס שטרייכר  |  11/10/10 19:41
 
- טמבל ,אכול שינאה.אני מקווה
שאשכנזים ימשיכו  |  11/10/10 22:10
 
- Hi Julius, long time no see
Adolf  |  12/10/10 04:40
2
leave him alone--sadists ל"ת
benny  |  11/10/10 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת אמר ראש הממשלה כי "מדובר בצעד בונה אמון עבור הציבור הישראלי שאיבד את אמונו בתהליך השלום"    נתניהו הדגיש כי אין מדובר בתנאי מוקדם למו"מ    ההצעה נדחתה במהרה ע"י הרשות
עופר וולפסון
נשיא המדינה אמר כי "אנו פוסעים לעבר ההכרעה שהיא בלתי נמנעת"    ציין כי עלינו להתעלות מעל שיקולים פוליטיים ולפעול להשגת שלום עם הפלשתינים    "שלום בין ישראל לשכנותיה ימיט אסון בעיני אלה הרוצים להביא עלינו אסון"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסרבי גבר 0:2 על פרר: "מהטורנירים הטובים שלי". הדנית ניצחה את זבונרבה
עופר וולפסון
פרסם שימוע לעניין הסדר "נדידה פנים-ארצית", שנועד להקל על כניסת מפעיל סלולרי חמישי לישראל, בעל תשתית פיזית משלו    ע"פ ההסדר, יזכה המפעיל בשנים הראשונות לפריסה בכיסוי סלולרי ע"י החברות המתחרות
איציק וולף
יו"ר הכנסת פתח את מושב החורף בהצהרה כי על חברי הכנסת לשמור על כוחם אל מול הממשלה    "אין בכוונתי לאפשר לבהלת החירום המדיני לדחוק את עמידתנו על משמר הדמוקרטיה"    "הכרסום השקט הזה, מבית, באושיותיה של הדמוקרטיה הפרלמנטארית שלנו הוא איום מרכזי המרחף מעליה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il