X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערערת על פסק הדין של בית משפט השלום בתל אביב וטוענת כי הפריז במשקל שנתן לנסיבות האישיות של אפל ושל שני המורשעים הנוספים בפרשיית השוחד "המשיבים פגעו פגיעה ישירה וקשה באמון הציבור במערכת השלטונית, תרמו תרומה של ממש לערעור יסודותיו של משטר חברתי צודק, פגעו בדמותו של השירות הציבורי והכל עבור בצע כסף. הדופי המוסרי שבמעשיהם של המשיבים ותרומתם להרס המוסרי שזרעו סביבם מחייב החמרה של ממש בעונשם"
▪  ▪  ▪
דודי אפל [צילום: פלאש 90]
דודי אפל נשלח ל-3.5 שנות מאסר
עופר וולפסון
בנוסף נגזר עליו קנס של מיליון שקלים * העונש היה נמוך מעט מהצפוי * אפל הורשע באפריל במספר מקרי נתינת שוחד לבכירים בעיריות ובמועצות מקומיות, שנועדו לקדם את ענייניו העסקיים
לרשימה המלאה

פרקליטות המדינה ערערה (יום ב', 11.10.10) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על קולת העונש שהטיל בית משפט השלום בתל אביב על איש העסקים דודי אפל ועל בני תבין ובני רגב.
השלושה הורשעו באחת מפרשיות השוחד החמורות ביותר שהיו בישראל. על אפל נגזרו 42 חודשי מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקלים. על תבין נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל ומאסר מותנה ל-18 חודשים למשך שלוש שנים, וכן קנס בסכום של 50,000 שקלים. על רגב נגזרו 18 חודשי מאסר לריצוי בפועל ומאסר מותנה בן 12 חודשים למשך שלוש שנים.
בערעור ציינה הפרקליטות כי קשה להפריז במשמעותן של פרשיות שוחד בסדר גודל שכזה, בייחוד במקום שבו כוונה העבירה ישירות על-מנת ל"קנות" שליטה בצמתי קבלת החלטות שלטוניים תוך השחתת נבחרי הציבור ופקידיו והכול על-מנת שאלו יעדיפו את האינטרס הפרטי על פני האינטרס הציבורי.
"הנה כי כן, המשיבים פגעו פגיעה ישירה וקשה באמון הציבור במערכת השלטונית, תרמו תרומה של ממש לערעור יסודותיו של משטר חברתי צודק, פגעו בדמותו של השירות הציבורי והכל עבור בצע כסף. הדופי המוסרי שבמעשיהם של המשיבים ותרומתם להרס המוסרי שזרעו סביבם מחייב החמרה של ממש בעונשם", נכתב בערעור.
הפרקליטות ציינה עוד כי בית המשפט שגה כשנתן משקל יתר לנסיבות האישיות של כל אחד מן המורשעים באופן שבסופו של דבר לא משקפת התוצאה העונשית את חומרת המעשים שבהם הורשעו, אינה מהווה הרתעה מספיקה ואינה מיישמת נכונה את הנחיית בית המשפט העליון בדבר הצורך בהחמרה של ממש בענישה בעבירות השוחד.
"מעשיהם של המשיבים משקפים הלך מחשבה מושחת במובנו העמוק ביותר. המשיבים כולם ביצעו את העבירות במהלך תקופה ממושכת תוך תכנון מדוקדק, הקמת מערך כוזב שלם שכל מטרתו הסוואת תשלומי השוחד. אין המדובר במעידה חד פעמית או במי שנסיבות חייו וקשייו הובילוהו לבצע עבירות. המשיבים בחרו בדרך העבריינית בחירה מודעת וצלולה. המשיבים עומדים בהכחשתם את המעשים בכללותם ואינם מביעים כל חרטה. בכך יש כדי ללמד על הלוך נפשם של המשיבים ועל העדר הפנמת הפסול שבמעשיהם", נכתב בערעור.
עוד נטען כי בית המשפט שגה גם כאשר נתן משקל יתר לזמן שחלף מאז שנעברו העבירות. "בית המשפט הנכבד קמא נתן משקל יתר לשיקול זה ובכך ערער למעשה את איזונו הפנימי של גזר הדין ואת מקומם של יתר שיקולי הענישה. המערערת תדגיש כי מטבע הדברים, מחייבים תיקים רבי היקף ומורכבים הליכים מרובים, והימשכות ההליך הינה צורך אובייקטיבי. כך, משך הזמן הדרוש לצורך ניהול חקירה יעילה וגיבוש ההחלטה על הגשת כתב אישום אינו יכול להיבחן מתוך אמות המידה הרגילות. בענייננו מדובר באחת מפרשיות השוחד המורכבות ורחבות ההיקף שהתנהלו במקומותינו", נכתב בערעור.

תאריך:  11/10/2010   |   עודכן:  11/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות: עונשו של אפל אינו משקף חומרת מעשיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני משוכנע שדודי אפל חף מפשע
זה שד  |  12/10/10 01:48
2
למה נדמה לי שמעשיו חמורים ל"ת
יותר ממה שנחשף?!  |  12/10/10 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בא-כח אלוף פיקוד העורף ושר הפנים הדגיש בדיון בבג"צ כי ואנונו "הפר את הצווים פעמים רבות" והגיש לביהמ"ש חומר חסוי בעניין    אמר כי תישקל בקשה מצידו להקלות במפגשים עם זרים    עו"ד ספרד: ההפרות - ראיון שהעלה ואנונו לערוץ השני"
עופר וולפסון
בנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת אמר ראש הממשלה כי "מדובר בצעד בונה אמון עבור הציבור הישראלי שאיבד את אמונו בתהליך השלום"    נתניהו הדגיש כי אין מדובר בתנאי מוקדם למו"מ    ההצעה נדחתה במהרה ע"י הרשות
עופר וולפסון
נשיא המדינה אמר כי "אנו פוסעים לעבר ההכרעה שהיא בלתי נמנעת"    ציין כי עלינו להתעלות מעל שיקולים פוליטיים ולפעול להשגת שלום עם הפלשתינים    "שלום בין ישראל לשכנותיה ימיט אסון בעיני אלה הרוצים להביא עלינו אסון"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסרבי גבר 0:2 על פרר: "מהטורנירים הטובים שלי". הדנית ניצחה את זבונרבה
עופר וולפסון
פרסם שימוע לעניין הסדר "נדידה פנים-ארצית", שנועד להקל על כניסת מפעיל סלולרי חמישי לישראל, בעל תשתית פיזית משלו    ע"פ ההסדר, יזכה המפעיל בשנים הראשונות לפריסה בכיסוי סלולרי ע"י החברות המתחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il