X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שהכנסת חוקקה חוק לענישת תוקפי רופאים, אישרה אתמול הממשלה הצעת חוק להענשת תוקפי עובדי חינוך העובדים הסוציאליים ממשיכים להיות מופקרים
▪  ▪  ▪
איציק פרי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. האם דמנו סמוק פחות? [צילום: יח"צ]

הכתובת על הקיר: דווקא העובדים הסוציאליים, החווים אחת ליומיים בממוצע אלימות חמורה כלפיהם, אינם זוכים להגנה חוקית. המדינה, הנלחמת בתופעת האלימות כלפי עובדי ציבור, פוסחת עליהם ואינה קובעת בחוק עונשים חמורים נגד תוקפי העובדים הסוציאליים.
ביום א' (10.10.10) אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חבר הכנסת זבולון אורלב, לפיה תוקף עובד חינוך בזמן עבודתו והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף - דינו מאסר של עד חמש שנים. הצעת חוק זו מצטרפת לחוק שכבר אושר בכנסת הנוכחית, הקובע עונשים חמורים נגד תוקפי רופאים ועובדי מערכת הבריאות, וכולל בחוק שורה של סנקציות נגד התוקפים.
"בפעם השנייה מבקשת הכנסת הנוכחית להפריד בין דם לדם ובין עובדי טיפול כאלה לאחרים", טוען יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי. "המחוקק מבקש לקבוע תעריף ענישה לתוקפי עובדי חינוך ועובדי מערכת הבריאות, ואילו כלפי תוקפי עובדים סוציאליים הוא לא דורש כלל לקבוע ענישה בחוק. הממשלה, שאמורה להגן על עובדי הציבור הממלאים את תפקידם על-פי חוקיה, נותנת לגיטימציה להפקרת העובדים הסוציאליים".
במכתב חריף ששלח פרי ליו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, עם העתק לכל השרים חברי הוועדה וליועץ המשפטי לממשלה, הוא טוען כי שינויי חקיקה אלה נגד תוקפי עובדי ציבור שאינם כוללים את העובדים הסוציאליים, משדרים מסר חמור לחברה. מסר לפיו ניתן לנהוג באלימות כלפי עובדי הרווחה, שכן אין כל התראה והרתעה כלפי התוקפים.
"האם דמם של העובדים הסוציאליים סמוק פחות? האם שלומם וביטחונם, בעת מילוי תפקידם, הינו הפקר? לא יעלה על הדעת שביטחונם של העובדים הסוציאליים וההגנה עליהם מפני אלימות כלשהי תהיה שונה מההגנה לה זוכים עובדי מערכת הבריאות, ואם תאושר הצעת החוק של ח"כ אורלב, גם מעובדי מערכת החינוך", טוען פרי במכתבו לשר המשפטים.
"העובדים הסוציאליים נשארים בחוץ"
באיגוד העובדים הסוציאליים טוענים, כי בעת חקיקת החוק, בשנת 2008, שנועד להרתיע תוקפי צוותים רפואיים ומונע טיפול רפואי בתוקף במשך שנה באותו מרכז רפואי בו תקף את הצוות הרפואי, ביקשו העובדים הסוציאליים להצטרף לחוק זה, שיכלול ענישה זהה גם לתוקפי עובדים סוציאליים. "ההסתדרות הרפואית והכנסת דחו דרישה זו והעדיפו לחוקק חוק נפרד לרופאים", אומרים באיגוד העובדים הסוציאליים. "עתה הולכים לחוקק חוק נפרד נגד תוקפי עובדי מערכת החינוך. העובדים הסוציאליים, שגם הם זכאים להגנה נשארים שוב בחוץ".
בסיום מכתבו לשר המשפטים דורש פרי כי התיקון המוצע בחוק העונשין, המגדיר ענישה כלפי עובד חינוך, יכלול גם את העובדים הסוציאליים. "במקום לחוקק חוק אחד נגד תוקפי עובדי ציבור מכל תחום ומגזר, על-מנת למגר את תופעת האלימות נגד מטפלים ומשרתי ציבור, בוחר המחוקק, בגיבוי הממשלה, לחוקק חוקים נפרדים לסקטורים שונים, כשהעובדים הסוציאליים, המטפלים באוכלוסיות קשות בחברה הישראלית, ונאלצים לעיתים להתמודד עם פרצי הזעם של לקוחותיהם, נשארים חשופים לאלימות כלפיהם".

תאריך:  12/10/2010   |   עודכן:  12/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איגוד העובדים הסוציאליים: "דמנו אינו הפקר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קנתה 1,236 דירות - בעיקר בבירת ארה"ב, וושינגטון
יפעת גדות
במסגרת המחקר, הרופאים ישתמשו בתאים שיהפכו לתאי עצב ויוזרקו לעמוד השדרה    14 חולים יקבלו את הטיפול
איציק וולף
ד"ר לורנס קורב שהיה עוזרו של שר ההגנה קספר ווינברגר בזמן מעצרו של יהונתן פולארד קרא לנשיא האמריקני לחון את המרגל הישראלי    לדבריו, האיבה של ווינברגר לישראל היא שהובילה לתקופת המאסר חסרת התקדים באורכה של פולארד    "המזכיר ווינברגר אמר: עניינו של פולארד נופח הרבה מעבר לחשיבות האמיתית שלו"
אלעזר לוין
פינחס אולשיצקי מכר 98 מתוך 99 דירות    1.19 מיליון שקל בממוצע לדירה    למכירה: פנטהאוז בשני מיליון שקלים
יפעת גדות
מדענים מתארים התייבשות חמורה ביותר בדרום-מזרח אפריקה, בחלק נרחב מאוסטרליה, במרכז הודו, בחלקים נרחבים מדרום אמריקה ובחלק מאינדונזיה    רוב האזורים הללו יבשים ברמה ההיסטורית, אך חלקם למעשה הם אזורים טרופיים של יערות גשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il