X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בוועדת הפנים דנו בשאלה האם התקן כיום הקובע מרחב הבילוי של 1 מ"ר לאדם הוא צפוף מדי או מרווח מדי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, דנה היום בהצעת. את החוק יזמו חברי הכנסת אלכס מילר, איתן כבל, ניצן הורוביץ, כרמל שאמה ויוחנן פלסנר.
כמה אנשים צריכים להכניס במקום בילוי ציבורי בלי שייקרא צפוף. הח"כים גנו היום (ג', 12.10.10) במידת הצפיפות הראויה למקומות בילוי ציבוריים על מנת להבטיח את בטיחות המבלים.
מסמך מידע שנכתב על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הראה כי תקן הצפיפות המותרת בישראל ("מקדם התפוסה" המחושב על פי שטח רצפה לנפש) - 1 מ"ר לאדם - מחמיר בהשוואה למדינות אחרות, ולעיתים אף גבוה פי שניים ויותר מהמקובל במדינות אלו. הצעת חוק של ח"כ אלכס מילר מציעה לצופף עוד וליצור מקדם תפוסה של 0.7 מ"ר לאדם במקום 1 - התקן הנוכחי.
עיקר הדיון בוועדת הפנים של הכנסת בהצעת החוק (חוק רישוי עסקים (תיקון - תפוסה מירבית במקומות בילוי ציבוריים), התש"ע - 2010) עסק במקדם התפוסה. נציגי המשרד לבטחון פנים, משרד הפנים והכבאות טענו מנגד כי מקדם התפוסה הנוכחי מתאר, כבר היום, תמונת מצב צפופה למדי. הם טענו כי במידה שתעלה הצפיפות במקומות הבילוי עלולים להתרחש אסונות בהם ייהרגו בני אדם רבים. מנגד, טענו נציגי הפאבים, המועדונים ואולמות השמחה כי מקדם התפוסה הנהוג כיום הופך רבים מהם לעבריינים, וכי יש לאפשר צפיפות גבוהה יותר.
מילר אמר בתחילת הדיון כי "נושא הצפיפות במועדונים כלל לא מוסדר בחוק, והתקנות כיום הן כל כך מחמירות ובלתי הגיוניות עד שכמעט כולם חורגים מהן והופכים באבחה לעבריינים. מטרת ההצעה היא להגדיל את תקן הצפיפות המותרת בדומה לשאר המדינות המתוקנות כך שיהיה ניתן לעמוד בו תוך התחשבות בכלל ההיבטים הבטיחותיים, גם אם בסופו של דבר יתבצע העניין בתקנות ולא בחקיקה ראשית".
ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי הוא מבין את שיקולי הבטיחות שהוצגו אולם קיימים גם שיקולים עסקיים ושיקולי בילוי. הורוביץ אמר כי על פי נתוני המרכז למחקר ומידע של הכנסת מקדם התפוסה שהוצע (0.7) הוא סביר ביותר. הוא הדגיש שהצעת החוק לא רק מקלה עם בעלי העסקים אלא גם מחמירה את הענישה. בתגובה לדבריו, העיר יו"ר הוועדה דוד אזולאי כי מעבר לשיקולים הביטחותיים והעסקיים, קיימים גם שיקולים בטחוניים שלא נשקלו עדיין.
בסיכום הדיון הציע אזולאי כי במשך שלושה שבועות החקיקה תיבחן במשרדי הממשלה או שלחלופין תוצע חקיקת משנה בנושא זה. הוא ביקש ששר הפנים אליהו ישי יקים צוות מקצוע לבחינת הנושא.

תאריך:  12/10/2010   |   עודכן:  12/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כים מנסים "לתחוב סיכה" במקומות הבילוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא משחקים עם חיי אדם.
לא רואה איזון  |  13/10/10 01:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעוד 30 יום עסקים העוסקים במכירת אלכוהול יחויבו לנסח באופן אחיד את ההודעה על איסור או התרת מכירת משקאות אלכוהוליים בלילה
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים הנחה את מפכ"ל המשטרה לפעול להקמת הסנגוריה שתייצג שוטרים    גם אם שוטר סרח והורשע בבית משפט - הוא לא יידרש להחזיר הוצאות משפטיות
מערכת אתר ערוץ הספורט
השחקנים, לואיס פרננדס, אבי לוזון, והתקשורת. עזרו לנו להכריע בסקר
כתב "גלובס"
מחקר של שיינין וצדקא עבור אי.די.בי: "רמת הריכוזיות בישראל אינה חריגה"    "עשרת בעלי השליטה הגדולים - קבוצות חדשות"    "מהווים יחד כ-8% בלבד מהתוצר העסקי ומעסיקים כ-5% בלבד מכלל המועסקים
עידן יוסף
יו"ר ועדת החינוך אורלב ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה חוטובלי ייפגשו עם שר התמ"ת במטרה לבחון זכאות להנחות במעונות על פי אחוזי משרה ולא מספר שעות כדי לשים קץ לאפליית המורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il