X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה גילה כי המשאב הציבורי שנקרא "חוף הים" הולך ומצטמצם אורך החופים האסורים לרחצה עלה מ-13 ק"מ ב-1982 ל-75 ק"מ ב-2008 יותר ממאה איש טבעו למוות בשנתיים האחרונות בלבד הרשויות אינן אוכפות את חוק שמירת הניקיון בחופים
▪  ▪  ▪
פחות ופחות חופים מותרים לרחצה, וזמן הרחצה מוגבל [צילום: פלאש 90]

חופים מזוהמים, חוסר באכיפה כלפי נהיגה בחופים, היעדר הסדרה לעיסוק בספורט ימי מוטורי וזיהום כבד - אלו הן רק כמה מן הבעיות אותן מציג (יום ד', 13.10.10) דוח מבקר המדינה, בביקורתו על פעולות הרשויות המקומיות למניעת מפגעים בחופי הים התיכון.
על-פי הדוח, בשנים 1980 עד 2008 גדלה אוכלוסיית מדינת ישראל מכ-4 מיליון תושבים לכ-7.4 מיליון תושבים, אך בתקופה זו הצטמצמה רצועת חופי הרחצה המוכרזים וכתוצאה מכך בוטלו שירותי ההצלה והשירותים הנלווים ב-11 חופים שהיו מקומות רחצה מוכרזים. בשנים 2007 עד 2009 בלבד טבעו למוות בים התיכון 117 בני אדם.
באשר לזיהום הים, נמצא כי מדי שנה בשנה מוזרמים למימיהם של חופי ישראל מיליוני מטרים מעוקבים של מים דרך מקורות המצויים בקרקע ודרך שנים-עשר נחלים ראשיים. חלק מן המים הנשפכים לים מזוהמים עקב הזרמת ביוב גולמי, ביוב מטופל (מי קולחים) ומי נגר עילי (מערכות ניקוז מי גשם). בשנת 2008 אירעו 19 אירועים של זיהום הים ובשנת 2009 אירעו עשרה אירועים של זיהום הים, שבעקבותיהם אסר משרד הפנים את הרחצה בכמה מימי החופים המזוהמים לאחר שמשרד הבריאות המליץ לו לעשות זאת. באשר לניקיון החופים עצמם, נמצא כי הרשויות המקומיות שנבדקו לא פעלו לאכיפת חוק שמירת הניקיון וחוקי העזר שלהן בעניין זה בחופים חסרי הסטטוס ובחופים האסורים לרחצה.
"לבחון את האפשרות להאריך את שעות הפעילות של שירותי ההצלה"
המבקר קובע בדוח כי על משרד הפנים והרשויות המקומיות לנקוט צעדים להגדלת אורך חופי הרחצה המוכרזים לטובת ציבור הנופשים, וכך יצטמצם מספר הנופשים הרוחצים במקומות שאין בהם שירותי הצלה.
הדוח העלה כי במרבית הרשויות המקומיות שנבדקו שירותי ההצלה בחופי הרחצה המוכרזים מופסקים בשעות אחר-הצהריים המאוחרות, שבהן שוהה עדיין קהל רב בחופים ואף רוחץ בים. "נוכח התאונות המתרחשות בחופי הרחצה המוכרזים בשעות שאין בהן שירותי הצלה והמלצות משרד הבריאות והאגודה למניעת הסרטן בישראל לשהות בחופי הרחצה בשעות הבוקר המוקדמות או אחר-הצהריים ולפנות ערב בשל הסכנה מקרינת השמש, ראוי לבחון את האפשרות להאריך את שעות הפעילות של שירותי ההצלה", קובע המבקר.
בנוגע לתופעת הזיהום החמור, מציין המבקר כי "חופי ישראל עשירים במשאבים טבעיים ובעלי ערך רב לתושבי המדינה: הם שופעים מגוון ביולוגי עשיר, חול ים, נופים מגוונים ואתרים היסטוריים. זיהום מימי החופים והפסולת המצטברת בהם מאיימים על בריאות הציבור ופוגעים במערכת האקולוגית הימית ובהנאה מהשהות בחופי הים ומהרחצה בים".
המבקר מסכם וקובע כי על הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה לפעול לצמצום הזרמת ביוב גולמי, ביוב מטופל (מי קולחים) ומי נגר עילי מזוהמים לים, להגביר את הפיקוח על ניקיון החופים ולהרחיב את הפעולות להגברת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על ניקיון החופים.

תאריך:  13/10/2010   |   עודכן:  13/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7.4 מיליון איש ל-13 ק"מ בלבד של חופי רחצה מוכרזים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד מליון תיירים
יעלמנמנ  |  13/10/10 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה מצא כי עשרה נבחרי ציבור החברים כולם בוועדה לתכנון ולבנייה פעלו בניגוד לחוק התכנון והבנייה    "יש מקום לבחון את האפשרות לקבוע נורמות מיוחדות אשר יחולו על חברי מועצה המכהנים בוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה"
איציק וולף
חברי המועצות בגבעתיים ובפתח תקוה קיבלו הטבה גורפת של תווי חניה חינם למרות שההטבה לא נגעה למילוי תפקידם    ראשי מועצות רבים לא מדווחים על העסקתם בגופים פרטיים
ליאת הלוי
המועצה המקומית באר יעקב קיבלה עובדים חדשים ללא אישור משרד הפנים, ללא מכרז ובלי שיש להם כישורים מתאימים לתפקיד    חשד כי ראש המועצה מינה עובדים על-רקע פוליטי    העובדים החדשים מקורבים לנבחרי הציבור    כשל בפיקוח משרד הפנים על תפקוד המועצה
אלעזר לוין
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את הפרויקט למרות נתונים חסרים    אישרה הפרדה מפלסית ללא צורך ב-20 צמתים
איציק וולף
למרות ניגודי העניינים החריפים מכהנים 20 קבלנים שהם גם חברי מועצה בוועדה לתכנון ולבנייה שדנה בפרויקטים שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il