X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בראש הוועדה יעמדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל האוצר הוועדה תמליץ על צעדי המדיניות הנדרשים להתמודדות עם שאלת מבנה האחזקות במשק ראש הממשלה: "השאלה המרכזית שתיבחן היא כיצד להגדיל את השוויון בחלוקת ההכנסות וכיצד להקצות מקורות בשוויוניות רבה יותר וברמת סיכון נמוכה יותר ליזמים ומשקיעים"
▪  ▪  ▪
"נושא התחרות במשק מעסיק אותי כבר שנים רבות". ראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע (יום ד', 13.10.10) על הקמת וועדה בנוגע להגברת התחרותיות במשק. בראש הוועדה יעמדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. הוועדה תגיש המלצותיה לראש הממשלה, לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל בתוך ארבעה חודשים.
חברי הוועדה הם רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים; פרופ' זוהר גושן, יו"ר הרשות לניירות ערך; ד"ר אודי ניסן, הממונה על התקציבים באוצר; עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים כלכליים-פיסקאליים; פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה; פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון; רונית קן, הממונה על הגבלים עסקיים וד"ר קרנית פלוג, מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל.
הוועדה תמליץ לממשלה על צעדי המדיניות הנדרשים, לרבות תיקוני חקיקה וצעדים אופרטיביים, להתמודדות עם שאלת מבנה האחזקות במשק.
מטרת הוועדה להשיג מספר יעדים: שיפור בהבטחת הנכסים הפיננסיים שבידי הציבור והגנה על כספי המשקיעים בחברות ציבוריות; שיפור ושמירה על יציבות המערכת הפיננסית בכלל והמערכת הבנקאית בפרט והגברת התחרותיות והיעילות בפעילות המשקית.
לאור השינויים המבניים במשק ומסגרת ההסדרה והפיקוח הקיימים, תבחן הוועדה צעדי מדיניות אפשריים, בכלל צעדים לחיזוק הממשל התאגידי בחברות ציבוריות ואת סוגיית השליטה של חברות ריאליות בחברות פיננסיות, בהמשך להמלצות ועדת ברודט משנת 1995, ובהתחשב גם בסטנדרטים המקובלים בעולם. כמו-כן, תבדוק הוועדה את תחולת מדיניות ההגבלים העסקיים ואת סוגיית הגבלת השליטה בחברה ציבורית באמצעות מבנה החזקות פירמידאלי (לרבות באמצעות מיסוי של פעילות הנעשית בתוך הקבוצה העסקית והגברת הזיקה הישירה בין השליטה לאחזקה בחברות המסונפות) ושימוש בהחזקות צולבות. הוועדה אף תבחן את הקשחת התנאים עבור קבוצות עסקיות לרכישת נכסים ממשלתיים וקבלת רישיונות וזיכיונות.
ראש הממשלה ציין עם ההכרזה על הקמת הוועדה כי "נושא התחרות במשק מעסיק אותי כבר שנים רבות. השאלה המרכזית היא כיצד אנחנו מגבירים את התחרותיות במידה הראויה, ובאופן שיעודד את הצמיחה והיציבות במשק, יגדיל את השוויון בחלוקת ההכנסות ויביא להקצאת מקורות שוויונית יותר ולרמת סיכון נמוכה יותר ליזמים ומשקיעים".

תאריך:  13/10/2010   |   עודכן:  13/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר לביטחון פנים הודיע כי חשבונות הבנק של חלק מן החשודים בפרשת הולילנד הוקפאו ומיועדים לחילוט    "נעשה מאמץ להגיע להסכמות מידתיות כך שגם לאחר חילוט עתידי יוכלו החשודים לקיים אורח חיים סביר"    "כספים שהושגו בעבירה, יעדם הוא חילוט"
עופר וולפסון
החברה זכתה במכרז החשב הכללי לאחר שהבטיחה להפעיל את השירות ללא עלות ואף להחזיר לחשב הכללי מדי שנה סכום של 0.3% מכל התשלומים הצפויים לצאת בכרטיסים
איציק וולף
ח"כ אדרי (קדימה) נעתר לבקשת הקואליציה לדחות את ההצבעה במספר ימים    על-פי הצעתו ייקבע בחוק-יסוד, כעיקרון בסיסי של המדינה, שישראל היא מדינת הלאום היהודי, שבה מממש העם היהודי את זכותו להגדרה עצמית    באותה מידה מוצע לקבוע כי ישראל היא גם מדינת דמוקרטית, המכבדת את זכויות האדם של כל תושביה
עופר וולפסון
בתום מגעים אינטנסיביים בין צוותי האוצר והכנסת הוצאו מחוק ההסדרים רפורמות משמעותיות, ביטולי חקיקה והצעות הנדונות בוועדות הכנסת    יו"ר הכנסת: "מהיום יהיה חוק ההסדרים חוק משלים לתקציב ולא להפך"
אלעזר לוין
בדיקת המבקר חשפה: העירייה מכרה מגרש ב-2.5 מיליון דולר, כאשר היה ידוע לה שהקונה סיכם עסקה למכירתו לצד שלישי ב-5.8 מיליון דולר    המהנדס כהן והיועץ המשפטי דוד שואקה הטעו את משרד הפנים    היועץ המשפטי לממשלה דורש ממנכ"ל משרד הפנים לבחון העסקה מחדש    חברי מועצה: "צבי בר מושחת"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il