X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה לשר התקשורת לדחות את המעבר לרישיונות בשידורי טלוויזיה בתקופה של עד שנה הזכייניות מתנגדות להחשכת הערוצים מסתמן: שיקופית תודיע להיכן עבר הערוץ
▪  ▪  ▪
השר משה כחלון [צילום: משרד התקשורת]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לשר התקשורת, משה כחלון, לדחות את מועד המעבר לרשיונות, בהתאם לאילוצים טכנולוגיים, מה-1 בנובמבר 2012 למועד מאוחר יותר, אך לא יאוחר מ-1 בינואר 2013. השר הבהיר כי הוא יאפשר למבקשים לקבל רשיונות אפילו אם מועד המעבר יידחה. הוועדה אישרה את בקשת השר. דחייה במועד דורשת גם את אישורו של שר האוצר יובל שטייניץ.
הוועדה דנה (יום ה', 14.10.10) בהצעה לתיקון חוק הרשות השנייה (מעבר מזיכיונות לרישיונות בשידורי טלוויזיה). המגמה היא להוסיף שלושה ערוצים מסחריים חדשים, ולתת הזדמנות שווה לכולם. יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס, פתח את הדיון ואמר: "נחוקק חוק שיגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, כדי שתהיה טובה יותר, מגוונת יותר ופלורליסטית יותר. מה שעומד לנגד ענינו היא טובת הצרכנים, שייהנו ממגוון רחב יותר של ערוצים ויצירה ישראלית".
תחרות אמיתית בין בעלי רשיונות
שר התקשורת ביקש לקבוע כי האפיקים 22 ו-10 יחזרו לכבלים וללווין, כדי ליצור תחרות אמיתית בין בעלי הרשיונות החדשים למבקשי הרשיונות החדשים. כחלון אמר כי ייקבע מנגנון לפיצוי היוצרים, מחשש שיפסידו כספים שהיו אמורים להיות מועברים ליצירה מקורית.
הצעת השר להחזיר את האפיקים 22 ו-10 לכבלים וללווין עוררה התנגדות מצד נציגי הערוצים. מנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר כי "לקחת הרגלים של שנים במחי-יד זה דבר מסוכן. יש לבחון את הצעד היטב, החלטה כזו לא צריכה להתקבל בחופזה". נציגי הכבלים והלוויין התנגדו להחשכת הערוצים.
השר כחלון הציע כי הערוצים המסחריים, הקיימים והחדשים, ישודרו ברצף של אפיקים. הוועדה קיבלה את עיקרון הרצף והשר הודיע כי המנגנון ייקבע בהידברות עם כל הגורמים השונים הנוגעים בדבר ויובא שוב לאישור הוועדה.
מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, הזהיר כי "אם לא יהיה ערוץ 2 במחי-יד תימחק חברת החדשות של ערוץ 2. המשמעות היא שהחברה נסגרת ובתוך זמן קצר עלי לפטר 400 עובדים". כחלון אמר בתגובה כי נבחנות הצעות להסדיר את הנושא וכי הנושא ייפתר במסגרת הידברות עם הגורמים הנוגעים בדבר.
כעת מסתמן כי בסופו של דבר אפיקים 22 ו-10 לא יוחשכו, ותופיע בהם שיקופית בה ייאמר היכן האפיק החדש של הערוץ.
עוד ביקש השר כי הזכיינים יוכלו לפרוס את חובות העבר שלהם, בעיקר עבור תוכניות מסוגה עילית, למשך שנתיים וחצי בתוך תקופת הרשיונות. זאת מול הפקדת ערבויות מלאות וכדי לאפשר להם לקבל את הרשיונות.
מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה אמר בדיון כי "ההצעה לאפשר לבעלי הזיכיון לקבל רישיון ולהחזיר את חובותיהם, תאפשר לשחקנים משמעותיים להשתלב בעולם הרשיונות ותשמור על העיקרון של החזר החובות. החזר החובות בתקופת המעבר יסייע ליצירת מסך עשיר, מגוון ומושקע לטובת הציבור. ללא האפשרות לפרוס את החובות, לשני השחקנים המשמעותיים (רשת וקשת), לא היה מתאפשר להשתלב בעולם הרישיונות".

האם ערוץ 21 בלווין יעבור אפיק

בתוך כך, פנה ח"כ נחמן שי (קדימה) למנכ"ל יס, רון איילון, ומחה על הכוונה להעביר את ערוץ הקניות מאפיק 21 לאפיק אחר. לדבריו, נודע לו כי חברת הלווין דרשה להטיל על הערוץ דמי מעבר גבוהים משמעותית מאלו המשולמים לה כיום.
"ערוץ הקניות משדר באפיק 21 מאז הוקם, המספר 21 מצוי בסמליל שלו, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהזיהוי שלו בציבור הישראלי, בוודאי בקרב קהל הצופים שלו. במצב כזה, הגלייתו של הערוץ לאפיק אחר היא פגיעה בלתי סבירה במטה לחמו ושקולה כמעט להסרת הערוץ משידורי הלווין", כתב שי והמשיך: "מעבר לכך, חשוב להדגיש כי ערוץ הקניות הינו ערוץ ישראלי כחול לבן המשדר 24 שעות ביממה שידורים בשפה העברית, ומספק פרנסה למאות העובדים בערוץ, למשפחותיהם ולספקיו. פגיעה בערוץ עלולה לגרום לפיטורים של רבים מהם".

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ערוצים 22 ו-10 יחזרו לכבלים וללווין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ
המנהלת קבעה כי החולונים יארחו בעיר היין בעקבות בעיות באולם הפחים
עופר וולפסון
החברה-הבת של חברת המו"פ של האונ' העברית מגייסת 2.1 מיליון דולר להמשך הפיתוח של מולקולת AB103, הנמצאת בשלב 1 של ניסויים קליניים
ליאת הלוי
טוען לעיוות דבריו באתר ynet    "ילדים זו שמחת חיינו, אלא שהתופעה שאנשים לא יוצאים לעבודה ובמקום זה חיים על קצבאות היא תופעה רעה. לזה התכוונתי ולא לשום דבר אחר"
יפעת גדות
על-פי לוח השנה הגרגוריאני, היום האחרון בשנה הוא ה-31 בדצמבר, ובחצות של יום זה מתחיל יום חדש, ה-1 בינואר, וגם שנה חדשה    מבוסס על הלוח היוליאני
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את קביעת בית משפט השלום לתעבורה בפסק דין עוזרי כי רק נהגים שיימצאו עם 400 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף נחשבים לשיכורים    רף השכרות לא יחזור ל-255 מק"ג אלא יעמוד מעתה על 290 מק"ג    עמותת אור ירוק: עשרות נהגים זוכו בחצי השנה האחרונה מאז פסק דין עוזרי; יש לערער על זיכוים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il