X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכינוס בת"א אמר כי האוטובוסים מסיעים פי 5 יותר נוסעים מהרכבת, אבל התקציבים הגדולים מנותבים עדיין למסילות ולא לפיתוח ולייעול מערך התשתית לאוטובוסים מנכ"ל בומברדייר ישראל:"רכבת ישראל לא הכניסה קרונות נוספים מאז 2006,עקב עלייה בייבוא הרכבים הפרטיים" סמנכ"ל תשתיות ותיאום משרד התחבורה:"הקושי בביצוע פרויקטים בתוך גוש דן עולה מ'ריבוי עיריות'. אין מנוס מלבצע את פרויקט הרכבת הקלה על-ידי חברה ממשלתית"
▪  ▪  ▪
גדעון מזרחי [צילום: עידן יוסף]

"למרות השיפור המשמעותי בגישתה של ממשלת ישראל לתחבורה הציבורית, אני מוטרד מאוד ממדיניות של השקעה לא מאוזנת בפיתוח תשתיות להסעת ההמונים בישראל. למרות שהרכבת מסיעה כ-100 מיליון נוסעים בשנה ואילו האוטובוסים פי 5 ויותר, ההשקעה המרכזית היא במסילות ולא בנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית, ע.י.). אגד לבדו מסיע כמיליון נוסעים ביום, ונאלץ לעשות זאת תוך התמודדות עם תשתית שההשקעה בה רחוקה מלהיות מספקת", כך אמר היום יו"ר מזכירות אגד, גדעון מזרחי, במהלך חבר-דיון בנושא "תחבורה ציבורית ברכבות: עוברים להסעת המונים, כי אין לנו ארץ אחרת" שנערך בכינוס התשתיות, התחבורה והנדל"ן.
מזרחי התריע מפני המשך הפיצול בין מפעילי התחבורה הציבורית: "ישראל קטנה מדי עבור 12 מפעילים, במטרופולין לונדון הגדולה כולו פועלים חמישה מפעילים בלבד. גם הפרדה בין מפעילי הרכבת הקלה והמפעיל המקומי של האוטובוסים עתידה לגרור עלויות תפעול גבוהות וסרבול, יש להביא כל זאת בחשבון בתקופת קריטית זו לקראת קבלת החלטות בכל הקשור להיסעים בגוש דן".
מזרחי ציין לטובה את מדיניות משרד התחבורה אשר הביאה לקיצור זמן ההגעה לירושלים בכ-30%, הגדילה את אמון הציבור בתחבורה ציבורית והעלתה את היקף השימוש בה לשיאים שלא היו מעולם. לדבריו, המשך מדיניות ההעדפה לתחבורה ציבורית יביא לתוצאות דומות גם באזורים נוספים בתוך פרק זמן קצר.
יו"ר מזכירות אגד גם התייחס להעברת פרויקט הרכבת הקלה לידיים פרטיות, ואמר כי אינו מאמין שהמגזר הפרטי יכול לשאת לבדו בנטל. עם זאת הוסיף: "לא הייתי שולל תנועת אוטובוסים. עד עתה לא התנסינו במערכות רכבתיות בארץ. לרכבת אין גמישות, ושני המערכים משלימים זה את זה".
יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייר ישראל, כי "יש פער בין ישראל לעולם בתחבורה מסילתית. בשנות ה-70 התנועה בארץ הייתה מורכבת ב-70 אחוזים מתחבורה ציבורית, והשאר ברכבים פרטיים. היום הנתונים התהפכו, בניגוד לשאר העולם, בו קיימת עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית בשנים האחרונות".
יצחק זוכמן, סמנכ"ל תשתיות ותיאום במשרד התחבורה, התייחס לעלייה בנסיעות ברכב הפרטי: "בשנת 2010 עלו כחצי מיליון רכבים חדשים על הכבישים. אם לא תיערך הסעת המונים בארץ, היכולת לנוע תהפוך בעוד מספר שנים לקטסטרופה. מדינת ישראל הזניחה את הטיפול במסילות הרכבת בעשורים הראשונים לפעילותה, וכעת ההשקעות ברכבת ישראל נמצאות בשיא".
מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע., התייחס להחלטה להעביר את פרויקט הרכבת הקלה מידיים פרטיות לפרויקט ממשלתי: "פרויקט הרכבת הקלה מסובך. הסקטור הפרטי לא יכול לשאת אותו על גבו. קיים ויכוח בין סמכות לאחריות בביצוע פרויקט כזה. נ.ת.ע שינתה את פניה ויש לנו היכולת לנהל את הפרויקט, ולשאת גם בסמכות וגם באחריות. הרכבת נוע תנוע, ומוקדם יותר משחושבים".
רם קירפיץ', מנכ"ל אלסטום טרנספורט בישראל, תמך ברעיון הממשק בין מערך הרכבות והאוטובוסים. "אין תחרות בין רכבות ואוטובוסים. אנחנו מדינה צעירה, וקיימת עקומת למידה. אין סיבה שלא תהיה בישראל מערכת תחבורה יעילה. המכלול יודע לייצר פתרונות ויש צורך בחשיבה הוליסטית"
כינוס התשתיות, התחבורה והנדל"ן השנתי של הארץ- TheMarker , BDO זיו האפט רו"ח, ולוי-מידן ושות' עו"ד התקיים השנה במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ, ועסק במידת החיוניות של תוכניות הממשלה השונות בתחום התשתיות והתחבורה, תוך ניתוחי מידת ישימותן. כמו-כן עסק במהפיכת התחבורה המיוחלת, והצביע על הממשק בינה לבין ענף הנדל"ן.

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר אגד: לרכבת אין גמישות כמו לאוטובוסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באגד שכחו לציין פרט קטן
יהודי בן יהודי  |  14/10/10 16:40
2
אגד ורכבת ישראל
תות שדה  |  14/10/10 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרמטכ"ל זומן ל-24 באוקטובר על-מנת להשיב על פעילות חיל הים ומפקדו, אלוף אלי מרום, בהשתלטות על המרמרה
ראובן לייב
תנועת "הרצליה למען תושביה" פנתה לעירייה בתביעה להקים באזור קיר אקוסטי, להעתיק את משרד הרישוי ממקומו ולאסור תנועת אוטובוסים ברחוב שאינו ערוך להם
איציק וולף
סקר חדש מעלה כי אילו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת היה גדל כוחה של מפלגת השלטון ב-5 מנדטים    מפלגת העבודה הייתה מתרסקת מ-13 חברי כנסת כיום ל-6 בלבד
ראובן לייב
מותאם למדיהם החדשים ונוח יותר לפעילותם המבצעית
עופר וולפסון
"מנהל בית החולים בנהריה מנסה לגרום להתפטרותי מאחר שחשפתי אי-סדרים בביה"ח בפני נציבות שירות המדינה", טוענת סגנית מנהלת הסיעוד    בכתב תביעה שהגישה לביה"ד האזורי לעבודה היא דורשת פיצויים של 400 אלף שקל    ביה"ד הוציא צו מניעה זמני האוסר את פיטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il