X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת המכרזים פרסמה את שלב המיון המוקדם של מכרז ה-BOT להקמה והפעלה של אתר הגניזה הלאומי יכלול חומרים בעלי ערך היסטורי הנשמרים כיום במבני גנזך המדינה בירושלים
▪  ▪  ▪
יחל לפעול ב-2014. גנזך המדינה בערד [צילום: פלאש 90]

ועדת המכרזים הבין-משרדית להקמת מתקן הגניזה הלאומי בנגב פרסמה (יום ה', 14.10.10) את שלב המיון המוקדם של מכרז ה-BOT להקמה והפעלה של אתר גניזה לאומי בעיר ערד.
המכרז להקמת גנזך המדינה בערד מהווה נדבך מרכזי נוסף לפרויקטים שמקדמת הממשלה בשיתוף המגזר הפרטי ובהם המכרזים להקמת מתקני ההתפלה, תחנות הכוח הסולאריות באשלים, מרכז ההדרכה של משטרת ישראל, המכרז לייבוא גז נוזלי (LNG), הקטעים הצפוניים של כביש חוצה ישראל ומכרזים נוספים.
אתר הגניזה עתיד לכלול הן את מערך הגניזה לצמיתות, הכולל חומרים בעלי ערך היסטורי אשר נשמרים כיום במבני גנזך המדינה בירושלים, והן מערך לגניזה זמנית, בו ישמרו לתקופות מוגבלות מסמכים של מוסדות המדינה. כמו כן יכלול הפרויקט מרכז מידע למבקרים וחדרי לימוד וכן מערך סריקה לצורך קידום הנגישות הדיגיטאלית.
בהתאם להחלטת ממשלה, יוקם אתר הגניזה בעיר ערד, וזאת כחלק מתוכנית לאומית אסטרטגית לפיתוח הנגב. בין התועלות אשר יביא הפרויקט לאזור ניתן למנות את העסקתם של עשרות עובדים בגנזך החדש, משיכת תלמידים ותיירים למרכז המבקרים במקום, ביקורי חוקרים והיסטוריונים לצורכי עיון והעברתו של מוסד ממלכתי האמון על שימור וטיפוח הזיכרון ההיסטורי הלאומי לנגב.
אתר הגניזה הלאומי מיועד להיבנות על שטח של כ-34 דונם, אשר נמצא במרכזה העירוני המתוכנן של ערד. המכרז הינו בשיטת ה- BOT שבה היזם אשר ייבחר במכרז, יתחייב לתכנן, להקים, לממן ולתפעל את אתר הגניזה באופן אשר ישרת את צרכי הציבור ויעמוד בדרישות גנזך המדינה ותקניו. בתום תקופת הזיכיון יועבר המתקן לידי המדינה. הגנז אשר עומד בראש גנזך המדינה, ד"ר יהושע פרוינדליך, ציין כי גנזך המדינה מבקש להיעזר בידע הטכני המצוי במגזר הפרטי לשם פיתוח הגנזך, התפתחותו והתייעלותו. ידע זה, כך משוכנע הגנז, יאפשר שימור ושימוש רחבים יותר בחומר הארכיוני.
המכרז לביצוע הפרויקט כולל שני שלבים: הראשון, הליך המיון המוקדם, והשני, שלב הגשת ההצעות ע"י המציעים אשר ימצאו מתאימים בתום הליך המיון המוקדם. על הגופים אשר יגישו הצעותיהם בהליך המיון המוקדם יהיה לעמוד במספר תנאי סף מבחינת היכולת המקצועית בהקמה והפעלה של פרויקטים דומים ומבחינת האיתנות הפיננסית של המתמודדים.
המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הוא ה-1 בינואר 2011. הגשת ההצעות בשלב השני של המכרז צפויה להתבצע במחצית הראשונה של שנת 2011. אתר הגניזה החדש בערד צפוי להתחיל לפעול בשנת 2014.
ועדת המכרזים כוללת נציגים ממשרד ראש-הממשלה, גנזך המדינה ומשרד האוצר. בראש הועדה עומד גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי.
החשב הכללי, שוקי אורן, אמר כי "מטרת הפרויקט הינה להקים אתר גניזה מכובד וראוי לשימור הידע ההיסטורי של מדינת ישראל. הפרויקט הינו חלק ממדיניות הממשלה לחיזוק הנגב והפריפריה בכלל, והוא פרי שיתוף פעולה מוצלח בין כל משרדי הממשלה הרלוונטיים. בנוסף, הפרויקט יגדיל את יעילות השימוש בשירותי גניזה בממשלה וצפוי להפחית את העלויות השוטפות".

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שוקי אורן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תקים את גנזך המדינה החדש בעיר ערד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בכינוס בת"א אמר כי האוטובוסים מסיעים פי 5 יותר נוסעים מהרכבת, אבל התקציבים הגדולים מנותבים עדיין למסילות ולא לפיתוח ולייעול מערך התשתית לאוטובוסים    מנכ"ל בומברדייר ישראל:"רכבת ישראל לא הכניסה קרונות נוספים מאז 2006,עקב עלייה בייבוא הרכבים הפרטיים"    סמנכ"ל תשתיות ותיאום משרד התחבורה:"הקושי בביצוע פרויקטים בתוך גוש דן עולה מ'ריבוי עיריות'. אין מנוס מלבצע את פרויקט הרכבת הקלה על-ידי חברה ממשלתית"
איציק וולף
הרמטכ"ל זומן ל-24 באוקטובר על-מנת להשיב על פעילות חיל הים ומפקדו, אלוף אלי מרום, בהשתלטות על המרמרה
ראובן לייב
תנועת "הרצליה למען תושביה" פנתה לעירייה בתביעה להקים באזור קיר אקוסטי, להעתיק את משרד הרישוי ממקומו ולאסור תנועת אוטובוסים ברחוב שאינו ערוך להם
איציק וולף
סקר חדש מעלה כי אילו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת היה גדל כוחה של מפלגת השלטון ב-5 מנדטים    מפלגת העבודה הייתה מתרסקת מ-13 חברי כנסת כיום ל-6 בלבד
ראובן לייב
מותאם למדיהם החדשים ונוח יותר לפעילותם המבצעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il