X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעה ייצוגית נגד קבלנית הרכבת הקלה

סיטיפס נתבעת ב-1.2 מיליארד שקל

תביעה ייצוגית תקדימית הוגשה נגד חברת סיטיפס, בגין נזקי הפרויקט המתעכב סכום התביעה מייצג 5 כרטיסי חופשי-חודשי, עבור כל אחד מתושבי ירושלים
▪  ▪  ▪
התושבים קצו בעיכובים ודורשים פיצוי [צילום: פלאש 90]

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה אתמול (ד', 13.10.10) בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת סיטיפס והעמותה לתכנון, פיתוח ושימור אורבני בגין רשלנות וביצוע לקוי של פרויקט הקמת תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים.
התובענה הוגשה על-ידי עורכי הדין יעקב פינק ואסף פינק ממשרד עו"ד פינק ומשרד עו"ד טל ליפר, המתמחים בתובענות ייצוגיות. שני המשרדים בקיאים בסוגיית הרכבת הקלה בירושלים. כבר בשנת 2007 הוגשו על ידיהם עשרות עררים על-פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה בשל ירידות ערך של תושבים. כמו-כן, הם מנהלים תביעה של 13 סוחרים כנגד הנתבעות וכן נגד המדינה ועיריית ירושלים בשל נזקים שנגרמו לסוחרים בשל עבודות הרכבת הקלה ברחוב יפו.
התביעה הנוחכית הוגשה על-ידי 13 תושבי ירושלים וסביבתה בהתאם לחוק התובענות הייצוגיות. הסעד המבוקש המרכזי הוא חיוב הנתבעות בפיצוי כספי לקבוצה המיוצגת בסכום של מעל 1.2 מיליארד שקלים - סכום המייצג חמישה כרטיסי חופשי-חודשי בעלות של 244 שקלים לחודש, עבור כל אחד מתושבי העיר ירושלים. כמו-כן, מייצג הסכום מחצית משוויים של חמישה כרטיסי חופשי-חודשי אזוריים בעלות של 313 שקלים עבור תושבי ירושלים רבתי.
צורת חישוב הנזק מייצגת את חמש שנות העיכוב והיא סמלית לפגיעה בחופש התנועה של התושבים, לעומסי התנועה ולדרכים המשובשות.
בתובענה צוין כי "הנתבעות אשר אמונות מטעם המדינה על הקמת פרויקט לאומי זה כשלו במילוי תפקידן. הביצוע הלקוי של חברת סיטיפס והפיקוח והניהול הלקוי של העמותה גרמו לתובעים בתובענה זו שורה ארוכה של נזקים מגוונים, אשר משפיעים מזה שנים רבות על שגרת חייהם וגורמים לפגיעה ממשית".
מדובר בתביעה תקדימית. זוהי הפעם הראשונה אשר מוגשת תביעה ייצוגית בעקבות כשלים בפרויקט תשתיות וכנגד זכיין B.O.T. יתרה מכך, מדובר בפעם הראשונה בה נעשה שימוש בכלי החשוב של תביעות ייצוגיות על-מנת לייצג את תושביה הנפגעים של עיר שלמה והישובים הסובבים לה.
בתובענה מפורטים הנזקים שנגרמו לתושבים לפי אופיים: נזקים ישירים כגון אובדן זמן רב מאוד כתוצאה מהעבודות על התוואי העובר כולו בצירי תנועה ראשיים ומרכזיים ובאופן שגרם לעומסי תנועה כבדים, שיבושים מתמשכים במערך התחבורה הציבורית, אשר כללו, הסטת קווי ותחנות אוטובוס וכן נזק לכלי רכב כתוצאה מהתנועה המזדחלת, נזק לשלדת הרכבים, צריכת דלק מוגברת והסכנות הנובעות מנסיעה בכבישים משובשים.
בנוסף, מפורטים נזקים סביבתיים כגון רעש חזק הנובע מהעבודות ההנדסיות על התוואי ביום ובלילה ובמשך תקופות
ארוכות, זיהום אוויר ואבק כבד ופסולת אשר נותרה ברחובות תוך כדי העבודות. "כל אלו היוו מפגעים אשר גרמו לתובעים לשנות מהרגליהם ולהימנע מהגעה למרכז העיר", לפי כתב התביעה.
לבסוף, מפורטים נזקים עקיפים כגון פגיעה קשה בזכות לאיכות חיים וסביבה של כלל תושבי ירושלים וירושלים רבתי אשר חיים באתר בנייה מזה שנים, ועגמת נפש עמוקה אשר נגרמה כתוצאה משינוי פני העיר, התנהלות הפרויקט והתמשכות העבודות.

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיטיפס נתבעת ב-1.2 מיליארד שקל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברדיו החרדי 'מוקד הציבור' התרא
יקי זילון  |  14/10/10 19:25
2
תודה לעו"ד פינק,זהו מעשה ציוני ל"ת
א ל י  |  14/10/10 20:58
3
הלואי שיזכו ל"ת
נמאס כבר  |  14/10/10 21:06
4
נווה ברח
יורם אריאלי  |  15/10/10 16:09
5
רקבת ברכבת ל"ת
ירושלים אחת  |  10/02/11 13:05
6
רכבת למלחה ? חחח ל"ת
יאללה ביתר  |  1/03/11 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת המכרזים פרסמה את שלב המיון המוקדם של מכרז ה-BOT להקמה והפעלה של אתר הגניזה הלאומי    יכלול חומרים בעלי ערך היסטורי הנשמרים כיום במבני גנזך המדינה בירושלים
עידן יוסף
בכינוס בת"א אמר כי האוטובוסים מסיעים פי 5 יותר נוסעים מהרכבת, אבל התקציבים הגדולים מנותבים עדיין למסילות ולא לפיתוח ולייעול מערך התשתית לאוטובוסים    מנכ"ל בומברדייר ישראל:"רכבת ישראל לא הכניסה קרונות נוספים מאז 2006,עקב עלייה בייבוא הרכבים הפרטיים"    סמנכ"ל תשתיות ותיאום משרד התחבורה:"הקושי בביצוע פרויקטים בתוך גוש דן עולה מ'ריבוי עיריות'. אין מנוס מלבצע את פרויקט הרכבת הקלה על-ידי חברה ממשלתית"
איציק וולף
הרמטכ"ל זומן ל-24 באוקטובר על-מנת להשיב על פעילות חיל הים ומפקדו, אלוף אלי מרום, בהשתלטות על המרמרה
ראובן לייב
תנועת "הרצליה למען תושביה" פנתה לעירייה בתביעה להקים באזור קיר אקוסטי, להעתיק את משרד הרישוי ממקומו ולאסור תנועת אוטובוסים ברחוב שאינו ערוך להם
איציק וולף
סקר חדש מעלה כי אילו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת היה גדל כוחה של מפלגת השלטון ב-5 מנדטים    מפלגת העבודה הייתה מתרסקת מ-13 חברי כנסת כיום ל-6 בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il