X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וולקוב הואשם ברצח אשתו אך זוכה מחמת הספק השופטים אשר גרוניס וניל הנדל קבעו כי הקשיים שיש בחומר הראיות אינם מאפשרים הפיכת פסק הדין מזיכוי להרשעה השופטת ארבל טענה מנגד שיש להרשיע את וולקוב ברצח הסנגוריה הציבורית שייצגה את וולקוב: יש לבצע שינוי בחוק כך שהתביעה לא תוכל לערער על זיכוי
▪  ▪  ▪
וולקוב בבית המשפט [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה את ערעורה של הפרקליטות על זיכויו של אלכסיי וולקוב מאשמת רצח אשתו לשעבר, יוליה, בדקירות סכין ובחנק.
בינואר 2006 נרצחה יוליה, בדקירות סכין ובחנק. החשוד המיידי והיחיד במעשה היה בעלה לשעבר, אך הוא זוכה מחמת הספק, אף שבמהלך החקירה הודה במעשה ושיחזר את השתלשלות הרצח.
הפרקליטות, בתגובה לזיכוי, הגישה ערעור תוך שהיא מסתמכת על הטענה כי החלטת השופט, שלי טימן, התבססה על שגיאה שנפלה בחישוב שעת המוות לפי הדוח הפתולוגי שהונח בפניו.
בית המשפט העליון קיבל את הטענות והחזיר את התיק למחוזי על-מנת שישקול מחדש את הכרעתו. השופט צבי גורפינקל שהחליף את השופט טימן קובע בפסק דין מפורט ומנומק, כי אלקסיי וולקוב אשם ברצח יוליה ז"ל. אך, שתי השופטות מהמשפט המקורי בחרו שלא לשנות את פסיקתן וזיכו את וולקוב. בעקבות פסיקה זו הגישה הפרקליטות ערעור בפעם השנייה לבית המשפט העליון.
"החשדות נגד המשיב כבדים הם, כבדים עד מאוד. אולם, נוכח הקשיים הקיימים בחומר הראיות, ותחת מגבלותינו כערכאת ערעור, איני סבור שיש מקום כי נהפוך את הכרעת דינו המזכה של בית המשפט המחוזי", כתב השופט גרוניס בפסק הדין.
השופט הנדל הוסיף כי כאשר ערכאת ערעור מבקשת לשנות פסק דין מזיכוי להרשעה יש לקבוע שאין כל בסיס למסקנה שקיים ספק סביר.
"השאלה המשפטית הניצבת בפנינו היא האם על-פי דין טעה בית המשפט המחוזי בקבעו שישנו ספק סביר באשמת המשיב. מקריאת החומר עולה שהשופטים, וליתר דיוק השופטות, שזיכו את המשיב היו מודעים לקשיים בראיות, ב"יש" וב"אין" באמתחת התביעה והגיעו למסקנה שדינו לזיכוי. האם תוצאה זו מהווה טעות בדין המחייבת התערבות? הספק שבכוחו לזכות חייב להיות סביר. האם לאור כל האמור ועל-פי התרשמות בית המשפט האומנם אין סבירות במסקנה להורות על זיכוי המשיב? לדעתי, יש להשיב על שתי השאלות באופן המוביל לדחיית הערעור", כתב.
לעומתם, סברה השופטת עדנה ארבל, בדעת מיעוט, שיש להרשיע את וולקוב באשמת רצח. "הוכחו כל יסודותיו של היסוד הנפשי הנדרש לצורך הרשעה בעבירת הרצח. מכאן, אם תישמע דעתי היינו מקבלים את ערעור המדינה ומרשיעים את המשיב בעבירה של רצח", כתבה בפסק הדין.
כאמור, דעתה נדחתה ובית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה על זיכויו של וולקוב, שזוכה עתה בפעם השלישית.
הסנגוריה הציבורית שייצגה את וולקוב בכל ההליכים באמצעות עורכי הדין אורי קינן וקטי צווטקוב בירכה על החלטת בית המשפט העליון. בסנגוריה אמרו כי פסק הדין צריך לעורר מחדש את השאלה האם יש לאפשר עירעור על זיכוי במשפט פלילי. "צריך לזכור שמדינת ישראל היא מהבודדות בהן ניתן לערער על זיכוי. הפרשה הנוכחית הדגימה את הצורך בשינוי לאור עינוי הדין שעבר הנאשם והעובדה שחמישה שופטים בערכאות שונות קבעו שלא מדובר ברוצח".

פסק דין: ע"פ 4179/09 מדינת ישראל נ' אלכסיי וולקוב
[צילום: פלאש 90]
תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון דחה הערעור על זיכוי אלכסיי וולקוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בראיון לערוץ 1 מגלה אבו מאזן כי מזכירת המדינה קלינטון הבטיחה לו להוריד מהפרק את כל ההצעות אם נתניהו לא יסכים להמשך ההקפאה    מסביר מדוע לא התעקש קודם על הקפאה: "כאשר אובמה עלה לשלטון הוא זה שהכריז: 'חייבים להפסיק את (הבנייה) בהתנחלויות'. ארה"ב אומרת זאת, אירופה אומרת וכל העולם אומר - אז שאני לא אגיד זאת?    וטוען: "הכרנו במדינת ישראל כבר בשנת 93'"
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי בילוי של יותר משעתיים ביום מול הטלוויזיה והמחשב קשורים לרמות גבוהות יותר של קשיים פסיכולוגיים, ללא קשר לרמת הפעילות הפיסית של הילד
איציק וולף
המשטרה עצרה שמונה חשודים ותפסה שני כלי נשק    הרקע לרצח: סכסוך בין קבלנים    מצוד אחר צעיר שניסה לרצוח את סבו וסבתו בבית דיור מוגן בבת ים
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי רמות הכולסטרול ירדו במספר קטן של חולי סוכרת שקיבלו חטיפי שוקולד עשירים במרכיב זה    מומחים מזהירים כי תכולת השומן והסוכר הגבוהה מהווה סיכון שעולה על היתרונות שבשוקולד
מערכת אתר ערוץ הספורט
יוהאן גורקוף הוסיף ליריבת הפועל. סנט אטיין מעדה 2:1 ונשארה שניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il