X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה קיימה היום שורה של דיונים שנועדו להקל על בעיות החנייה עמן מתמודדים הנכים בישראל, ואישרה מספר חוקים חדשים היו"ר אקוניס לרשויות: "פעלו לגרירת רכבים החונים בחניית נכים" יו"ר עמותת נגישות ישראל: "בישראל יש תופעה מכוערת של עבריינות נכים"
▪  ▪  ▪
הסדרת החקיקה בנושא חניית הנכים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 18.10.10) תקנה המעלה את הקנס על חנייה במקום המיועד לנכים בלבד מ-500 שקלים כיום ל-1,000 שקלים, אשר תיכנס לתוקפה ב-1 בדצמבר.
כמו-כן, אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב, להציב תמרור במקום חנייה המיועד לנכים. ההצעה נועדה להבטיח את זכותם של אנשים עם נכות לחנות במקומות חניה שהוקצו בעבורם. החוק אושר במסגרת ציון יום המודעות הארצי לחניית נכים, בשורה של דיונים בוועדת הכלכלה.
בנוסף, אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של ח"כ משה מטלון, נכה בעצמו, לפיה הרשויות המקומיות לא תוכלנה להגביל את שעות החניה במקומות המיועדים לנכים. הצעת חוק זו קובעת כי ניתן יהיה להגביל את שעות החניה במקומות המיועדים לנכים בשני מקרים חריגים בלבד. במקרה אחד מדובר על הגבלת שעות במקום המיועד לרכב של נכה מסויים, שנמצא בסמוך למקום עבודתו של אותו נכה. במקרה כזה הגבלת השעות תהיה בהתחשב בשעות עבודתו של הנכה.
"כיום, לתמרור שאוסר על חנייה אין משמעות"
בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, כי "התופעה של תפיסת מקום חנייה המיועד לנכים היא אנטי חברתית ואנטי מוסרית". אורלב הוסיף כי "תפיסת מקום חנייה של נכה משבשת לו את חייו. אנחנו יודעים שהחוק היה חסר, כי במקומות חנייה הסמוכים למבנים ציבוריים, ליד קניונים למשל, לא הייתה משמעות לתמרור שאוסר על חנייה. החוק בא להבטיח את סמכות האכיפה של הרשויות המקומיות בכל מקום אליו הנכים צריכים להגיע".
אקוניס קרא לרשויות המקומיות לקבוע בחוקי העזר העירוניים חובת גרירה של רכבים שחונים במקומות המיועדים לנכים. "החקיקה הזו בעיני היא חקיקה מוסרית ששולחת מסר חשוב לציבור", הסביר. "הרי אם הרכב יישאר בחנייה המיועדת לנכה, אפילו אם על חלונו תודבק הודעת קנס, אז כאילו לא עשינו כלום". ח"כ אורלב הצטרף לדבריו של ח"כ אקוניס והשניים החליטו כי יפנו את הקריאה הזו לראשי הרשויות המקומיות, כדי שיקדמו את הנושא.
יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, בירך את הוועדה על שבחרה לכנס את הישיבה בנושא. "בלי חניה לא ניתן להגיע למבנה, לא משנה אם המבנה הוא נגיש לנכים או לא", אמר. וגנר סיפר כי בישראל ישנה תופעה מכוערת כהגדרתו, של עבריינות נכים. "אני מקווה שבעזרת החקיקה שאתה מקדם נצליח לטפל בתופעה המכוערת של עבריינות החנייה במקומות המיועדים לנכים".

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה: יוכפל הקנס על חניה בחניית נכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עמדות השירות החדשות יוצגו בכינוס e-gov    יאפשרו למבקרים להתנסות בביצוע פעולות וקבלת שירותים ממשרדי הממשלה באופן מקוון, ביניהם חידוש רשיון רכב ותשלום אגרות שונות
איציק וולף
הדגל הושלך בביזיון לתוך פח אשפה גדול בכפר הסטודנטים שבקמפוס הר הצופים בירושלים    ערנות ויוזמה של סטודנטית הובילו להוצאת הדגל מן הזבל ולקיפולו המכובד
אלעזר לוין
החוב לבנקים - 188 מיליון שקל    מכרה גם 20% משלב ב' של "משכנות האומה", שבנייתו טרם החלה    צופה רווחים של 120 מיליון שקל, בעיקר ממכירת דירות בראשל"צ, בנתניה ובצפון ת"א
אלעזר לוין
דירת 5 חדרים נמכרה באחרונה ב-1.96 מיליון שקל
עופר וולפסון
העובדים שכרו מנהלי קמפיין ואוספים כסף למימון שלטי חוצות ומודעות בעיתונות    יעקב כהן, יו"ר מועצת העובדים: "נוחי דנקנר אומר תמיד שהוא ציוני, אך המכירה לסינים תביא לאבטלה מיידית של 2,000 בתי אב בישראל"    דנקנר בתגובה: "פעילות הייצור בישראל תימשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il