X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמרו נציגי ביה"ח בדיון בתביעה שהגישה עופרה שוורץ, סגנית מנהלת הסיעוד בביה"ח, הטוענת להתנכלויות נגדה הסכימה כי צו המניעה שהוצע נגד ביה"ח יבוטל, אך הודיעה כי תמשיך לנהל את תביעתה העיקרית
▪  ▪  ▪
בית החולים בנהריה [צילום: לע"מ]
תביעה: "חשפה אי-סדרים בביה"ח ועברה מסכת התנכלויות"
עופר וולפסון
"מנהל בית החולים בנהריה מנסה לגרום להתפטרותי מאחר שחשפתי אי-סדרים בביה"ח בפני נציבות שירות המדינה", טוענת סגנית מנהלת הסיעוד * בכתב תביעה שהגישה לביה"ד האזורי לעבודה היא דורשת פיצויים של 400 אלף שקל * ביה"ד הוציא צו מניעה זמני האוסר את פיטוריה
לרשימה המלאה

בית החולים הממשלתי בנהריה התחייב בפני בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בראשות השופט נוהאד חסן, כי אין בכוונתו לפרסם או לנהל מכרז למשרת סגנית שנייה למנהלת הסיעוד בבית החולים. בסיכום משותף של הצדדים הוחלט לדחות את הסעדים הזמניים שהופעלו, ונקבע כי בית החולים רשאי להמשיך בהליכי המכרז הפנימי.
הצהרה זו סללה את הדרך לכך שעופרה שוורץ, סגנית מנהלת הסיעוד בבית החולים, הודיעה לבית הדין, באמצעות פרקליטתה, עו"ד רונית הופרט, כי היא מסכימה לכך שצו המניעה אשר הוצע נגד בית החולים לפני כשבועיים - יבוטל בהסכמת הצדדים. יחד עם זאת, עו"ד הופרט הודיעה כי בכוונתה להמשיך בתובענה העיקרית אשר הוגשה נגד מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום , ונגד מנהלת הסיעוד בבית החולים, רונית קלמן.
כזכור, עופרה שוורץ מאשימה את השניים ביצירת אווירה עוינת נגדה בבית החולים, ביצירת שורה של אירועים שתכליתם התנכלויות מכוונות כלפיה - וכל זאת כדי לגרום לה לעזוב את בית החולים - לאחר 37 שנות עבודה בו. שוורץ - שקיבלה בשנת 2001 את פרס מנכ"ל משרד הבריאות על עבודתה - טענה בכתב התביעה שהגישה כי הסיבה המרכזית להתנכלויות נגדה מצד בכירים בבית החולים נעוצה בחשיפת שורה של אי-סדרים בבית החולים בפני נציבות שירות המדינה, שאף החל בחקירת התלונות.
במהלך הדיון המשפטי שהתקיים ביום חמישי האחרון, פירטה עו"ד הופרט באריכות את טענותיה של עופרה שוורץ בדבר הפגיעה במעמדה בבית החולים והשבתתה מהעבודה. בין השאר אמרה עו"ד הופרט כי "שוורץ שירתה בבית החולים הזה נאמנה במשך 37 שנים והגיעה להישגים יוצאים מן הכלל. היא נתנה את חייה לבית החולים, חסכה תקנים והוצאות בשיעור של מיליוני שקלים ואינה רוצה לפרוש. המכתבים שהיא כתבה והביעה בהם כוונה לפרוש, ובדקה לפרוש בתנאים מסוימים, באו בשיא של מסכת השפלה שהיא חוותה, אנשים לא אמרו לה אפילו שלום, הרגישה מוחרמת, נידו אותה. האחות הראשית לא יידעה אותה בשום דבר. במשך כל התקופה הזאת, עופרה שוורץ חשבה שאולי, באמת, בדרכי נועם, תוכל לחזור למשרה שלה ולמלא את תפקידה כקדם. המכרז הזה, זו הפעם הראשונה, הראה לה שהולכים לקחת ממנה הכל".
"חזקת המנהל התקין כבר מזמן הופרכה בבית החולים בנהרייה ויש לנו תיעוד על זה", הוסיפה עו"ד הופרט.
נציג המדינה, עו"ד טל גולן, אמר בתגובה: "הדברים אינם כ'צעקתה', ולא כפי שהמבקשת סוברת. אני לא אחראי לאווירה הכללית ... המכרז האמור בבית החולים הינו לתפקיד 'מרכזת בכירה כוח אדם סיעודי' בדרגה נמוכה יותר מדרגתה של המבקשת... המבקשת מוזמנת לישיבות והיא ממשיכה להיות חברה בוועדות שונות בבית החולים, משתתפת בפורומים שונים, והמצב הזה, מבחינתנו, ימשיך..."
במהלך הדיון בבית הדין העידה גם מנהלת הסיעוד, רונית קלמן, שחיזקה את טענותיה של עורפה שוורץ באומרה כי מנהלת בית החולים עצמו הורה שלא להזמין יותר את עופרה שוורץ לישיבות הנהלה. ב"כ המדינה הצהיר כי מעתה ואילך ימלא בית החולים את הוראות התקש"יר והכללים המנהליים בקשר לתפקידה של שוורץ. הצהרה זו קיבלה תוקף של החלטה שיפוטית, אשר הפרתה עלולה לגרום פעולה לפי פקודת בזיון בית המשפט.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוהאד חסן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ח בנהריה: לא נפרסם מכרז לסגנית מנהלת סיעוד נוספת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי סבתי
פרסום ראשון: הבעלים איזי שירצקי החליט לממש האופציה שהיתה לו
איציק וולף
סטודנטים פעילים בתנועת אם תרצו עתרו לבית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע בבקשה לחייב את אוניברסיטת בן-גוריון לקיים הליך משמעתי שקוף    זאת בעקבות הכוונה להעמידם לדין משמעתי לאחר שהניפו דגלי ישראל אל מול אנרכיסטים שניאצו את חיילי צה"ל והצדיעו במועל יד    "מרוב להיטות ליצור סימטרייה-מעושה, ומאוסה, שכחו באוניברסיטה כמה כללי-יסוד האמורים להבטיח נוהל תקין של הדין המשמעתי"
אייל גרוסברד
כוכב הלייקרס מסכים עם מייקל ג'ורדן שפירגן לו בראיון
עופר וולפסון
כ-3,000 עובדים שומרי שבת של איגוד הביוכימאים והמיקרוביולוגיים אינם מעוניינים לצאת לימי השתלמות, כיוון שאלה מנוכים להם מסך ימי ההשתלמות
ראובן לייב
רשם העמותות נענה בכך לתביעתם של עשרה מקוראיה שביקשו הפסקת תקציבים לספרייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il