X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זינוק של 70% ברווח והכנסות שיא רבעוניות של יותר מ-20 מיליארד דולר מכירות האייפד נמוכות מהצפוי
▪  ▪  ▪
סטיב ג'ובס [צילום: AP]

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל (1.04% , 318.0) דיווחה היום על זינוק של 70% ברווח הרבעוני וצמיחה של 67% במכירות, הודות למכירות ערות של מכשיר הטלפון הסלולרי אייפון ומחשב הטאבלט אייפד. תוצאות החברה עלו כצפוי על תחזיות האנליסטים. עם זאת, תחזית הרווח של החברה לרבעון הנוכחי היתה נמוכה מהצפוי, וגוררת את מניית אפל לנפילה של כמעט 7% במסחר לאחר הסגירה.
אפל, החברה השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק אחרי ענקית הנפט אקסון, רשמה ברבעון השלישי של השנה, שהיה ברבעון הכספים הרביעי של החברה, רווח נקי של 4.31 מיליארד דולר, או 4.64 דולר למניה, לעומת רווח של 2.53 מיליארד דולר, או 2.77 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. התוצאות עלו על תחזית האנליסטים לרווח של 4.06 דולר למניה. עם זאת, התוצאות היו מעט נמוכות מתחזיות הבלוגרים המובילים בתחום הטכנולוגיה, אשר צפו רווח של 4.74 דולר למניה.
בשורה העליונה רשמה אפל מכירות שיא של 20.24 מיליארד דולר, גידול של 67% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 18.86 מיליארד דולר. עם זאת, גם כאן היו תוצאות החברה נמוכות מתחזיות הבלוגרים, אשר צפו הכנסות של 20.38 מיליארד דולר.
אפל, הידועה במנהגה לספק תחזיות נמוכות יותר מתוצאותיה בפועל, ואז "להכות" את התחזיות, עלתה על תחזיות האנליסטים בשורת הרווח בשיעור של 13% לפחות בתשעה הרבעונים האחרונים, ועלתה על תחזיות המכירות זה שמונה רבעונים ברציפות.
במבט קדימה, צופה החברה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 4.8 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 5.03 דולר למניה. אפל צופה לרשום ברבעון הכנסות של 23 מיליארד דולר - מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 22.35 מיליארד דולר.
אפל, שבראשה עומד המנכ"ל סטיב ג'ובס, מכרה בתקופה המדווחת 14.1 מיליון מכשירי אייפון, כמעט כפליים מהמספר שנמכרו ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 11.4 מיליון מכשירים. החברה מכרה ברבעון 4.2 מיליון מחשבי אייפד - פחות מתחזית האנליסטים למכירת 4.8 מיליון מחשבי אייפד, אך צמיחה של 28% לעומת 3.3 מיליון מחשבים שמכרה אפל ברבעון השני של השנה, שהיה הרבעון הראשון בו שווק אייפד לאחר השקתו בחודש אפריל.
אפל מכרה בתקופה המדווחת 3.89 מיליון מחשבי מקינטוש - גידול של 28% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 3.76 מיליון מחשבי מקינטוש. החברה מכרה ברבעון 9.05 מיליון נגני מדיה אייפוד - פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 9.54 מיליון נגני אייפוד.
מניית אפל, אשר זינקה ב-50% מתחילת השנה ושמחירה חצה בשבוע שעבר בראשונה את רף 300 דולר, צונחת ב-6.7% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בשיא, לאחר עלייה של כ-1%.
אפל נתונה בחודשים האחרונים לתחרות מוגברת בשוק הסמארטפונים, ולפי נתוני חברת המחקר נילסן פלטפורמת מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בארה"ב בשישה החודשים האחרונים היתה אנדרויד של גוגל. עם זאת, דו"ח שפירסמה בתחילת החודש חברת המחקר קומסקור אמנם הראה כי RIM ואפל שמרו על הבכורה בתחום פלטפורמות מערכות הפעלה לסמארטפונים בארה"ב, אולם הנתח שוק של גוגל המשיך לנסוק, והתקרב לכדי פחות מ-5% מזה של אפל.
לפי הדו"ח של קומסקור שעקב אחרי מגמות במגזר הסלולר בארה"ב בשלושה החודשים שהסתיימו בסוף אוגוסט, RIM שמרה על מעמדה בראש דירוג פלטפורמות מערכות הפעלה לסמארטפונים, עם נתח שוק של 37.6% - ירידה של 4.1% לעומת התקופה הקודמת. אפל דורגה במקום השני עם נתח של 24.2%. גוגל המשיכה לצבור תנופה, והגדילה את הנתח שלה ל-19.6% - זינוק של 6.6% לעומת התקופה הקודמת. מיקרוסופט (10.8%) ופאלם (4.6%) סגרו את החמישיה הפותחת.
בישראל, החלה מכירות מכשיר אייפון 4 של אפל לפני כשלושה שבועות, ומחיר המכשיר בישראל הוא היקר ביותר בעולם. מחירי אייפון 4 בדגם 16G נמכר בישראל במחיר של יותר מ-800 יורו, לעומת מחיר של פחות מ-500 יורו בהונג קונג - שם מחיר המכשיר הוא הנמוך בעולם.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניית אפל צנחה ב-7% במסחר אחרי הסגירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר גולן
ספנוליס ותיאודוסיץ' הובילו את היוונים לניצחון מוחץ במחזור הראשון
עידן יוסף
בעקבות עתירה לבג"צ, תדחה הממשלה שוב, הפעם בשלושה שבועות, את החלטתה לפטור אברכים מגיל 22 משירות צבאי    הפרקליטות הודיעה שצוות בראשות מנכ"ל משרד רה"מ מגבש מדיניות חדשה והממשלה תדון בה בקרוב    העותרים תובעים לפרסם את מסקנות הצוות לפני ישיבת הממשלה
עידן יוסף
משרד התחבורה השיק תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בירושלים בהשקעה של 530 מיליון שקל    בחודש הראשון ינועו 40 אוטובוסים
מוטי פשכצקי
המגן הוותיק יכול להצטרף עוד לפני ינואר. פדלון וחמיס טואה מועמדים
איציק וולף
ראש הממשלה הורה לשר המשפטים לנסח מחדש את הצעת חוק הנאמנות באופן שיקבע כי גם מתאזרחים יהודים מכוח חוק השבות יידרשו להצהיר על נאמנותם למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il