X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה ליועמ"ש הודיע כי דוח המבקר יתויק לתיקיהם האישיים של ארבעת האישים שכשלו בפרשה, אך לא יינקטו נגדם צעדים כלשהם קובע: אין מניעה משפטית לקידומם של קמין וסגל-אנטלר
▪  ▪  ▪
חיים רמון [צילום: פלאש 90]

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (יעוץ), עו"ד מלכיאל בלס, פרסם היום את חוות דעתו בהמשך לחוות דעת מבקר המדינה בנושא האזנות סתר בהליכים פליליים, בה התבקש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבחון נקיטת הליכים משמעתיים או הליכים אחרים נגד מי שהיו מעורבים בכשלים שנתגלו בטיפול בתוצרי האזנות הסתר למתלוננת ולאישים אחרים בפרשת השר לשעבר חיים רמון: תנ"צ בדימוס מירי גולן, סנ"צ ערן קמין, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר עו"ד רות דוד והפרקליטה אריאלה סגל-אנטלר.
לאחר ששמע את כל המעורבים, החליט בלס כי בנסיבות העניין, אין מקום לנקוט בצעדים משמעתיים או מינהליים אחרים נגד מי מן הארבעה.
עם זאת, בתיקו האישי של כל אחד מהארבעה יתויקו החלקים הרלוונטיים של חוות דעת מבקר המדינה ושל חוות דעתו של המשנה ליועץ. מידע זה, הכולל את פרטי ההתייחסות לרשלנות שיוחסה לנוגעים בדבר, יובא גם בפני גורמי המשטרה השוקלים את קידומו של סנ"צ קמין, ובפני ועדת המכרזים לבחירת פרקליט מחוז תל אביב, השוקלת את מינויה של סגל-אנטלר, אך אין הוא מהווה מניעה משפטית לקידומם בתפקיד, אם יימצאו המתאימים ביותר לכך.
כזכור, מבקר המדינה קבע בחודש יוני השנה כי:
  • "ממצאי הבדיקה מצביעים על ליקויים משמעותיים אשר גרמו לתקלה החמורה שבעטייה לא הועברו לנאשם - מר רמון - חומרים הנוגעים למשפטו שמקורם בהאזנות סתר. ליקויים אלו לא נבעו מכשל מערכתי או ארגוני אלא בעיקר מכשל אישי של בעלי התפקידים שעסקו במלאכה ומאי-קיום הכללים על-ידי אותם בעלי תפקידים: תנ"צ מירי גולן (ראש יאח"ה לשעבר), שהשתחררה בינתיים מן השירות במשטרת ישראל לאחר שנות עשייה מוצלחות בתפקידים בכירים במשטרה; סנ"צ ערן קמין (ראש מפלג לשעבר ביאח"ה); פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות דוד; והתובעת במשפט רמון, עו"ד אריאלה סגל-אנטלר.
    "תקלה זו היא בגדר רשלנות ממשית אף כי לא היה בה זדון, ובגינה יש לשקול אם יש להסיק מסקנות אישיות כלפי המעורבים. על היועץ המשפטי לממשלה לבחון את עמדתו בָּעניין בשים לב למכלול הגורמים הרלוונטיים ולסעיפי החוק הנוגעים בדבר, לרבות היבטים הקשורים בתקופת ההתיישנות הקבועה בדיני המשמעת. בעת הבחינה יש להביא בחשבון שיקולים נוספים ובהם תרומתם ארוכת השנים למאבק בפשיעה ולאכיפת החוק וחלוף הזמן, ויש להתייחס למעשיו של כל אחד מהם בנפרד".
חוות דעת המבקר ציינה, בין היתר, כי הופרו נהלים הנוגעים לעניין בכך שלא תומללו שיחות מסוימות ולא הועברו דפי הפקה מהמשטרה לפרקליטות, ובכך שלא נמסר מידע רלוונטי לסניגוריה לפני תחילת המשפט ואף כאשר נעשו פניות מצד רמון במהלך המשפט (על הקביעה שהופרו נהלים בידי הפרקליטות חולקים בכירי הפרקליטות, והנושא תלוי ועומד כיום בבג"צ בעתירה שהגישו הפרקליטות). עם זאת, מבקר המדינה קבע, בדומה לשופט בדימוס ברנר, כי מדובר היה בהתנהגות רשלנית ממשית, אך הדבר לא נעשה בזדון, ובית המשפט – שדן בדברים תוך כדי ניהול הליך ההוכחות בתיק - קבע כי הדבר לא הצדיק לזכות את רמון.

מדוע נוקו ארבעת המעורבים

עיקרי הטעמים שהביאו להחלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נובעים מכך שבשנים שחלפו מאז אירעה הפרשה נבדקו כל המעורבים בה בידי השופט בדימוס ברנר, ובידי מבקר המדינה, בנוסף לכך שחלקם נחקרו במהלך ההליך המשפטי.
בנסיבות אלה, בין היתר, על-רקע חלוף הזמן, הבדיקות שנעשו בידי הגורמים שמונו לבדוק את הפרשה, תהליך הפקת לקחים שקיים פרקליט המדינה דאז, עו"ד ערן שנדר עם הפרקליטות, הנהלים ששונו וחודדו, ופרישת תנ"צ גולן ועו"ד דוד מתפקידן – הביאו למסקנה כי אין מקום לנקוט בהליכים משמעתיים או מינהליים נוספים נגד האמורים לעיל. כמו-כן ניתנה הדעת גם לכך שעל מעשים אלו חלה גם תקופת ההתיישנות הקבועה בדיני המשמעת לשוטרים ולעובדי מדינה. בגיבוש עמדה זו ניתנה הדעת גם לכך כי מדובר בעובדי ציבור שמילאו וממלאים תפקידים בכירים בתחום אכיפת החוק במשך שנים רבות, ולמעשה כבר שילמו את המחיר עבור הרשלנות שדבקה בהתנהגותם בכל תהליכי הבדיקות שעברו בארבע השנים האחרונות.
הנחיה ברורה בנושא דפי ההפקה של האזנות הסתר
עוד התבקש פרקליט המדינה על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לברר את נושא קבלת דפי ההפקה של האזנות סתר בכל הפרקליטויות, מאחר שנמסר כי יש מקומות שבהם עדיין לא מתקבלים בפרקליטות דפי ההפקה. כיון שקיימת אי בהירות בין נהלי המשטרה לנוהלי הפרקליטות בנושא דפי ההפקה, נקבע בחוות הדעת שראוי שהפרקליטות תגבש בהקדם הנחיה ברורה לפרקליטים בנושא זה.

תאריך:  19/10/2010   |   עודכן:  19/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יינקטו צעדים מינהליים ומשמעתיים נגד המעורבים בשיבוש פרשת רמון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זה ארגון פשע לכל דבר ועניין
כנופית שלטון החוק  |  19/10/10 15:38
2
נמאס נמאס ממך רמון לך לעזה ל"ת
ירדנה  |  19/10/10 15:50
3
בין הכרעה להחראה
עידן סובול  |  19/10/10 16:08
4
רמון -וירוס תולעת שמסב הרס ל"ת
dodel  |  19/10/10 17:27
5
רק ליברמן או פייגלין ינצחו אות
ביבי זה שמאל  |  19/10/10 18:01
6
חבורת אכיפת החוק או עקיפת החוק
הפרקליט הטיח  |  19/10/10 18:14
7
ערן קמין מסוכן - הביתה!!!!!!!!
אזרחים מודאגים  |  19/10/10 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בפעם הראשונה יוצג חוק ההסדרים בפורמט פתוח והציבור ייקרא להעיר את הערותיו עליו    ההערות יועברו למשרד האוצר ולחברי הכנסת וישמשו אותם בדיונים על החוק
עופר וולפסון
מתוך התקציב הדו-שנתי, לשנת 2011 מוקצבים כ-348 מיליארד שקל ברוטו - גבוה מהתקציב שאושר בממשלה    שר האוצר: "המדיניות הכלכלית שמה לה למטרה לחולל מעגל צמיחה חדש בישראל"
יפעת גדות
לראשונה בישראל חברו איגודי הרופאים המובילים בשיתוף משרד הבריאות לטובת קמפיין ארצי להעלאת המודעות לנזקי הכולסטרול    במוקד: מיצג אינטרקטיבי המדמה עורק חסום המאפשר לכל אדם להכנס ולחזות בו מבפנים
עופר וולפסון
הקרע הרגשי שנוצר בין המיליארדר אדגר ברונפמן לבנותיו, הוביל אותן לזרועותיו של מנהיג כת מסתורית, אליה הזרימו הבנות הון עתק מנכסי המשפחה    הפרשה נחשפת אט אט בבית המשפט, בו מסובכת הכת - "נקסיום" - עד צוואר
עופר וולפסון
בוועידת האנרגיה בר"ג, אמר מנכ"ל פיליפס ישראל אמר כי חייבים לפעול בגזרת התשתיות הכלליות כדי להביל לחכסון משמעותי בצריכת האנרגיה    "אין להסתפק בהחלפת נורות ביתיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il