X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת ציון יום המאבק בעוני בכנסת, אמר יו"ר הכנסת כי "נדמה ששכחנו שצמיחה איננה חזות הכל" "לא מתקבל על הדעת שאנשים שיוצאים בבוקר לעבודה, חוזרים בערב מעמל יומם כשהם עניים יותר"
▪  ▪  ▪
יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין [צילום: הכנסת]

יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, קרא (יום ג', 19.10.10) למאבק חסר פשרות במכת העוני בישראל. "'מאבק בעוני' איננו רק מטבע לשון, אלא מצריך התמודדות רצינית, מחויבת ועמוקה. מכת העוני בישראל דורשת מאיתנו היום יציאה למלחמה של ממש, מתמשכת ובלתי מתפשרת", אמר ריבלין.
ריבלין דיבר במסגרת כינוס שנשא את הכותרת "מחירו של העוני לחברה בישראל: דיון משותף עם אנשים החיים בעוני", שנערך במסגרת היום הבינלאומי למאבק בעוני,שצוין בסדרה של אירועים במשכן הכנסת.
לדברי יו"ר הכנסת, "בישראל של השנים האחרונות חל מפנה מבהיל ומסוכן: אם בשנות השישים נחשבה מדינת ישראל למופת של חברה שוויונית יחסית, הרי שבמרוצת השנים האחרונות התמונה התהפכה. שיעור העוני בישראל הוא מן הגבוהים בעולם המערבי".
עוד ציין ריבלין כי לאחר שלב ההלם וההכחשה חילחלה השלמה של חלקים נרחבים בחברה עם היותה מוכת עוני. הוא קרא שלא לנסות ולערוך "מתיחת פנים" לנתוני העוני, ולבטל כלא היו את שיעור העניים בקרב האוכלוסייה הערבית והחרדית. עוד קרא ריבלין לפרק את "חבילת העוני", לא להתייחס לסוגיה כאל מקשה אחת אלא להבחין בין הגורמים השונים לעוני: אלה שבכוחנו להביא למיגורם, באמצעות מדיניות ממשלתית כמו עוני השכירים, לבין אלה שאיננו יכולים למגרם אך חלה עלינו החובה המוסרית לטפל בהם.
"כך למשל, סוגיית עוני השכירים, מעמידה בפני החברה בישראל אתגר קשה- אך אפשרי ובר תיקון. עלינו להכריע כציבור, כי לא מתקבל על הדעת שאנשים שיוצאים בבוקר לעבודה, חוזרים בערב מעמל יומם כשהם עניים יותר. המאבק בעוני השכירים, איננו רק חובה מוסרית ראשונה במעלה וצורך כלכלי חיוני של המשק. המאבק בעוני השכירים הוא דוגמא, לחזית אחת במערכה כנגד העוני שבה, בכוחנו לנצח,ולהביא לשינוי של ממש במצב העניים בישראל", אמר.
ריבלין הוסיף, כי "קשה שלא להרגיש שחסרי הישע שבתוכנו הופכים לבלתי נראים. נדמה שפשוט שכחנו- ש"צמיחה" איננה חזות הכול. היכולת שלנו להגיע להישגים משמעותיים בטיפול במוקדי העוני ה"פתירים" (כמו עוני השכירים והעוני המגזרי)- לא מסירה את אחריותנו לרווחת אותם החלשים. אי היכולת שלנו "לתקן" את חולשתם של החלשים ולהשיבם למעגל התעסוקה- לא פוטרת אותנו מהחובה המוסרית להעניק להם את הדאגה והטיפול והמיטביים. חברה שאינה דואגת לחסרי הישע שבה- אינה ראויה להיקרא חברה".
ביחס למעורבותם של הארגונים האזרחיים במאבק בעוני, אמר ריבלין: "על החברה בישראל להגדיר את הקריטריונים בהם נבחנת חובתה המוסרית של המדינה לאזרחיה. המדינה היא הנושאת באחריות הבלעדית למתן מענה לבעיותיה ותחלואיה של החברה. יתרונם המובהק של ארגוני החברה האזרחית הוא בקשר הבלתי אמצעי שהם מקיימים עם השטח, ולא משולחנות הוועדות ומהאולמות הממוזגים, אך לא יתכן שארגוני החברה האזרחית הם שיופקדו באופן בלעדי על נטרול סכנות העוני במדינת ישראל".
"אולמרט קבע יעדים ולא מימש, נתניהו דחה את היישום"
ד"ר מיכל קרומר-נבו מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון, החברה בפורום לציון היום הבינלאומי למאבק בעוני, אמרה כי "ממשלת אולמרט קבעה בשנת 2007 יעדים למאבק בעוני לשנים 2010-2008, אך לא הצליחה לממשו, ואילו ממשלת נתניהו, עם כניסתה לתפקיד העבירה תיקון בחוק ההסדרים הדוחה את מועד סיום התהליך לשנת 2013".
לדבריה, החלטה זו מתעלמת מהמצב החמור השורר בתחום זה, כאשר 1.63 מליון ישראלים חיים בעוני, ושיעורי העוני, גם בקרב אנשים עובדים, מצויים בעליה. "אין להתפלא שאפילו בנק ישראל מביע דאגה רבה משיעורם הגדול של העניים העובדים בישראל. זו התנהלות מובהקת של בת יענה. אנו קוראים לממשלה לבחון את מחירו החמור של העוני לחברה הישראלית ולמשק. העוני מאיים לדחוק לא רק למצוקה אישית ולשסעים חברתיים, כי אם גם לעיכוב בפריון, בצמיחה ובפיתוח. יתרה מזו, במקרים רבים מביאה העלייה בשיעורי העוני להאשמה של העניים בעוניים. יש לשים לב לא ליפול למלכודת זו. הממשלה חייבת להציב יעד לצמצום שיעורי העוני, ולגבש תוכנית אסטרטגית מקיפה המגובה במשאבים ליישומה, תוך כדי הכרה במאבקם היומיומי בעוני של אנשים החיים בעוני".

תאריך:  19/10/2010   |   עודכן:  19/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבלין: "חסרי הישע שבתוכנו הופכים בלתי נראים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ריבלין אני מחזקת אותך
שוש......  |  19/10/10 18:24
2
בגלל שמקס כמוך,מה אתה עושה ל"ת
קשקש  |  19/10/10 19:44
3
יותר גרוע מעוני תקשורת עוינת
ישע  |  19/10/10 22:44
4
כסיל כזה רוצה להיות נשיא שלנו ל"ת
לא להאמין !!!  |  19/10/10 23:57
5
זוהי מדיניות מכוונת של קברניטי
פלא יועץ  |  20/10/10 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה חסון
ביום שאחרי ההתפרעות בבלומפילד, בירושלים זועמים: "בני יהודה אחראית"
עופר וולפסון
בעקבות הזינוק האדיר במחיר העגבניות בחודש שעבר, בוטל בהוראת שעה המס על יבוא העגבניות, העומד כיום על כ-90 אגורות לקילו
עופר וולפסון
במפגש עם ראשי הארגונים הכלכליים במסגרת דיוני "השולחן העגול", אמר ראש הממשלה כי יפעל ליצירת רפורמה שתרחיב את היזמות ותפחית הרגולציה    "אם לא נתיר את הפלונטר - פשוט נשקע"
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: רמת החשיפה לרעש משדות תעופה ומכבישים מעלים את הסיכון להתקף לב קטלני    אנשים שנחשפו על בסיס יומי לרעש של 60 דציבלים לפחות היו בסיכון גבוה ב-30% למות מהתקף לב    בקרב אלו שנחשפו לרמות הדציבלים הגבוהות יותר במשך 15 שנה או יותר, הסיכון היה גבוה ב-50%
יפעת גדות
"הספר הלבן השני" נועד להקפיא את היישוב היהודי בארץ על-ידי הפסקת גידולו הן בנפש והן בקרקעות, ולהשאירו תלוי בחסדי השלטון הבריטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il