X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיטת ריפוי גנטי שהצליחה בחולי פרקינסון תוכל אולי בעתיד לעזור ולטפל באנשים הסובלים מדיכאון מג'ורי נכון לעכשיו, נעשו ניסויים רק בעכברים
▪  ▪  ▪
הדרך לריפוי עדיין רחוקה [צילום: פלאש 90]
חומר מרדים - תרופת הפלא החדשה נגד דיכאון
יפעת גדות
החומר - כמו גלולת קסם - מינון אחד בודד יכול לפעול במהירות והשפעתו נמשכת כ-10-7 ימים * תרופות נוגדות דיכאון רגילות מתחילות להשפיע רק לאחר שבועות ולפעמים חודשים
לרשימה המלאה

תרופה של פייזר נגד דיכאון: לא יעילה ומסוכנת
יפעת גדות
חוקרים מגרמניה גילו כי כמעט שלושת רבעי מהנתונים לגבי חולים שהשתתפו בניסויים ברבוקסטין לא פורסמו * גילו כי התרופה אינה יעילה כטיפול לדיכאון ונושאת בחובה תופעות לוואי מסוכנות
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
התגלה גן שמשחק תפקיד בהתפתחות דיכאון

חוקרים זיהו גן שיכול לגרום לתסמינים של דיכאון מג'ורי, ומאמינים כי ניתן יהיה לפתח טיפול גנטי כדי למנוע את השפעותיו. החוקרים, מהקולג' הרפואי קורנל, בדקו שיטת טיפול גנטי דומה במוחם של חולי פרקינסון, וייתכן שיצליחו כעת להתאים אותה במהירות גם לטיפול בדיכאון. מדובר בטיפול חדשני שמטרתו לפגוע באחד משורשי הבעיה של הדיכאון.
דיכאון פוגע בכ-121 מיליון איש בעולם כולו, כך על סמך נתונים של ארגון הבריאות העולמי, והוא מאובחן בארצות הברית בלבד אצל 13 מיליון איש בשנה. דיכאון הוא הגורם העיקרי להתאבדות, ולפחות 27 מיליון אמריקנים משתמשים בתרופות נוגדות דיכאון. הגורמים למצב מורכבים וחולים שונים מגיבים לטיפולים שונים.
צוות החוקרים בדק את הפעילות של גן הנקרא p11 בחלק של המוח הנקרא nucleus accumbens. אזור זה הוא המרכז של המוח האחראי לתחושות הגמול והסיפוק. אחת הבעיות הגדולות של הדיכאון היא מה שנקרא אנהדוניה - חוסר יכולת לחוות הנאה או סיפוק מפעילויות מהנות נורמליות בחיי היומיום. גן P11 מסייע לווסת את אותות הסרוטונין, כימיקל במוח הקשור למצב הרוח, לשינה ולזיכרון. תרופות נוגדות דיכאון רבות מכוונות לסרוטונין.
צוות החוקרים השתמש בעכברים שהיו חסרים את ה-p11 וסבלו מדיכאון. כשאוחזים עכבר בזנבו, הוא נוטה להיאבק כדי לנסות ולהימלט. עכבר שמראה סימנים להתנהגות דיכאונית, פשוט לא זז.
החוקרים בדקו את הטיפול הגנטי למחלה נוספת במוח - פרקינסון, בבני אדם. הם השתמשו באותו וקטור - הווירוס הנושא את הגן החדש לגוף - כדי ליצור טיפול גנטי חלופי ל-p11. הטיפול שינה את ההתנהגות של העכברים המדוכאים, אך הוצאת הגן והחלפתו בעכברים עדיין לא הוכיחה כי הגן גורם לתסמינים גם בבני אדם, או כי הגברת פעילותו תשנה את מצב הדיכאון בבני אדם.
לכן, הם בדקו דגימות מוח שנלקחו מאנשים שסבלו מדיכאון ונפטרו, והשוו אותן לדגימות מוח של אנשים שלא סבלו מדיכאון. רמות ה-P11 באזור ה-nucleus accumbens - מרכז הגמול - היו נמוכות במידה משמעותית אצל אנשים שסבלו מדיכאון.
הדרך לבדיקת יעילות ריפוי גנטי בדיכאון בבני אדם עדיין רחוקה, למרות שניסויים בחולי פרקינסון הראו כי הוא בטוח. ריפוי גנטי - החלפה או הגברת הפעילות של גן פגום כדי לרפא מחלה - נחשב עדיין ניסיוני מאוד, למרות שנרשמו מספר הצלחות בטיפול בצורות מסוימות של עיוורון ובעיות חיסוניות. אחד הצעדים הבאים יהיה לנסות ולבדוק את הטיפול ביונקים עילאיים שאינם בני אדם, והחוקרים מתכננים לעשות זאת בקרוב במסגרת ניסוי בקופים.
המחקר מומן על-ידי ממשלות ארצות הברית ושבדיה וכן על-ידי קרנות פרטיים, אך אחד מהחוקרים הקים חברה בשם Neurologix Inc שזכתה בזכויות קניין רוחני על טיפול ב-p11 להפרעות התנהגות.
הממצאים פורסמו בכתב העת Science Translational Medicine.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  21/10/2010   |   עודכן:  21/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשנת 2004 יצרני התרופות הוציאו 57.5 מיליארד דולר על יחסי ציבור בארה"ב בלבד    אנשי המכירות של החברות בדרך כלל מגיעים למשרדו של הרופא עם ארוחת צהריים, או מזמינים אותו לאירועי ספורט או בידור אחרים תוך כדי שהם מעבירים את התדרוך    יותר מ-1,000 רופאים כלליים שנפגשו עם אנשי מכירות רשמו תרופות יקרות יותר, למרות שלא בטוח שהחולים קיבלו את הטיפול המתאים
אופיר בר זהר
כך לפי תיקון לחוק הנכלל בחוק ההסדרים    החלת הסעיף תצריך אישור מהשר הממונה, ועדת הכספים ושר האוצר
איציק וולף
שר הביטחון טען כי הדרישה בהכרה פלשתינית בישראל כמדינה יהודית אומנם חשובה אך אסור שתהיה מכשול בפני "מימוש האינטרסים החשובים באמת"
עידן יוסף
שר הפנים חתם על הכרזה ולפיה כביש 85 וכביש 77 ייחשבו פרויקט תשתית לאומית
איציק וולף
תושבת לוד התלוננה במשטרה כי קיבלה במכשיר הטלפון הסלולרי שלה איום ברצח בדומה לרצח של אביר אבו קטיפן שנורתה למוות במכוניתה    המשטרה עצרה את בעלה של אבו קטיפן ואת גיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il