X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גם כאשר מדובר בתקופת צבירה זהה (564 חודשים), הפנסיה של נשים נמוכה בכ-4,000 שקל בחודש מזו של גברים נשים סובלות מאפליה משולשת: שכר נמוך יותר, גיל פרישה נמוך יותר ופגיעה בצבירה בגלל טיפול בילדים
▪  ▪  ▪
נשים מקבלות פחות
* נשים שהן אימהות מפסיקות לעבוד ל-7 שנים בין גיל 28 ל-34
* נשים בטווח הגילים 40-54 משתכרות יותר מנשים בגיל 39-25
* נשים בגיל 40-54 מיו"ש משתכרות יותר מנשים אחרות ברחבי הארץ
* נשים נשואות משתכרות יותר מרווקות, פרודות, גרושות ואלמנות
* ההכנסה הממוצעת של נשים לא עולה על 7,500 ש"ח

מחקר חדש מגלה כי קיים פער עצום שבין רמת הפנסיה של אישה ממוצעת בישראל לבין זו של גבר ממוצע. מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, בראשות ד"ר רובי נתנזון, מפרסם היום (א', 24.10.10) מחקר המאפיין את דפוסי העבודה בקרב נשים בישראל, ועורך השוואה לדפוסי העבודה בקרב גברים בישראל. במחקר נבדקו האפקטים המשפיעים על היקף החיסכון לפנסיה של נשים בישראל, ובייחוד את השפעת הטיפול בילדים על היקף החיסכון לפנסיה של הנשים.
לפער בין המינים שלושה מקורות עיקריים: פערי השכר המצטברים של נשים לעומת גברים, תקופת הצבירה הקצרה יותר של נשים וקיצור משמעותי נוסף בתקופת הצבירה עקב טיפול בילדים.
המחקר, שנכתב על-ידי צוות הכלכלנים הבכיר של מרכז מאקרו - הגר צמרת-קרצ'ר וזיו רובין, ובשיתוף קרן פרידריך אברט, בחן מהו תוואי העבודה של נשים בישראל לפי גודל משרה, הכנסה ושכר, על-פי נתונים מתוך סקרי הלמ"ס של 40 השנים האחרונות ואת יכולת החיסכון ורמת החיסכון או ההלוואה של משקי הבית בישראל לפי מין ראש משק הבית. חושב החיסכון הפנסיוני של פרטים בישראל לפי מודל צבירת פנסיה והשכר הממוצע במשק בגילים שונים, וזוהו האפקטים המשפיעים על היקף החיסכון לפנסיה של נשים בישראל.
המחקר מגלה כי דפוסי העבודה של נשים במהלך חייהן היו מאז ומעולם קשורים לתפקידן בחיי המשפחה ובמיוחד לטיפול בילדים קטנים. תוואי העבודה משפיע באופן ישיר על תנאי ההעסקה ותנאים אלו קובעים את היקף החיסכון לפרישה, מאחר שהדרך לצבירת פנסיה מבוססת על הפרשת שיעור מסוים מהשכר לחסכון פנסיוני. נשים העוזבות את שוק העבודה, גם אם באופן תקופתי או חלקי, פוגעות ברמת ההכנסה שלהן, באפשרות צבירת הוותק ובפנסיה העתידית שלהן.
גם כאשר תקופת הצבירה של הגבר והאישה זהה (564 חודשים), נמצא שהכנסת האישה מפנסיה צפויה להיות כ-5,150 שקל לחודש, לעומת פנסיה חודשית של מעל 9,100 שקל לגבר. זאת, בעקבות האפליה בשוק התעסוקה.
בגלל גיל הפרישה הנמוך יותר (64 לעומת 67) יכולות נשים לצבור חיסכון פנסיוני במשך פחות חודשי עבודה. לאישה רגילה (אשר צוברת במשך 540 חודשים) תהיה פנסיה של כ-4,430 שקל לחודש, ירידה של 16% לעומת אישה שצוברת במשך 564 חודשים.
נשים רבות מפסיקות לעבוד לאחר הולדת ילדיהן (לרוב לאחר הולדת הילד הראשון) ולוקחות הפסקה של מספר שנים מעבודה, עד שילדיהן גדלים. אם מחשיבים את הפסקת הצבירה למשך תקופה של 7 שנים מגיל 28 ועד גיל 34, נמצא שסכום הפנסיה החודשית יעמוד על כ-3,450 שקל לחודש, ירידה נוספת של 28% לעומת אישה שאינה מפסיקה לעבוד.
רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו, סיכם ואמר כי "המחקר מלמד על מגמת שיפור מסוימת בהשתלבות נשים בשוק העבודה, אולם על-אף השיפור במעמד האישה ומקומה בשוק העבודה בישראל, קיימים חסמים וקשיים נוספים אשר לא מאפשרים שוויון מלא אל מול הגברים. חסמים אלו קשורים באופן הדוק למדיניות שבה ממשלות ישראל נוקטות לאורך השנים, ובאמצעות שינוי אותה מדיניות ניתן יהיה לפתור החסמים הללו ביתר קלות. אין תחליף למדיניות ממשלתית מכוונת לעידוד התעסוקה".
המחקר מתפרסם בכנס של צוות היגוי יוזמת זכרון יעקב. יוזמת זכרון יעקב פועלת מזה ארבע שנים במסגרת מרכז מאקרו לכלכלה מדינית וקרן פרידריך אברט ושותפים בה אישי ציבור לצד אנשי אקדמיה ומחקר משלל קצוות הקשת הפוליטית. מטרת היוזמה היא גיבוש תוכניות פעולה כלכליות-חברתיות מעשיות וממוקדות למדינת ישראל. בתהליך משתתפים אישים רבים, ביניהם יורם גבאי, דוד קליין, גלעד ארדן, יוסי ביילין, שאול אריאלי, דניאל גוטליב, רות קלינוב, רמזי חלבי, ואישים נוספים.

תאריך:  24/10/2010   |   עודכן:  24/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמת הפנסיה של גברים גבוהה פי 2 משל נשים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בשורה תחתונה הגברת לוקחת כל הק
ישע  |  24/10/10 11:40
2
גברים לא מקבלים קצבת אלמנות כן ל"ת
מריו  |  24/10/10 11:56
3
חוק חלוקת הפנסיה בג' ל"ת
ימנע השלכת הג'  |  24/10/10 12:23
4
מחקר מטופש מן היסוד
אייל.ב  |  24/10/10 12:44
5
פנסיית נשים
קלמן1  |  24/10/10 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הארגון מעריך כי 43 מיליון ילדים בעולם כולו סובלים מעודף משקל או מהשמנה, ו-81% מהם חיים במדינות מתפתחות    המספרים אמורים להגיע ל-60 מיליון לאורך העשור הבא
מחלקה ראשונה
מי שעומד מאחורי הקמתו של אתר ויקיליקס מאמין כי "הקורבן הראשון של המלחמה הוא האמת"    את פרטיותו הוא מותיר נסתרת
עידן יוסף
ראש הממשלה תומך בעמדת הרמטכ"ל אשכנזי, שאינו רוצה כי תחקיר פנימי בצה"ל יהפוך לוועדת חקירה, שבה כל חייל וקצין יבוא עם עורך-דין
עידן יוסף
נתניהו צפוי להציע כי גם סטודנטים יוכלו ליהנות מאותם תנאים אולם בפועל הם אינם עונים לקריטריונים    רה"מ מבהיר כי החוק יכלול תמריצים לעבודת אברכים    המפלגות החרדיות מאיימות במשבר קואליציוני
מחלקה ראשונה
מנינג: "אם הייתה לך גישה לרשת מסווגת 14 שעות ביום, 7 ימים בשבוע במשך 8 חודשים ויותר מה היית עושה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il