X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפ"מ היא הגוף אשר מוכר עבור רשות השידור את הפרסומות ברדיו בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה; רשות השידור טוענת עוד כי שפ"מ העבירה את פעילותה לחברה חדשה ושהרשות עלולה להימצא מול "שוקת שבורה" בבואה לגבות את החוב
▪  ▪  ▪
[צילום: תשדיר שירות]

רשות השידור תובעת מחברת שפ"מ 101 מיליון שקל, זאת בשל טענות כי שפ"מ - אשר מוכרת את זמן הפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל - העניקה "הנחות מפליגות" ללקוחות שלא על דעתה של הרשות ושלא לפי ההסכם בין הצדדים.
התביעה של רשות השידור, אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כוללת את חברות חברת שידורי פרסומות מאוחדים בע"מ וטת חברת שידורי פרסומות מאוחדים מדיה (2003) בע"מ, וכן את הבעלים של חברות אלה, אברהם פרחי.
לפי טענת התביעה, פרחי העביר את פעילותו מהחברה האחת לאחרת ורוקן את החברה הראשונה מנכסים, ובמידה והרשות תזכה בתביעה הא תעמוד מול "שוקת שבורה" בבוא לגבות את הכסף.
לפי תביעת הרשות, המיוצגת בידי עורכי הדין אבנר כהן, עומר גדיש ורות אופק ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', בדיקה העלתה כי שפ"מ מפירה את ההסכם עמה בכך שהעניקה ללקוחותיה הנחות המוערכות ב-105 מיליון שקל בשנים 2004-9, ושהרשות הייתה אמורה לקבל כ-83 מיליון שקל מסכום זה. ברשות אומרים כי לפי החוזה בין הצדדים "הזוכה במכרז לא יסכם עם מפרסמים או פרסומאים מחיר שונה מהקבוע במחירון, אלא באישור מראש ובכתב של הרשות". לפי טבלה שהגישה הרשות שיעור ההנחה שנתן פרחי למפרסמים נע בין 31% ל-39% בשנים המדוברות.
כמו-כן דורשת הרשות לחייב את פרחי עצמו בסכום התביעה בשל העובדה שהעביר את הפעילות הנוגעת לרשות בין שתי חברות ולטענת הרשות באופן של "הברחת רכוש והעדפת נושים", כך שבמידה והרשות תנצח במשפט היא עלולה למצוא את עצמה ללא אפשרות לגבות את הסכום המגיע לה מאחר ששפ"מ מדיה נותרה ללא נכסיה.
שפ"מ מסרה בתגובה כי: "אפילו בתביעה המופרכת הזו, אין טענה כאילו מי מהנתבעים לקח שלא כדין כספים מרשות השידור, אלא טענה הזוייה בדבר ההנחה ללא אישור כביכול, שהעניקה שפ"מ למפרסמים במסגרת התחרות המסחרית החריפה בין אמצעי המדיה.
"את כל מה שכן מגובב במסמך הנפסד שהגישה הבוקר רשות השידור לבית המשפט - אנחנו מכחישים בתוקף! כל פעילות שפ"מ במהלך כל השנים, נעשית בהתאם לחוק, ע"פ הנחיות הגורמים המוסמכים ברשות השידור ותחת בקרה מתמדת של הרשות על כל תהליכי המכירה, התמחור והגבייה - הן בבקרה ממוחשבת בזמן אמת, הן בביקורות יזומות אחרות שעורכת הרשות במשרדי שפ"מ ובמערכות המידע שלה - על-פי כללי ההסכם ביניהן, מעת לעת".
"הסכום המופרך, שמנפח את התביעה ליותר מ-100 מיליון שקל, נגזר מ'הערכה' של מישהו - כנראה מאוד לא מקצועי, לגבי הנחה מצטברת וכוללת מתוך מכירות בסך של כמעט מיליארד שקל במהלך שש שנים. לא נראה שלקחו בחשבון תמורות במחיר התשדירים לנוכח שינויים בהיצע ובביקוש ולא את התמורות שחלו בשיעורי ההאזנה לרדיו - שהן, כידוע, הבסיס לכל סגירת עסקה במדיה בכל רגע נתון - בארץ ובעולם".

תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבנר כהן  רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תובעת 101 מיליון שקל על "הנחות מפליגות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר להגנת הסביבה הנחה את ועדת המומים הציבורית לעניין שדות מגנטיים מרשת החשמל להמליץ עד למרס 2011 על מרחקים מינימליים ממתקני חברת החשמל ועל רמות קרינה מקסימליות הנדרשים על-מנת למנוע תחלואה בסרטן    "אי-אפשר להשאיר את ההחלטה היכן למקם מתקני חשמל לשיקול דעתה הבלעדי של חברת חשמל"
יפעת גדות
החוקרים גילו כי נשים שאכלו לפחות שתי מנות של ירקות ביום היו בסיכון נמוך ב-43% לפתח סרטן שד מסוג רצפטור שלילי לאסטרוגן בהשוואה לנשים שאכלו פחות מארבע מנות ירקות בשבוע    הם זיהו סוגים מסוימים של ירקות שהורידו את הסיכון לכל סוגי סרטן השד, כולל ברוקולי, כרוב, כרובית וגזר
איציק וולף
הסוכן הסמוי פעל בשנה האחרונה בלוד, פתח תקוה, כפר קאסם וג'לג'וליה    רכש מהעבריינים סמים קשים ואמצעי לחימה    חלק מהעבריינים קטינים    רובם המכריע מהעיר לוד
איציק וולף
ח"כ ציפי לבני, שהייתה שרת החוץ בעת שהוטל הסגר על רצועת עזה, מבקשת להבהיר בפני הוועדה את מכלול השיקולים המדיניים והביטחוניים שהובילו למדיניות הטלת הסגר    לטענתה, ראש הממשלה לא ביטא את מכלול השיקולים כראוי בעדותו
איציק וולף
גבי מימון הודה בחקירתו כי השיג במרמה מגרשים ביישוב יד בנימין שהיו מיועדים למפוני גוש קטיף    ראיות הושגו גם נגד ראש מועצת נחל שורק    חומר החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות להכרעה בדבר הגשת כתב אישום בגין מרמה, זיוף, הלבנת הון והפרת אמונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il