רשות השידור תובעת מחברת שפ"מ 101 מיליון שקל, זאת בשל טענות כי שפ"מ - אשר מוכרת את זמן הפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל - העניקה "הנחות מפליגות" ללקוחות שלא על דעתה של הרשות ושלא לפי ההסכם בין הצדדים.
התביעה של רשות השידור, אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כוללת את חברות חברת שידורי פרסומות מאוחדים בע"מ וטת חברת שידורי פרסומות מאוחדים מדיה (2003) בע"מ, וכן את הבעלים של חברות אלה, אברהם פרחי.
לפי טענת התביעה, פרחי העביר את פעילותו מהחברה האחת לאחרת ורוקן את החברה הראשונה מנכסים, ובמידה והרשות תזכה בתביעה הא תעמוד מול "שוקת שבורה" בבוא לגבות את הכסף.
לפי תביעת הרשות, המיוצגת בידי עורכי הדין
אבנר כהן, עומר גדיש ורות אופק ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', בדיקה העלתה כי שפ"מ מפירה את ההסכם עמה בכך שהעניקה ללקוחותיה הנחות המוערכות ב-105 מיליון שקל בשנים 2004-9, ושהרשות הייתה אמורה לקבל כ-83 מיליון שקל מסכום זה. ברשות אומרים כי לפי החוזה בין הצדדים "הזוכה במכרז לא יסכם עם מפרסמים או פרסומאים מחיר שונה מהקבוע במחירון, אלא באישור מראש ובכתב של הרשות". לפי טבלה שהגישה הרשות שיעור ההנחה שנתן פרחי למפרסמים נע בין 31% ל-39% בשנים המדוברות.
כמו-כן דורשת הרשות לחייב את פרחי עצמו בסכום התביעה בשל העובדה שהעביר את הפעילות הנוגעת לרשות בין שתי חברות ולטענת הרשות באופן של "הברחת רכוש והעדפת נושים", כך שבמידה והרשות תנצח במשפט היא עלולה למצוא את עצמה ללא אפשרות לגבות את הסכום המגיע לה מאחר ששפ"מ מדיה נותרה ללא נכסיה.
שפ"מ מסרה בתגובה כי: "אפילו בתביעה המופרכת הזו, אין טענה כאילו מי מהנתבעים לקח שלא כדין כספים מרשות השידור, אלא טענה הזוייה בדבר ההנחה ללא אישור כביכול, שהעניקה שפ"מ למפרסמים במסגרת התחרות המסחרית החריפה בין אמצעי המדיה.
"את כל מה שכן מגובב במסמך הנפסד שהגישה הבוקר רשות השידור לבית המשפט - אנחנו מכחישים בתוקף! כל פעילות שפ"מ במהלך כל השנים, נעשית בהתאם לחוק, ע"פ הנחיות הגורמים המוסמכים ברשות השידור ותחת בקרה מתמדת של הרשות על כל תהליכי המכירה, התמחור והגבייה - הן בבקרה ממוחשבת בזמן אמת, הן בביקורות יזומות אחרות שעורכת הרשות במשרדי שפ"מ ובמערכות המידע שלה - על-פי כללי ההסכם ביניהן, מעת לעת".
"הסכום המופרך, שמנפח את התביעה ליותר מ-100 מיליון שקל, נגזר מ'הערכה' של מישהו - כנראה מאוד לא מקצועי, לגבי הנחה מצטברת וכוללת מתוך מכירות בסך של כמעט מיליארד שקל במהלך שש שנים. לא נראה שלקחו בחשבון תמורות במחיר התשדירים לנוכח שינויים בהיצע ובביקוש ולא את התמורות שחלו בשיעורי ההאזנה לרדיו - שהן, כידוע, הבסיס לכל סגירת עסקה במדיה בכל רגע נתון - בארץ ובעולם".