X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה לבעיית העובדים הזרים, ח"כ יעקב כץ, אמר כי אם האוצר לא יאשר מכסות חריגות של עובדים זרים למגורשי גוש קטיף - יגיש הצעת חוק פרטית בנושא "לאפשר מכסה חריגה של 100 זרים לפחות על-מנת לסייע לחקלאים לשוב לפעילות עסקית"
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) [צילום: פלאש 90]

"אם לא יאושרו למגורשי גוש קטיף מכסות חריגות של עובדים זרים, אגיש הצעת חוק פרטית שתפתור באופן מוחלט את מצוקותיהם של החקלאים שגורשו" - כך אמר (יום ב', 25.10.10) ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), יו"ר הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, בדיון שעסק בהחרגת עובדים זרים למגורשי גוש קטיף.
"אני לא רוצה שייווצר מצב שחקלאי או תעשיין שנעקר מביתו ועסקו נהרס, ייתקל בבעיות ביורוקרטיות בבואו לבנות מחדש את חייו. צריך לאפשר מכסה חריגה של 100 עובדים זרים לפחות על-מנת לסייע למגורשי גוש קטיף לחזור לפעילות עסקית - 5 שנים לאחר ההרס", הוסיף.
במשקי גוש-קטיף הועסקו בחקלאות כ-1,800 עובדים לא ישראלים - כ-600 עובדים זרים וכ-1,200 עובדים פלשתינים. לאחר פינוי גוש-קטיף ניתנה לחקלאים מפוני הגוש שביקשו להמשיך ולעסוק בחקלאות מכסה מיוחדת של כ-300 עובדים זרים. מכסה זו נועדה להשלים את הזכאות של מפוני גוש-קטיף כחקלאים פעילים כדי שהקיצוץ במכסה שהתחייב מהחלטות הממשלה בנושא לא יחול עליהם. ועד המתיישבים המייצג את מפוני גוש-קטיף דורש כיום לחדש את מכסת קטיף שבוטלה בראשית 2010 וזאת בשל הצרכים המיוחדים של החקלאים המפונים שנתונים כיום בתהליך של הקמת משק חקלאי ומבקשים תקופת הסתגלות וסיוע מיוחד.
לדברי נציגי משרד הפנים שנכחו בדיון, ישנם כרגע 48 היתרים לא ממומשים שיועברו בהוראת שר הפנים לחקלאים שפונו. נציגי המפונים טענו בדיון כי לא די ב-48 עובדים זרים וכי בשנה הקרובה יחזרו לעבודה כ-115 חקלאים שיזדקקו לידיים עובדים. "ישראלים לא מוכנים לעבוד בחקלאות בתוך חממות בחום של 46 מעלות. אני רוצה להביא את נציגי האוצר ל-8 דקות לחממה שלי. אם הם ישארו 8 דקות ולא 8 שעות כפי שמצופה מעובד - אני מוותר על מכסת העובדים הזרים", אמר לוועדה אסף עסיס, חקלאי מגני טל.
עמית סדן מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי יש כוונה להמשיך במתווה שהוסכם עם התאחדות החקלאים וכל פריצה של המתווה הקיים תיתן פתח להחרגה של עובדים באזורים אחרים בארץ. "ניתן לתת עדיפות לחקלאי גוש קטיף לשעבר בתוך מכסת ההיתרים הקיימת". מנגד אמרה יהודית כרמי, מנהלת תחום עובדים זרים במשרד החקלאות כי במשרד החקלאות ישמחו במכסה נוספת ייעודית למפוני גוש קטיף.
יו"ר הוועדה כץ (כצל'ה) חזר והדגיש כי אם האוצר לא יתגמש ולא יבדוק אפשרות להוספת מכסות ייעודיות, הוא יגיש הצעת חוק עליה יחתמו כל סיעות הבית שעיקרה תוספת מיוחדת של עובדים זרים לחקלאים ולתעשיינים שגורשו מגוש קטיף.
לסיכום, ביקש נציג האוצר נתונים מדויקים לגב מספר החקלאים הזקוקים לעובדים נוספים ובכמה עובדים מדובר וכן אומדן של התקופה שבה יזדקקו לתוספת כוח האדם.
"אני רואה תזוזה בעמדת האוצר, אך עדיין מתכוון להגיש הצעת חוק פרטית", סיכם את הדיון יו"ר הוועדה.

תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לספק מכסות חריגות של עובדים זרים לחקלאי גוש קטיף"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שישלמו יותר כסף ליהודים!!!
הניה  |  25/10/10 20:24
2
צו השעה צימצום הזרים
צימצום הזרים  |  26/10/10 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך עולה מבדיקת חדו"ש    במשפחות גדולות במיוחד יתקרבו הקצבאות למיליון שקלים    ח"כ עינת וילף: המאבק בחוק האברכים קודם למאבק בקיפאון המדיני
עופר וולפסון
תת-הוועדה החסויה תדון בנושאים בעלי השפעה מהותית על המסחר בבורסה או על אינטרסים כלכליים רגישים של המדינה, ותאשר את ביצועם    בראשה יעמוד יו"ר הוועדה הרגילה, ח"כ משה גפני
יפעת גדות
לאחר שנים של פגישות חשאיות בין מנהיגים ישראלים לבין מלך ירדן, ולאחר חתימת ההסכמים עם אש"ף, נחתם חוזה השלום בין ישראל לירדן
יפעת גדות
מסייע בתסמונת המעי הרגיז
עופר וולפסון
רואי החשבון עופר חן ועמיקם קורן, שדיווחו דיווחים כוזבים, יישלחו למאסר בפועל של שנה אחת    ביהמ"ש ציין כי העונש מקל עם הנאשמים, אך קיבל את ההסדר בכל זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il