X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני 70 שנולדו בשנות ה-30 ונבחנו בשנת 2000 הצליחו טוב יותר במבחני אינטליגנציה לעומת אלו שנולדו בין השנים 1901-1902 ונבחנו בשנת 1971 חדשות פחות טובות הן שנעשה קשה יותר לזהות דמנציה בשלביה המוקדמים, למרות ששיכחה היא עדיין תסמין מוקדם
▪  ▪  ▪
דור האינטרנט [צילום: פלאש 90]
תשבצים ותרגילים למוח מאטים דמנציה ואח"כ מאיצים אותה?
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי היתרון של התרגול המנטלי למוח בדחיית הסימנים הראשונים של ההידרדרות הקוגנטיבית עלול לבוא על-חשבון התקדמות מהירה יותר של דמנציה בשלב מאוחר
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
סוכרת וחוסר השכלה - גורמי סיכון לדמנציה

   יפעת גדות
דיכאון מכפיל את הסיכון לדמנציה

בני ה-70 של היום מצליחים הרבה יותר במבחני אינטליגנציה בהשוואה לבני ה-70 מהדור הקודם. חדשות פחות טובות הן שנעשה קשה יותר לזהות דמנציה בשלביה המוקדמים, למרות ששיכחה היא עדיין תסמין מוקדם. כך מגלה מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת גוטנברג שבשבדיה, שהתבסס על מחקר בשם H70.
מחקר H70 סיפק נתונים על תסמינים קוגנטיביים שחוקרים השתמשו בהם כדי לנבא התפתחות דמנציה, וכן כדי לגלות אם התסמינים השתנו בדורות האחרונים. המחקר כלל מספר גדול מאד של בני 70 מגוטנברג שבשבדיה, שעברו בדיקות מקיפות ונרחבות במשך שנים, כולל מבחנים שמדדו זיכרון, מהירות, כישורי שפה, לוגיקה ומודעות מרחבית. התוצאות התפרסמו בתחילת השנה בעיתון האמריקני לנוירולוגיה.
על-ידי שימוש בתוצאות המבחנים, ניסו החוקרים לזהות את האנשים הנמצאים בסיכון לפתח דמנציה. למרות שהצליחו לעשות זאת בקבוצה של בני 70 שנולדו בשנים 1902-1901, אותם מבחנים לא הניבו רמזים כלשהם לגבי אלו שיפתחו דמנציה כשהמבחנים נעשו לדור מאוחר יותר של אנשים שנולדו בשנים 1970-1930.
אותם בני 70 שנולדו בשנות ה-30 ונבחנו בשנת 2000 הצליחו טוב יותר במבחני אינטליגנציה לעומת אלו שנולדו בין השנים 1902-1901 ונבחנו בשנת 1971. החוקרים לא זיהו הבדלים בתוצאות המבחנים בין בני ה-70 שפיתחו דמנציה לבין אלו שלא לאורך חמש שנים, בקבוצה של המשתתפים שנולדו בשנת 1930 ונבחנו ב-2000, בעוד שרבים מהמבחנים זיהו סימנים מוקדמים לדמנציה בקרב האנשים שנולדו בשנים 1902-1901.
את השיפור ניתן להסביר חלקית בטיפול טוב יותר ביילודים, בתזונה טובה יותר, באיכות גבוהה יותר של חינוך, טיפול טוב יותר בלחץ דם גבוה ובמחלות כלי דם אחרות, וכן בדרישות האינטליגנציה הגבוהות של החברה-בת ימינו, בה הגישה לטכנולוגיה מתקדמת - טלוויזיה ואינטרנט הפכה לחלק מחיי היום יום.
המחקר הראה כי בעיות זכרון היו הסמן היחיד לכך שאדם בן 70 נמצא בסיכון לפתח דמנציה, והרבה מבני ה-70 שסבלו מזיכרון בעייתי אכן פיתחו את המחלה.
זוהי הסיבה לחשיבות שיש לאנשים עם בעיות זיכרון לעבור בדיקה מקיפה. אם רוצים לזהות דמנציה בצורה יעילה בשלב מוקדם, יש צורך בכלים יעילים שכוללים בדיקות פסיכומטריות, אך אלו חייבות להיות מותאמות לדורות החדשים, מאחר שאנשים מבוגרים כפי שהראה המחקר, מצליחים טוב יותר ויותר במבחנים פסיכומטרים סטנדרטיים.
לעומת זאת, שכיחות הדמנציה נותרה כשהייתה והיא שכיחה בין הגילאים 70-75 כיום בדיוק כפי שהייתה לפני 30 שנה. המחקר כלל יותר מ-800 בני 70 שלא סבלו מדמנציה, 5% מהם פיתחו את המחלה לאורך חמש שנות מעקב.
חשוב ללמוד יותר על הסימנים המוקדמים של הדמנציה כדי לאפשר לחולים לקבל עזרה רבה יותר ולתמוך בהם בשלב מוקדם, כתבו החוקרים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני ה-70 של היום חכמים יותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איבחון מוקדם הוא חסר תועלת
חולה דמנציה  |  25/10/10 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה לבעיית העובדים הזרים, ח"כ יעקב כץ, אמר כי אם האוצר לא יאשר מכסות חריגות של עובדים זרים למגורשי גוש קטיף - יגיש הצעת חוק פרטית בנושא    "לאפשר מכסה חריגה של 100 זרים לפחות על-מנת לסייע לחקלאים לשוב לפעילות עסקית"
עידן יוסף
כך עולה מבדיקת חדו"ש    במשפחות גדולות במיוחד יתקרבו הקצבאות למיליון שקלים    ח"כ עינת וילף: המאבק בחוק האברכים קודם למאבק בקיפאון המדיני
עופר וולפסון
תת-הוועדה החסויה תדון בנושאים בעלי השפעה מהותית על המסחר בבורסה או על אינטרסים כלכליים רגישים של המדינה, ותאשר את ביצועם    בראשה יעמוד יו"ר הוועדה הרגילה, ח"כ משה גפני
יפעת גדות
לאחר שנים של פגישות חשאיות בין מנהיגים ישראלים לבין מלך ירדן, ולאחר חתימת ההסכמים עם אש"ף, נחתם חוזה השלום בין ישראל לירדן
יפעת גדות
מסייע בתסמונת המעי הרגיז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il