X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים פיתחו בדיקה גנטית שתאפשר לזהות מי בסיכון לדום לב פתאומי בגלל מוטציה גנטית והיסטוריה משפחתית בגברים הנושאים את המוטציה 50% ימותו עד גיל 40 ו-80% ימותו עד גיל 50 בקרב נשים, 5% ימותו עד גיל 40 ו-20% עד גיל 50
▪  ▪  ▪
שקט נפשי [צילום: AP]

פוצח הקוד הגנטי של דום לב פתאומי. כעת, אנשים יוכלו לעבור סריקות גנטיות כדי לגלות אם הם בסיכון לדום לב פתאומי על בסיס הגנים וההיסטוריה המשפחתית, גם אם הם לא סובלים מתסמינים כלשהם. חוקרים ממליצים לחולים להשתיל דפיברילטור פנימי (מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על-ידי מתן שוק חשמלי ללב - ICDs) שיחשמל את הלב במקרה שיפסיק לפעול.
התגלית תאפשר פיתוח סריקה גנטית ייעודית וטיפול אישי ייחודי שישפרו בצורה משמעותית את שיעורי ההישרדות. כך משוכנעים החוקרים שהציגו את הדברים בקונגרס הקרדיווסקולרי הקנדי 2010. לדבריהם, הסריקה תאפשר לאנשים עם המצב לחיות בצורה נורמלית חיים ארוכים יותר. ללא ספק טיפולים גנטיים אישיים כמו זה הם עתיד הרפואה.
הממצאים חשובים במיוחד בהיבט של מצב גנטי נדיר - קרדיומיופתיה/דיספלזיה אריתמוגנית של החדר הימני (ARVC).
המונח אריתמוגני (arrhythmogenic) מתייחס לקצב לב קטלני שעלול להווצר כתוצאה מדחפים חשמליים בלב. מחלת שריר הלב הוא מצב מדרדר בו שריר הלב הופך לרקמה צלקתית ורקמת שומן. השילוב של השניים הוא קטלני.
אנשים בסיכון לעתים קרובות אינם סובלים מתסמינים כלשהם, ולכן הפעם הראשונה שמתברר כי הם סובלים מהמחלה היא כשהם מתים. השימוש בגנטיקה כדי להבין ולרפא את המחלה חיוני במיוחד במצב של ARVC, שאינו גורם לתסמינים כלשהם. הסימן הוודאי שהמחלה היא גנטית במקור הוא כשהיא מתגלה בהיסטוריה המשפחתית, דור אחרי דור.
סיכוי של 50% למות
הבדיקה האבחנתית מראה כי לחלק מהאנשים ממשפחות אלו יש מוטציה גנטית ספציפית - ARVD5. לילדים להורים הנושאים את הגן יש סיכוי של 50% לשאת אותו בעצמם וזוהי הסיבה השניה בשכיחותה לדום לב פתאומי באנשים צעירים.
המוטציה גורמת לדום לב פתאומי מוקדם. בגברים 50% ימותו עד גיל 40 ו-80% ימותו עד גיל 50. בקרב נשים, 5% ימותו עד גיל 40 ו-20% עד גיל 50.
החוקרים סבורים כי אין סיכון בהשתלת ה-ICD בחולים ללא תסמינים הנושאים את המוטציה, משום שהיא תעלה את שיעורי ההישרדות הן בקרב גברים והן בקרב נשים.
אחד הדברים החשובים במחקר הוא שהחוקרים הראו כי התערבות מניעתית אכן יעילה. הטיפול לא רק מאריך חיים אלא מעניק למשפחות שקט נפשי ותקווה לעתיד.
יחד עם זאת החוקרים הדגישו כי למרות שמדובר במידע חשוב לרופאים המטפלים במקרים נדירים כאלו, חשוב גם לזכור כי הגורמים השכיחים ביותר למחלות לב קשורים לסגנון חיים. חשוב שכולם, ללא קשר להיסטוריה משפחתית, יטפלו בלב שלהם ויזכרו כי תזונה ופעילות גופנית תורמים רבות להגנה על הבריאות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  26/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוצח הקוד הגנטי של דום לב פתאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מומחים: ללא פעולת שימור מיידית יינזקו חלקים מהעיר העתיקה בקיסריה    רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות והחברה לפיתוח קיסריה, בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, מחפשים פתרון לנזק שעשוי להיגרם לערכי מורשת בני אלפי שנים    הפתרון המוצע על ידי וועדת ההיגוי כולל את שיקום שובר הגלים הראשי והארכתו בכ-130 מטרים תוך מיגונו מפני שחיקה    "ככל שידחה ביצוע פתרונות ההגנה והשיקום - כך גם כמות הנזקים תלך ותגבר"
יפעת גדות
פרופ' יעקב לביא הציג את חוק ההשתלות הישראלי וזכה לשבחים באסיפה הלאומית בצרפת ולציון העובדה כי החוק הישראלי הייחודי בתחום מהווה מודל עולמי לחיקוי
איציק וולף
לאחר אישור תקציב המדינה לשנים 2012-2011 בקריאה ראשונה בשעת לילה מאוחרת בכנסת אמר שר האוצר כי מדובר בתקציב שישפיע לטובה על ההשכלה הגבוהה, על הפריפריה ועל עידוד התעסוקה בישראל    "התקציב שאנו עומדים לסיים תרם רבות למדיניות האנטי משברית השונה של ישראל לעומת יתר העולם המערבי"
עידן יוסף
אירוע חומרים מסוכנים חמור בכרמיאל    החשמל באזור נותק והכביש נחסם לתנועה    אין נפגעים
ליאת הלוי
מחלקת פיקוח ובקרה של רשם העמותות חושפת שורה של ליקויים בתפקודו של הארגון היציג של נפגעי פעולות איבה    העמותה לא מקיימת את מטרותיה ולא מנצלת את משאביה לטובת חבריה, בשל סכסוכים פנימיים ופועלת בניגוד לתקנות שהיא עצמה קבעה    מתעלמת מפניות קודמות של רשם העמותות    האם הפעם תתייחס העמותה לתביעת רשם העמותות ותתקן את המחדלים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il