X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מגלה את הבסיס המדעי לאהבה מגלה כי התאהבות יכולה להפיק לא רק את אותה תחושה אופורית כמו הקוקאין, אלא גם להשפיע על אזורים אינטלקטואלים במוח
▪  ▪  ▪
"פרפרים" בבטן [צילום: פלאש 90]

מחקר חדש מגלה כי התאהבות - שאורכת חמישית שנייה - גורמת לאותה תחושת אופוריה כמו שגורם השימוש בקוקאין. המחקר החדש בוצע על-ידי מדענים מאוניברסיטת סירקיוז שבניו-יורק וזכה לתשומת לב רבה בעולם כולו.
המחקר, שפורסם תחת השם "ההדמיה הנוירולוגית של האהבה" מגלה כי התאהבות יכולה להפיק לא רק את אותה תחושה אופורית כמו הקוקאין, אלא גם להשפיע על אזורים אינטלקטואלים במוח.
תוצאות המחקר הראו כי כשאדם מתאהב, 12 אזורים במוח מתחילים לפעול בזה אחר זה כדי לשחרר כימיקלים הגורמים לאופוריה כמו דופמין, אוקסיטוצין, אדרנלין ווזופרסין. תחושת האהבה משפיעה גם על תפקודים קוגנטיבים מורכבים, כמו התנהגות מנטלית, דימוי עצמי ודימוי הגוף.
הלב או הראש?
הממצאים כמובן מעוררים את השאלה הנושנה - האם הלב מתאהב או הראש?
לדברי החוקרים, למרות שמדובר בשאלה מתחכמת למדי הרי שהתשובה היא ללא ספק הראש - למרות שהלב קשור גם הוא, משום שהתחושה המורכבת של האהבה נוצרת על-ידי תהליכים שעוברים מהראש ללב ולהיפך. לדוגמא, פעילות במספר חלקים במוח יכולה לעורר גירוי בלב ו"פרפרים" בבטן. תסמינים מסויימים שאנו מרגישים בהם לפעמים כביטוי שמקורו בלב מגיעים לעתים דווקא מהמוח.
חוקרים אחרים גילו גם כי רמות גורם גדילה עצבי, או בקיצור NGF, גם הן עלו. רמות אלו גבוהות בצורה משמעותית אצל זוגות שרק התאהבו לאחרונה. מולקולה זו משחקת תפקיד חשוב בכימיה החברתית של בני האדם, או בתופעה המוכרת יותר בשם "אהבה ממבט ראשון".
בסיס מדעי
תוצאות המחקר מאשרות למעשה כי מדובר בבסיס מדעי לתופעה ויש להן השלכות משמעותיות גם על תחום הנוירולוגיה וגם על המחקרים העוסקים בבריאות מנטלית משום שכשאהבה אינה קיימת הדבר עלול להיות גורם משמעותי ללחץ רגשי ולדיכאון. על-ידי הבנת תהליך ההתאהבות או שברון הלב אפשר יהיה לפתח טיפולים חדשים, ועל-ידי זיהוי אותם אזורים במוח המגורים בעקבות האהבה, רופאים ומטפלים יוכלו להבין טוב יותר את כאבם של "חולי האהבה".
המחקר מראה גם כי חלקים שונים של המוח "מתאהבים". לדוגמה, אהבה ללא תנאי, כמו זו בין אם לילד, מתעוררת באזורים שכיחים ושונים במוח, כולל בחלק האמצעי שלו. אהבה של תשוקה מתעוררת באזור הגמול של המוח, וקשורה גם לאזורים קוגנטיביים של המוח האחראים לתפקודים משמעותיים כמו דימוי הגוף.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Sexual Medicine וכן ב-Discover וכן בכתבי עת בבריטניה, באיטליה, בספרד, במקסיקו ובבלגיה. מחקר נוסף של אותו צוות חוקרים בנושא מהירות ההתאהבות במוח האנושי צפוי להתפרסם בקרוב.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  26/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בימים הקרובים צפוי בן חמו לפרוש מן המשטרה    ההחלטה התקבלה פה אחד על-ידי כל חברי ועדת האיתור בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון פנים    ההמלצה תובא בפני השר לביטחון פנים ולאישור הממשלה
איציק וולף
עיתונאי הארץ ששב לישראל שלשום לאחר שנה הגיע לחקירה במשרדי יאחב"ל    בתום החקירה יוחלט האם ייעצר
יפעת גדות
הורמון הנוצר בכליות מתווסף לרשימת הרוצחים השקטים    אלו שרמות ההורמון שלהם היו בקטגוריה הגבוהה ביותר, היו בסיכון גבוה ב-73% למוות
עופר וולפסון
ישראל קיבלה במדד 2010 את הציון 6.1 ודורגה במקום ה-30 (מתוך 178 מדינות), ביחד עם ספרד    כ-75% מכלל המדינות שבמדד קיבלו ציון נמוך מ-5, עובדה המעידה כי השחיתות עודנה מהווה בעיה חמורה ברמה הכלל-עולמית
איציק וולף
הרמטכ"ל גבי אשכנזי ישיק היום את תוכנית "צה"ל שומר סביבה" שבמסגרתה יהפוך בית הספר לקצינים לבסיס הירוק הראשון של צה"ל    400 קולטי שמש יחסכו כ-90,000 ליטר סולר בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il