X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל מנופים פיננסים דני וקנין וחיים רביבו [צילום: אושרי כהן]
"אם בן זקן ורביבו כאן - אז יש פוטנציאל בנהריה"
הונחה אבן הפינה לקניון ארנה החדש בנהריה בקניון הושקעו כ-250 מיליון שקל כשליש משטחי המסחר נמכרו גשר עילי ייבנה מהקניון לתחנת הרכבת
נתונים מספריים
אוקטובר 2010 - חידוש הכשרת הקרקע
שנת 2012 - מועד סיום צפוי
250 מיליון שקל - היקף ההשקעה
16,285 מ"ר - שטח המגרש
42,500 מ"ר - שטח בנוי
14,000 מ"ר - חניון תת-קרקעי
13,500 מ"ר - שטחי מסחר
24 - סוויטות למלונאות
1 - גשר עילי לתחנת הרכבת

מול משטרת נהריה הונחה אבן הפינה לקניון ארנה החדש. בטקס חגיגי במעמד השר לפיתוח הנגב והגליל הוסר הלוט מעל הדמיה של המבנה הצפוי לקום. השר סילבן שלום אמר כי שטח הקניון יביא תוספת ארנונה לעיריית נהריה.
השר שלום אמר עוד כי מלבד חינוך, בריאות ותעסוקה חשוב להביא גם תרבות פנאי לצפון. הוא הוסיף כי בכוונת משרדו להביא לגליל 300 אלף תושבים בעשור הקרוב. עוד סיפר על מכשיר MRI חדש שיימסר לבית החולים הממשלתי לנהריה והגליל המערבי. הוא קרא לבעלי עסקים לבוא ולהשקיע ואמר: "אם ז'קי בן זקן וחיים רביבו כאן - אז יש פוטנציאל בנהריה".
מנכ"ל מנופים פיננסים, דני וקנין, ציין את העובדה שחברה דרומית באה להשקיע בצפון. "יש הזדמנויות השקעה מחוץ לתל אביב והמרכז. 1.2 מיליון תושבים גרים, עובדים, אוכלים ומבלים. הקניון יצור מאות מקומות תעסוקה ויעלה את ערך הנדל"ן". וקנין הדגיש כי לקניון משמעות כלכית, לאומית וסביבתית. מה שכנראה לא שכנע את משמרת המחאה שעמדה בכניסה לטקס והניפה שלטי מחאה בגנות מה שכינתה השתלטות על שטחי ציבור פתוחים.
במסגרת הפיתוח האזורי מתכננת העירייה להקים דרומית לקניון מבני ציבור ולהמשיך ולפתח את הכניסה לעיר. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד כ-250 מיליון שקלים.
עד כה שווקו שליש משטחי המסחר בקניון - 4,500 מ"ר מתוך 13,500 מ"ר בסך-הכל. חלקם נמכרו לרשתות גדולות שאין להן נציגויות באיזור. בקונים: צומת ספרים, מקדונלד'ס, אירוקה, בורגר ראנץ', סקטור ספורט, ג'נטלמן, קפה גרג, בלו בירד, לי קופר, קסטרו, אדידס, נעלי וויקנד, סבון של פעם והמשביר לצרכן (המפעילה סניף ברחוב הגעתון).
מנכ"ל מנופים פיננסים הודיע כי בכוונתו לפתוח "עוד שני מרכזים מסחרים אטרקטיביים". הוא לא ציין היכן יקומו.
ראש העירייה ג'קי סבג אמר כי עדיין ממשיכים להערים קשיים על הקניון. הוא התכוון מן הסתם בין היתר גם לתושבי עירו ותומכיהם. אלעד רודיאקוב, שהגיע להפגין מקריית מוצקין הסמוכה אמר כי הקניון, שצפוי להיפתח בעוד כשנתיים יגרום פקקי ענק בכניסה לעיר. במשרד התחבורה התקבלה כבר בקשה לפתיחת כניסה נוספת לכביש הראשי המוביל לכברי (שדרות בן צבי) מלבד זו שברחוב שפרינצק (שמשם גם תהיה יציאה). עד לאישור הבקשה עלול לחלוף עשור - מעריך בפסימיות רודיאקוב - וגם אז לא בטוח שהעניין יאושר ותיפתר בעיית הפקקים.
רודיאקוב גם הביע את חששו שהחניה לנוסעי הרכבת, שאמנם הייתה עד היום פיראטית, תהפוך להיות בתשלום - בחניון התת-קרקעי שייבנה מתחת לקניון בשטח של 14,000 מ"ר.
כדי לחבר את תחנת הרכבת בנהריה לקניון ייבנה גשר עילי. בקומתו השנייה של הקניון ייבנה בית מלון שיורכב מ-24 סוויטות. חזיתו הצפונית של הקניון תהיה מרהיבה ומוארת, והיזמים מבטיחים כי יהיה זה הקניון הכי יפה בצפון, אם לא בישראל כולה.
היזמים מנסים לכלוא את נחל הגעתון הזורם ליד הקניון, כדי להקים לו כליא מבוטן. כדי לעשות זאת עדיין דרושים אישורים להסיט זמנית את תוואי הנחל דרומה מעט, לתעלה שכבר נחפרה, כדי לאפשר את בניית הכליא. גם אם לא יקבלו אישור, לא צופה מהנדס הפרויקט הצפה בקניון, בשל חוק הכלים השלובים שיבטיח כי המים יזרמו מזרחה.
מזה שנתיים מדברים על הקניון המדובר, שהקמתו עוכבה בשל הסתייגויות רבות ובשל הדרישה שהתממשלה לסילוק מפגעי האזבסט שהוטמן בשטח המיועד לבנייה. הכשרת הקרקע התחדשה לפני כשבועיים, ולא נראה שיהיו עיכובים בעתיד הקרוב. מי שנראה מרוצה הוא רב העיר ישעיהו מייטליס, שצופה כי הקמת הקניון תחבר בין השכונות לעיר ולהפך, ורק מבקש לקבוע בו גם בית-כנסת.

תאריך:  26/10/2010   |   עודכן:  27/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם בן זקן ורביבו כאן - אז יש פוטנציאל בנהריה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
צ'יצ'אריטו כבש בדקה ה-90 ונתן לשדים האדומים 2:3 על וולבס
מערכת אתר ערוץ הספורט
כדורעף: ניצחונות לנווה שאנן והפועל המעפיל. הוד השרון התאוששה
זיו אברג'יל
הפועל ב"ש ממתינה לצהובים בגביע הטוטו (21:00 שידור חי ב-5LIVE+)
עופר וולפסון
עוד לפני שפנה למשטרה בעניינו, השיג ניצב בדימוס אריה עמית הסכם כספי עם עד המדינה בפרשת הולילנד, שהבטיח לו מאות אלפי שקלים עבור סיועו לגבות כספי שוחד מחייבים    העד פנה לעמית כמה חודשים לאחר החשיפה הראשונית של הפרשה ב-News1
עופר וולפסון
14 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה התכנסו בישיבה הראשונה של השדולה להעלאת הכנסות המדינה מאוצרות הטבע שברשותה    סיכמו על הקמת קרן שתבטיח שאזרחי המדינה ייהנו מן האוצרות לא רק בשנים הקרובות אלא גם לטווח הרחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il