X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטה להקים ערוץ בינלאומי של הרשות ואת מינוי המפיק זליג רבינוביץ' כראש צוות ההקמה של הערוץ "עלות של עשרות מיליוני שקלים במסלול עוקף רפורמה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטה להקמת ערוץ בינלאומי של רשות השידור ואת מינוי זליג רבינוביץ' לעמוד בראש צוות ההקמה של הערוץ. זאת מאחר שלטענת התנועה נעשתה ההחלטה ללא סמכות, במסלול עוקף רפורמה והתחייבויות הרשות במסגרתה, ובניגוד להוראות הדין וכללי מינהל תקין.
מכתבה של התנועה לראש הממשלה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה וליו"ר ומנכ"ל רשות השידור נשלח בעקבות ממידע אשר הגיע לתנועה, ממנו עולה כי ביום 5.10.10 נערך דיון בהשתתפות יו"ר רשות השידור, מנהל הטלוויזיה בערבית, ראש דסק אנגלית והמפיק זליג רבינוביץ ובו הוחלט על הקמת הערוץ הבינלאומי של רשות השידור. עוד הוחלט באותו דיון כי בראש צוות הקמת הערוץ יעמוד רבינוביץ'".
בסמוך לאחר מכן, שלח רבינוביץ מכתב למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ובו דרישה להנחיית הנוגעים בדבר ברשות "על הקצאת כוח אדם לצורך הקמת הערוץ החדש", ובשלב ראשוני ביקש "לאשר לי העסקת עובדת אשר תסייע לי בעבודות המשרד השונות".
"נוכח מצבה הכלכלי והניהולי הקשה של רשות הציבור, רשות ציבורית הממומנת מכספי ציבור, גובשה הרפורמה ברשות השידור, אשר ביסודה שינוי מבני עמוק ברשות הן במישור תקציבים והן במישור כוח האדם, אשר יישומה הנו קריטי להמשך תפקודה של הרשות. למיטב הבנת התנועה, בכל הסכמי הרפורמה, לא נכללת החלטה הנוגעת להפעלתו של ערוץ בינלאומי, הן במישור העקרוני והן במישור התקציבי של משאבים כספיים וכוח אדם. ועתה במקביל להליכי הרפורמה, וממש ערב סיומה - במחי ישיבה אחת או שתיים של מספר מצומצם של אנשים, באופן בלתי שקוף וכמעט סודי, הוחלט על צעד דרמטי ומרחיק לכת של הקמת ערוץ בינלאומי חדש בעלות של עשרות מיליוני שקלים. זאת, ללא קבלת אישורם של המוסדות המוסמכים ברשות ב"מסלול עוקף רפורמה" המתנגש חזיתית עם עקרונותיה, תכליותיה, מטרתה וההסכמות אשר הושגו עם גורמים שונים, ובכללם עובדי הרשות, במסגרתה; החלטה שכזו, טענה התנועה הנה בבחינת ירייה בגלגלי הרפורמה ועתידה של רשות השידור - ועל כן דינה בטלות", כתבו אנשי התנועה לאיכות השלטון.
לדבריהם, קידומו המהיר של ראש צוות ההקמה של הערוץ, זליג רבינוביץ, מתפקיד עוזר הצלם ברשות השידור, בתקופתו של יוסף בראל, זכה לביקורת קשה מצד מבקר המדינה (בדוח 54ב לשנת 2003) ואשר עמד לגישתו בניגוד לדין וכללי המנהל התקין.
"יש להזכיר, כי קידומים ומינויים שכאלה הם שהביאו, בין היתר, להדחתו של בראל מתפקידו כמנכ"ל הרשות ודירדורה למצב בו היא נמצאת. מכל מקום, מדובר במפיק, אשר לא ברור מה הכישורים והניסיון העומדים לו כדי לזכות בתפקיד הניהולי הבכיר, זאת בפרט כאשר הבחירה במר רבינוביץ נעשתה, לכאורה, ללא ועדת איתור או הליך מכרזי, ללא קביעת קריטריונים, ללא פתיחת התפקיד למועמדים אחרים באופן שווה ושקוף - וזאת בניגוד להוראות הדין החלות על רשות השידור בעניין מינויים כללי המנהלה התקין ועקרונות הרפורמה", ציינו.
"נוכח הפגמים הקשים המתוארים פונה התנועה בבקשה להורות לאלתר, על ביטול ההחלטה להקמת הערוץ הבינלאומי, כמו גם מינויו של מר רבינוביץ לעומד בראש צוות ההקמה שלו וכל החלטה אחרת שאם וכלל שנעשתה בנוגע לתקציב או הקצאת כוח אדם לערוץ. התנועה מבקשת התייחסות בהקדם, על-מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנושא", לשון המכתב.

תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקמת ערוץ בינלאומי ברשות השידור - מחטף עוקף רפורמה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במכתב שנשלח ליו"ר ועדת הביקורת בקווינקו, מאשים בא-כוחה של קלאב הוטל כי הוועדה נמנעת מבירור החשדות שעלו באסיפת בעלי המניות נגד יגאל זילכה    "רצינו חוקר מיוחד, אבל הסכמנו למצות הנושא תחילה במוסדות הפנימיים"
יפעת גדות
דבורים - בעזרת מוח קטנטן - מסוגלות לפתור בעיה שנדרש זמן רב כדי שמחשב יפתור אותה וזמן רב עוד יותר מכדי שאנו נצליח להגיע לפתרון המיוחל
עופר וולפסון
לאחר שזכה להתעלמות בעבר, פנה שוב מנכ"ל אומ"ץ לעורך שילה דה בר בדרישה להבין מדוע פעילות התנועה אינה מסוקרת בעיתון    "ידיעות" אף לא סיקר קבלת פרס של אחד מכתביו הבכירים ע"י התנועה    "צעד אנטי ציבורי ואנטי דמוקרטי כשמדובר בפעילות גוף מתנדבים מוכר ובעל משקל סגולי"
יפעת גדות
תגלית חדשה מעוררת ספקות לגבי הצורך בשליטה על הנפיחות כחלק מתהליך הריפוי    מראה כי דלקתיות לאחר פגיעה רצינית חיונית לריפוי
עידן יוסף
יגיש לאישור הממשלה תוכנית רב-מערכתית הכוללת בין היתר תגבור משטרתי ורשת מצלמות    עוד בתוכנית: אכיפה מוגברת על בנייה שלא כחוק תוך הסדרה של זו הקיימת, תוספת של עובדים סוציאליים למגזר הערבי ותוספת תקציב לחינוך הערבי הבלתי פורמלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il