X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכשיר חדש מזהה בזמן אמת גידולים ממאירים בשד נוכחות של גידול או של חריגויות אחרות נצבעת באדום ברגע שהחיישן מזהה את השוני בתדר הרדיו בין הרקמות ניתן לבצע את הבדיקה גם במרפאה של הרופא
▪  ▪  ▪
אבחון מהיר וזול [צילום: AP]

סרטן השד הוא הרוצח השני הגדול ביותר בקרב נשים ואחראי ל-8.2% מכל מקרי המוות מסרטן. אחת מכל שמונה נשים תפתח סרטן שד בשלב מסוים בחייה, ולכן חשוב לעבור בדיקות סריקה על בסיס קבוע, משום שככל שהסרטן מתגלה בשלב מוקדם יותר כך עולה הסיכוי לטפל בו.
לאחרונה המציא פרופ' זיפנג וו סורק נייד שמאפשר לגלות באופן מיידי נוכחותו של גידול. הסורק הנייד מבוסס על טכנולוגיה של תדר רדיו. השימוש בטכנולוגיה של תדר רדיו או של גלים אלקטרומגנטיים לזיהוי סרטן שד נעשה כבר על-ידי חוקרים בארצות הברית, בקנדה ובבריטניה, אך עד כה נדרשו מספר דקות כדי להשיג תמונה והיה צורך לבצע את הבדיקה בבית חולים או במרכז רפואי. פרופ' וו, מבית הספר להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במנצ'סטר, אמר כי בעזרת הסורק החדש, יכולות החולות המודאגות לקבל תמונת וידאו בזמן אמת, שמראה בצורה ברורה ופשוטה את נוכחותו של הגידול, באם קיים.
המשמעות היא לא רק של בדיקה מהירה יותר ופחות מטרידה, אלא שנשים יוכלו לעבור אותה במרפאתו של הרופא, עובדה שתקטין בצורה דרמטית את זמן ההמתנה ובמקרים מסוימים תמנע שימוש בקרני הרנטגן של ממוגרפיה. ניתן לעשות שימוש בסורק גם בבית.
'סורק תדר הרדיו בזמן אמת', המוגן על-ידי פטנט, מבוסס על טומוגרפיה ממוחשבת ופועל על-ידי שימוש באותה טכנולוגיה של הטלפון הסלולרי, אך עם חלק קטן מההספק שלו, מה שהופך אותו הן למכשיר בטוח והן למכשיר זול. הוא מאוחסן בתיק בגודל של קופסת נעליים ולכן קל לנשיאה ולאחסון. מערכות אחרות מסוג זה הרבה יותר גדולות ופחות נוחות.
הדרך הרגילה לאבחן סרטן שד, עד כה, היא ממוגרפיה, שהיא בדיקה יעילה לנשים מעל גיל 50 ומספקת תוצאות במידת דיוק של 95%. היא פחות יעילה לנשים צעירות יותר, המהוות 20% ממקרי סרטן השד. שיעור הזיהוי בקרב קבוצה זו מגיע ל-60%.
בתכנון של פרופ' וו, ברגע שהשדיים מוכנסים למעין גביע, התמונה מופיעה על המסך. נוכחות של גידול או של חריגויות אחרות נצבעת באדום ברגע שהחיישן מזהה את השוני בתדר הרדיו בין הרקמות. לרקמות ממאירות יש חדירות חשמלית ומוליכות גבוהות יותר ולכן הן נראות שונות מרקמות נורמליות.
המערכת היא ניידת וברגע שהאישה שוכבת ניתן לערוך את הסריקה - בזמן אמת. ההדמיה בזמן אמת מצמצמת למינימום את הסיכויים לפספס גידול בשד במהלך הסריקה. בנוסף, במערכות אחרות יש צורך בנוזל או בג'ל כמו באולטראסאונד אך במערכת החדשה אין צורך בהם וניתן לבצע את הבדיקה עם שמן, חלב, מים ואפילו עם חזייה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  31/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פגיעת כדור נמצאה בחלקה האחורי של מכונית בה נסעו שני תושבי הר גילה
עידן יוסף
בתשובה לשאילתה בכנסת אמר סגן שר הביטחון כי החיילים שיצאו מטקס לזכר רבין בשל שירת נשים היו צריכים להיענש בחומרה רבה יותר    לדבריו, צה"ל פועל לפי כללי השילוב הראוי ואינו יכול להתפשר כאשר מניפים דגלים שחורים שלא לצורך
מערכת אתר ערוץ הספורט
אטורה מסינה וחניכיו נחלו הפסד בכורה, 78:67 לקבוצת התחתית
חיים הבר
תושבי כפר אבו-גוש היו ערניים מספיק להגיש השגה על הפקעת אדמות מהם לצורך הרחבת כביש 1    בטלז סטון הסמוכה נזכרו מאוחר מדי ורק כעת יוצאים למאבק
עידן יוסף
כך מגלה ח"כ שאמה-הכהן שנשמע מרוצה    על הקרב לאי מינויו: "זה לא פחות מסוכן מגרעין אירני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il