X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון בדבר יעילותה והשלכותיה של מדיניות רכישות המט"ח של בנק ישראל אמר מנהל חטיבת השווקים בבנק כי "אין להכריז על המשך המדיניות בפומבי, דווקא על-מנת שלא לעודד ספקולנטים" יתרות המט"ח של ישראל כיום - כ-70 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
באמצע בטווח התפלגות יתרות המט"ח ב-OECD. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [צילום: פלאש 90]

בסיכום דיון מהיר שהתקיים (יום ג', 2.11.10) בוועדת הכספים בעניין מדיניות רכישת המט"ח ע"י בנק ישראל, הוחלט פה אחד להביע תמיכה במדיניות זו של הבנק המרכזי ושל הנגיד סטנלי פישר.
את ההצעה לקיום הדיון המהיר הגיש ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) שביקש סקירה מנציגי הבנק על מדיניות רכישת המט"ח בשנים האחרונות, על יעילותה ועל השלכותיה. עוד ביקש לברר מה הסיכונים שטמונים בכך ומה הושג עד כה.
את הסקירה מטעם הבנק ביצע מנהל חטיבת השווקים בבנק, בארי טאף. טאף פתח בהצגת הנתונים העיקריים מהם עולה שיתרות המט"ח של ישראל כיום הן בסך 70 מיליארד דולר. טאף התייחס לחובת הבנק עפ"י חוק להחזיק ביתרות מט"ח בכל עת. לדבריו, עד שנת 2008 רמת המט"ח שהחזיק הבנק היתה מתחת למקובל ברוב מדינות העולם (בייחוד במדינות ה-OECD).
בהתייחסו לזינוק ברכישת המט"ח אמר טאף כי "ביולי 2008 היינו בשפל, כשהדולר ירד לרמה של 3.2 שקל לדולר חרף העובדה שהיו רכישות החל ממרס 2008". בעקבות השפל אליו הגיע הדולר, הגביר הבנק את הרכישות שהגיעו לשיאן באוגוסט 2009 (כ-4 מיליארד דולר) ובאפריל 2010 (כ-2.6 מיליאד דולר). בסקירה הדגיש טאף, שישראל נמצאת בטווח ההתפלגות של מדינות ה-OECD בכמות יתרות המט"ח שברשותה.
ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) שאלה את טאף האם ידוע לו כמה מיליארדי דולרים יש לסין, בכוונה לברר את הסיכונים המדיניים הכרוכים במדיניות זו, בעיקר מול ארה"ב, בהקשר של מלחמת המטבעות. על-כך השיב טאף כי בידי סין יש כ-2.6 טריליון דולר וכי אנו איננו אפילו מתקרבים לכך. עוד אמר, כי מדיניות הרכישה השיגה את מטרותיה והביאה ליותר צמיחה. גם הירידה בהיקף ההשקעות בישראל היתה פחותה מאשר במדינות אחרות בעקבותיה, אמר.
הח"כים חנא סוייד (חד"ש) ואמנון כהן (שס) ביקשו לברר האם המדיניות איננה מגבירה את התיאבון של ספקולנטים לרכוש דולרים ולעשות כסף קל מהשקעות לטווח קצר. על-כך הגיב דווקא נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שאמר שאם רוצים למנוע מספקולנטים לעשות כסף קל יש להטיל מס גבוה יותר על השקעות לטווח קצר. ברוש סינגר על מדיניות הבנק ואמר שהיצואנים, עליהם נשען המשק כולו, לדבריו, מצליחים דווקא בזכות בנק ישראל. עוד שיבח ברוש את הנגיד ואת מנהיגותו, חרף ההספדים הרבים להם זכתה מדיניותו ואמר שהבנק ידע היטב לנווט את המשק בזמן המשבר העולמי ושהכלכלה הישראלית צמחה בשנים 2010-2009. "ראוי לשמור על פרופיל נמוך באשר למדיניות רכישת המט"ח", סיכם ברוש.
בהמשך לדברים אמר טאף, שיש תופעות לוואי למדיניות הרכישה אך לא היתה אלטרנטיבה טובה יותר מאז 2008 וכי הבנק בוחן כל העת את מהלכיו בעניין. הוא סיכם ואמר שאין להכריז על המשך המדיניות בפומבי דווקא על-מנת שלא לעודד ספקולנטים.
בסיכום הישיבה ולבקשת ח"כ שאמה-הכהן, הודיע כאמור יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה), כי בכוונתו להניח על שולחן הכנסת הודעת תמיכה במדיניות בנק ישראל.

תאריך:  02/11/2010   |   עודכן:  02/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים: "מגבים מדיניות רכישת המט"ח של פישר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי הרשליקוביץ
מכבי המריאה לסרביה. דיויד בלאט: נצטרך לשמור ברמה הגבוהה ביותר
איציק וולף
מועצת יש"ע הציגה בפני חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת רשימה של מיזמי הבנייה שעדיין תקועים בשל סירוב שר הביטחון לחתום עליהם    דיין: יהודה ושומרון הן עתודת הדיור של גוש דן, של השרון ושל ירושלים, הפשרת הבנייה תוריד את המחירים גם בכפר סבא, בירושלים ובפתח תקווה
עופר וולפסון
אליהו דנוך שלשל לכיסו סכומים ניכרים מניהול החניון הסמוך למקום מגוריו, אך נמנע מלרשום את העסק כעוסק במע"מ ונמנע מלקיים את הוראות ניהול העסק הקבועות בחוק    השופטת: "הוא העלים את מעמדו בחניון, עשה שימוש באנשי קש ובדרך ערמומית ומרמתית מנע מרשויות המס לגלות את זהותו"
עופר וולפסון
לאחר ששלב הפיילוט הוכתר בהצלחה, ראש המינהל האזרחי ביו"ש אישר את הגדלת מספר מורי הדרך ונהגי התיירות מ-50 ל-200    שר התיירות: "הצעד יגביר השת"פ עם גורמי התיירות ברשות ויביא לשיפור תדמית ארץ הקודש"
עופר וולפסון
חברת התרופות הגנריות הענקית רשמה רווח נקי של כ-1.2 מיליארד דולר    רשמה רווח של 1.3 דולר למניה - כ-3 סנט מעל תחזיות האנליסטים    המכירות צמחו ב-20% ל-4.3 מיליארד דולר    עלייה של 4% במכירות העולמיות של הקופקסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il