X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הקונגרס החדש ג'ון בוינר והסנאטור פט טומיי [צילום: AP]
הרפובליקנים הצליחו עד כה להשיג שליטה בחמישה מושבים בסנאט שהיו בידי הדמוקרטים מנהיג הרוב הדמוקרטי המצטמצם בסנאט ניצח בקושי בנבאדה הישגים לפעילי "מסיבת התה" השמרנים היו"ר הצפוי של בית הנבחרים הכריז: אפעל לביטול רפורמת הבריאות של אובמה
▪  ▪  ▪
אובמה. מאמצי שכנוע עד לדקה האחרונה [צילום: AP]

איציק וולף
אובמה ליו"ר הנכנס: נעבוד בשיתוף עם הרפובליקנים

הקלפיות בבחירות אמצע הקדנציה, ה'מיד-טרם', בארצות הברית נסגרות בהדרגה ותוצאות ראשונות מעלות כי הרפובליקנים הצליחו להשיג לפחות ארבעה מושבים בסנאט שהיו בשליטת הדמוקרטים אך רחוקים מלהשיג מהפך בסנאט.
כמו-כן מעידים הסקרים כי הרפובליקנים הצליחו להשיג רוב בקונגרס. לפי מדגם של רשת הטלוויזיה NBC, הצליחו הרפובליקנים הצליחו לבצע מהפך בבית הנבחרים, וזכו ב-37 מושבים יותר מהדמוקרטים: 236 לעומת 199. סקר של CNN צופה כי הרפובליקנים יזכו בלפחות 52 מושבים נוספים בבית הנבחרים.
בהתמודדות החשובה ביותר עבור הדמוקרטים, במדינת מערב וירג'יניה, צפוי המועמד הדמוקרטי ג'ו מנשין, לנצח את יריבו הרפובליקני ג'ון רייסי.
מדגמי ערוצי הטלוויזיה האמריקניים העלו כי בהתמודדות על המושב בסנאט מטעם מדינת אינדיאנה קיבל הרפובליקני דן קווטס 55 אחוזים לעומת 30 אחוזים ליריבו הדמוקרטי בראד אלסוורת'. ניצחון זה מעביר לידי הרפובליקנים את המושב שהוחזק עד היום בידי הסנאטור אוון ביי הדמוקרטי.
מהפך גם במדינות ארקנסו וצפון דקוטה. חבר בית הנבחרים ג'ון בוזמן גבר בארקנסו על הסנאטורית הדמוקרטית בלאנש לינקולן אשר כיהנה בתפקידה במשך שתי קדנציות. בצפון דקוטה גבר המועמד הרפובליקני ומושל המדינה, ג'ון הובן, על יריבו הדמוקרטי, טרייסי פוטר.
במדינת וויסקונסין הפסיד הסנאטור רוס פיינגולד, שכיהן בסנאט במשך שלוש קדנציות, למועמד הרפובליקני רון ג'ונסון.
גם במדינת פנסיבלניה התרחש מהפך. מועמד הרפובליקנים פט טומיי הביס את המועמד הדמוקרטי, חבר הקונגרס ג'ו סטאק, במירוץ על מושב בסנאט. טומיי זכה לתמיכת קבוצת "מסיבת התה" הרפובליקנית.
בבחירות שהתקיימו אתמול עמדו לבחירה 37 סנאטורים מתוך 100. ערב הבחירות היו הדמוקרטים ברוב של 59 סנאטורים אל מול 41 סנאטורים רפובליקנים. הרפובליקנים צריכים להשיג מהפך בעשרה מושבים לפחות על-מנת להבטיח את שליטתם בבית העליון של בית הנבחרים האמריקני. על-פי החוקה האמריקנית, במקרה של שיוויון במירוץ יכריע בהצבעה קולו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

היסטוריה בדרום: אישה שחורה תייצג את אלבמה

בחירות אמצע הקדנציה מספקות כמה אירועים שיירשמו בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקנית.
באלבמה נבחרה לראשונה אישה שחורה בנציגת המדינה בבית הנבחרים. הנציגה הדמוקרטית, טרי סוויל, גברה על יריבה הרפובליקני וזכתה לתמיכה של כ-75% מהמצביעים.
בדרום קרוליינה ניצחה לראשונה אישה בהתמודדות על משרת מושל המדינה. ניקי היילי הרפובליקנית, שנתמכה על-ידי "מסיבת התה", אישה ממוצא הודי תהיה המושלת הראשונה של המדינה מאז ומעולם.

הישגים לפעילי מסיבת התה

הישגים לפעילי תנועת "מסיבת התה" השמרנית המזוהה עם מושלת אלסקה שרה פיילין. זאת לאחר שמועמדים נוספים שזכו לתמיכתה - רנד פול במדינת קנטקי ומרקו רוביו בפלורידה - זכו במושבים בסנאט.
רוביו נאם בפני תומכיו ואמר כי ההישגים של הרפובליקנים הם "הזדמנות שנייה" שנותן העם האמריקני למפלגה, אך אינם מעידים בהכרח על תוצאות הבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד שנתיים ועל כן אינם סיבה לשאננות.
המועמדת הרפבוליקנית כריסטין אודונל שהתמודדה על מושב בסנאט מטעם מדינת דלאוור וזכתה לתמיכת "מסיבת התה" הפסידה למועמד כריס קונס הדמוקרטי.
בדרום-קרוליינה ניצח הסנאטור הרפובליקני, ג'ים דמאנט ובוורמונט ניצח הסנאטור הדמוקרטי בן ה-70 פטריק ליהי, וזכה בכהונה שביעית בבית העליון.
במסצ'וסטס ניצחון מסתמן של המועמד הדמוקרטי, הסנאטור ברני פרנק. פרנק בן ה-70 נבחר מחדש לאחר שניצח את יריבו הרפובליקני, שון ביילט, שנתמך על-ידי "מסיבת התה".
במדינת אריזונה ניצח הסנאטור ג'ון מקיין, שהיה מועמד הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית לפני שנתיים. מקיין, שייכנס לקדנציה החמישית שלו בסנאט הביס את המועמד הדמוקרטי בן ה-32, רודני גלאסמן.
בקליפורניה ניצחה המועמדת הדמוקרטית ברברה בוקסר את המועמדת הרפובליקנית קרלה פיורינה, הנשיאה לשעבר של חברת HP.

יו"ר הרוב הרפובליקני: נבטל את רפורמת הבריאות

"אנחנו נזכה אם נשכנע את העם האמריקני לתמוך במדיניות של הנשיא ברק אובמה. אנחנו נאבקים למען המעמד הבינוני ולא נפנה לאחור למדיניות הכושלת של הממשל הקודם", אמרה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לאחר פרסום המדגמים במה שנראה כהתעלמות מן המדגמים שצופים כי תסיים את תפקידה כיו"ר בית הנבחרים.
מצליף מה שהיה עד אמש המיעוט הרפובליקני אריק קנטור, יתמנה למנהיג הרוב בבית הנבחרים. לדבריו, יקדם יוזמה לביטול רפורמת הבריאות שהעביר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

תאריך:  03/11/2010   |   עודכן:  03/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית נבחרים רפובליקני, סנאט דמוקרטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
nobama
ז  |  3/11/10 07:07
 
- :1תבורך בני ותבורכנה ידיך
קוסם  |  3/11/10 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הכנסת אישרה הצעת חוק המטילה עונש מאסר שנה וחצי או קנס של 20,000 שקל על עובר העבירה    רשיון הרכב של רכב שנתפס מטופל במוסך בלתי מורשה יישלל
עידן יוסף
הוועדה לפניות הציבור תפנה להתערבות ישירה של השרים    מקלב: תמחור של הדירות איננו הולם הצרכים המיוחדים של הנכים, קרי דירות קרקע עם נגישות, שעלותן יקרה יותר
עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים להורות לשר הפנים למסור לידיה מידע בנושא חלוקת רזרבת שר הפנים המכילה מעל 100 מיליון שקל
גיא גרימלנד
דוטומי מנהלת משא-ומתן למכירתה    הערכה: סכום העסקה יכול להגיע לכ-200 מיליון דולר
עידן יוסף
זוהי מתקפת הטרור הגדולה ביותר מתחילת המלחמה בעירק    מטענים ומכוניות-תופת הוצבו בריכוזים שיעים ובמוסדות שלטון בבגדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il