X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית ההשקעות מעלה דמי ניהול בקופות הגמל, ובעיקר לחוסכים עם צבירה נמוכה פסגות: "לכל אורך השנה מתקיימת בחינה של דמי הניהול ומתבצעות התאמות"
▪  ▪  ▪
רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות [צילום: יח"צ]

בית ההשקעות פסגות מייקר את דמי הניהול בקופות הגמל שלו, בעיקר לחוסכים קטנים עם צבירה נמוכה. כך נודע ל"גלובס". ההעלאה, שמוגדרת "סלקטיבית" נעשית בצורה רוחבית בכל הקופות והקרנות של פסגות, כולל בגדיש - קופת הגמל הגדולה בישראל המנהלת נכסים בהיקף של כ-20 מיליארד שקל.
חלק מעמיתי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של פסגות קיבלו בימים האחרונים הודעה לביתם, כי דמי הניהול שהם משלמים יעלו החל מתחילת ינואר בעשרות אחוזים, מממוצע של 1.2% ל-1.4%-1.8%. ההתייקרות תהיה דיפרנציאלית, כאשר לקוחות שלהם צבירה מתחת לכ-100 אלף שקל ישלמו דמי ניהול של 1.8% (בתמר של כלל ביטוח למשל, הנתון המקביל הוא 1.5%).
בפסגות מדגישים כי ההעלאה נעשית בצורה סלקטיבית, רק לעשרות אלפי לקוחות מתוך כ-1.3 מיליון עמיתים שכספם מנוהל בבית ההשקעות. מדובר באוכלוסיות ספציפיות העונות על קריטריונים שנקבעו: עמיתים שבקופתם פחות מ-100 אלף שקל, וכן כאלה שנהנו עד כה מהנחות ומבצעים שהסתיימו. גם דמי ניהול של עמיתים שעזבו מקום עבודה והפסיקו להפקיד בקופה כלולים במהלך, ובסך הכול מדובר בכ-40 אלף לקוחות.
מפסגות נמסר כי "במסגרת הניהול השוטף, לכל אורך השנה מתקיימת בחינה של דמי הניהול בפסגות ומתבצעות התאמות בהתאם (העלאות או הורדות). במקרה של סיום תוקף הטבות שניתנו לתקופה קצובה, ייתכן שינוי בדמי הניהול. יודגש, כי ממוצע דמי הניהול בפסגות נמוך מהקיים בתעשיה. כמו-כן, המדרגה המקסימלית נמוכה משמעותית מהנהוג בענף". יצוין, כי דמי הניהול הממוצעים בשוק הגמל הם 1.1%. מנכ"ל פסגות הוא רועי ורמוס ואת הגמל שלה מנהל חגי בדש.
פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בישראל ומנהל כ-140 מיליארד שקל, מתוכם 50 מיליארד שקל בקופות גמל. 60 קופות גמל וקרנות השתלמות מנוהלות בחברה, בדמי ניהול הנעים בין 0.8% ל-1.8%. פסגות הפך לגוף הגמל הגדול ביותר בעקבות שתי רכישות מהותיות שביצע: באפריל 2009 את נכסי הגמל של בית ההשקעות פריזמה (קופות בנק הפועלים ובנק לאומי) שהתפרק, ובמארס 2008 רכש את קופת הגמל גדיש מבנק הפועלים.
ביום ראשון עבר פסגות משליטת קרן יורק לבעלות קרן אייפקס, שבניהול זהבית כהן. שווי בית ההשקעות בעסקה עמד על 2.7 מיליארד שקל, לאחר הנחה שניתנה בעקבות חקירת רשות ניירות ערך בחשד לתרמית בני"ע. חתימת העסקה התאפשרה בעקבות הסדר אליו הגיעה אייפקס עם הפרקליטות, אליה הועבר התיק החקירה מהרשות. במסגרת ההסדר תשלם פסגות קנס של 150 מיליון שקל בתמורה לביטול ההאשמות נגד בית ההשקעות כגוף. האישומים נגד המעורבים האחרים בפרשה - ורמוס ושי ירון, מנכ"ל חבר הבורסה, ומנהלי הנוסטרו לשעבר דוד אדרי ושי בן דוד - לא יבוטלו.
החוסכים הקטנים ישלמו יותר
דמי הניהול בקופות נקבעים על-ידי כל יצרן, בהתאם לגודל וזהות הלקוחות. התקרה העליונה עומדת על 2%, ומרבית קופות הגמל וקרנות ההשתלמות גובות דמי ניהול דיפרנציאליים, היורדים ככל שהיקף הנכסים גדול יותר.
מחוסכים קטנים המחזיקים עד 50 אלף שקל נגבים דמי ניהול בשיעור של 2%, שהם דמי הניהול המרביים המותרים על-פי התקנות. חוסכים המחזיקים בקופה מעל סכום זה משלמים דמי ניהול בשיעור נמוך מכך. קולקטיבים עם הסכמים מיוחדים משלמים דמי ניהול נמוכים הדומים לאלו ששולמו כאשר הקופות היו בבעלות הבנקים, וארגונים גדולים משלמים דמי ניהול נמוכים בשיעור של 0.4%-0.7%.
בתי השקעות מרבים להשתמש בטכניקות שונות לייקור דמי ניהול: העלאה הדרגתית של הרף מתחתיו ייגבו דמי ניהול מרביים, כך שיותר חוסכים ישלמו סכום מרבי; גביית דמי ניהול מרביים לעמיתים רדומים, כלומר כאלה שאינם מפקידים סכומים שוטפים ולא נרשמה תנועה בחשבונם.

תאריך:  05/11/2010   |   עודכן:  05/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסגות מעלה את דמי הניהול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם לא נעביר את כספינו מפסגות ל"ת
אנו מטומטמים ברמה  |  6/11/10 07:12
2
דמי קנסות ודמי פרישה.
א.ל. רמת-גן  |  6/11/10 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעד בסר
במקום להיות שמח בחלקו, אלעד מתחיל לחשוש שזה לא אמיתי
יובל יועז
זאת על-רקע חוות-דעת הקובעת כי שכר השופטים נשחק מול זה של חברי הכנסת: כיום עומד שכר חברי הכנסת על 29,851 שקל, לעומת 21,042 בלבד לשופטי שלום
אריק מירובסקי
עם פארק היי-טק מפותח, מוסדות חינוך מצליחים ועליות של 30%-40% במחירי הדירות בשנים האחרונות מגדל העמק מנסה להתנתק מהתדמית הישנה    ראש העיר אלי ברדה מקווה שכביש 6 ורכבת העמק אשר צפויים להגיע בעתיד לאזור ימשיכו את המגמה החיובית    השאלה אם החזון יתממש - תלויה בעיקר בצעדי הממשלה
מירב ארלוזורוב, רנית נחום-הלוי
צעד נוסף שנוטה משרד האוצר לאמץ כדי להגדיל את היצע הדירות: הנחה במס שבח    במשרד מתכננים גם לעודד הקמה של בתים צמודי קרקע בפריפריה - במקום רבי קומות    אנשי האוצר נפגשו השבוע עם קבלנים בכירים ושמעו את הצעותיהם לטיפול בבעיות בשוק הנדל"ן
מערכת אתר ערוץ הספורט
הבעלים של מילאן הציע. סוכנו של הנסיך: "לא תודה. רוצים חוזה ביובנטוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il