הנוסעים במטוס בואינג 747-400 של חברת קוואטס האוסטרלית שביצע (יום ו', 5.11.10) נחיתת חירום בסינגפור אמרו כי הם שמעו פיצוץ גדול וראו להבות "יוצאות" ממנוע המטוס דקות בלבד לאחר ההמראה. על המטוס היו 412 נוסעים ו-16 אנשי צוות.
מדובר בטיסה השנייה בתוך יומיים של חברת התעופה האוסטרלית שאולץ לשוב כמעט מייד לשדה התעופה ממנו המריא בגלל בעיות במנוע.
בטיסה הקודמת היה מדובר דווקא במטוס מדגם A380 של יצרנית המטוסים המתחרה איירבוס - הנחשב לגדול בעולם. חלקים ממנו נשמטו אל הקרקע באינדונזיה בעקבות פיצוץ שאירע באחד ממנועיו, בטיסה מסינגפור לסידני.
רק שעות לפני האירוע השני, אמר מנכ"ל קוואנטס, אלן ג'ויס, כי החברה מאמינה שהמנוע שהתפוצץ כנראה תוכנן או נבנה בצורה בלתי תקינה, והפנה בכך אצבע מאשימה לעבר יצרנית המנוע, חברת רולס-רויס.
החברות קירקעו מטוסים איירבוס סיפקה 37 מטוסים מן הדגם החדש מאז השקתו בשנת 2007. ב-20 מהמטוסים - אלו הנמצאים בשימוש החברות קוואנטס, לופטהנזה וסינגפור איירליינס - נעשה שימוש במנוע מסוג "טרנט 900", בו אירעה התקלה. כל החברות קירקעו את מטוסיהם לאחר התקרית הראשונה, אך לופטהנזה וסינגפור איירליינס שבו להטיסם לאחר שהמטוסים עברו בהצלחה בדיקות בטיחות.
17 מטוסי ה-A380 שברשות חברת אמירטס ואייר פראנס נעשה שימוש במנוע מיצרנית אחרת.
רשות בטיחות התחבורה האוסטרלית מובילה את החקירה בנושא בעזרתן של קוואנטס, איירבוס, רולס-רויס ורשויות תעופה במספר ארצות. איאן סאנגסטון, מנהל הרשות, ציין כי המנוע הכושל הוסר מן המטוס לצורך בדיקה וכי נתוני הטיסה והקלטות תא הטייס נבחנות ביסודיות באוסטרליה.