X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב היוצא מגלה בספרו החדש "נקודות הכרעה" פרטים על בקשת אולמרט ממנו ב-2007: להורות לצבא ארה"ב להפציץ את הכור בסוריה מסביר: לא נתתי "אור ירוק" להפציץ את הכור ולא התבקשתי מנמק: אולמרט פעל להגנת ישראל כפי שראה לנכון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט ביקש ממני להורות לצבא ארה"ב להפציץ את הכור בסוריה. דחיתי את בקשתו. כך מגלה ג'ורג' בוש, נשיא ארה"ב לשעבר, בספרו "נקודות הכרעה" העומד לצאת לאור בשבוע הבא.
בוש מתייחס בספרו בהרחבה לפרשת תקיפת הכור בסוריה, שבוצעה, על-פי פרסומים זרים, על-ידי ישראל. תקיפת הכור גרמה לעצירת פרויקט הגרעין שהוביל הנשיא בשאר אסד, פרויקט שמומן בחלקו על-ידי אירן.
בוש טוען כי אולמרט פנה אליו בטלפון וביקשו: "ג'ורג', אני מבקש ממך להפציץ את המתחם", אך לאחר ששקל את הבקשה הוא הגיע למסקנה כי לא ניתן להפציץ את המתקן - בלא שתקדם לכך אזהרה לסוריה ובלא תהליך דיפלומטי. בוש דחה גם את ההצעה לאפשר פשיטה צבאית-חשאית, בין היתר מחשש לתגובה חריפה מצד סוריה.
בוש מציין בספרו, כי בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הופנתה אליו בשנת 2007. לדבריו, הוא הטיל על ראש הה-CIA מייקל היידן לבדוק סוגיה זו, ולאחר בדיקה מקיפה שנערכה לא נמצא אימות לכך שבאתר מתנהלת פעילות גרעינית. אי-לכך, כותב בוש בספרו, "לא יכולתי להצדיק התקפה על סוריה".
הנשיא לשעבר דוחה במקביל את טענות סוריה וידידותיה, לפיהן הוא נתן "אור ירוק" לתקיפת הכור על-ידי צה"ל. לא התבקשתי ולא נתתי אור ירוק, כותב בוש בספרו, והחלטת אולמרט לתקוף את הכור נעשתה בהתאם למה שהוא חשב שטוב וחיוני להגנת ישראל.

הממשל האמריקני דורש פיקוח

שעות ספורות לאחר פרסום הגילוי בספרו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, פנה הממשל האמריקני אל נשיא סוריה, בשאר אסד, בדרישה שיאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר באתר שהופצץ.
נציג ארה"ב ב-סבא"א, גלן דייוויס, הפציר בסוריה רשמית, לאפשר כניסת פקחים כדי שאלה יוכלו לקבוע האם אכן בוצעה פעילות גרעינית באתר ולשם מה הוקם הכור.
סוריה מחוייבת על-פי הדין הבינלאומי להיעתר לדרישה, בשל זאת שהיא חתומה על האמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) בלא פיקוח בינלאומי. נזכיר, כי אסד דחה בעבר מספר פעמים דרישות דומות, ואמר כי הטענות נגד סוריה, כאילו הקימה אתר גרעיני, הינן חסרות שחר. בפועל, לא הודה אסד מעולם בניסיונו להקים במדינתו פרויקט גרעין.

הכור בסוריה, בטרם הופצץ במפתיע [צילום: AP]
תאריך:  05/11/2010   |   עודכן:  05/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ורג' בוש: אולמרט ביקש ממני להפציץ הכור בסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל אינה "ייס מאן"
חזק הנביא  |  6/11/10 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מטוס בואינג שעשה דרכו מסינגפור לאוסטרליה נאלץ לנחות תוך דקות מההמראה לאחר שנשמע פיצוץ ולהבות נראו יוצאות מהמנוע    רק אתמול אירעה תקלת מנוע קשה במטוס איירבוס של חברת התעופה
תמר קובלנץ
בית ההשקעות מעלה דמי ניהול בקופות הגמל, ובעיקר לחוסכים עם צבירה נמוכה    פסגות: "לכל אורך השנה מתקיימת בחינה של דמי הניהול ומתבצעות התאמות"
אלעד בסר
במקום להיות שמח בחלקו, אלעד מתחיל לחשוש שזה לא אמיתי
יובל יועז
זאת על-רקע חוות-דעת הקובעת כי שכר השופטים נשחק מול זה של חברי הכנסת: כיום עומד שכר חברי הכנסת על 29,851 שקל, לעומת 21,042 בלבד לשופטי שלום
אריק מירובסקי
עם פארק היי-טק מפותח, מוסדות חינוך מצליחים ועליות של 30%-40% במחירי הדירות בשנים האחרונות מגדל העמק מנסה להתנתק מהתדמית הישנה    ראש העיר אלי ברדה מקווה שכביש 6 ורכבת העמק אשר צפויים להגיע בעתיד לאזור ימשיכו את המגמה החיובית    השאלה אם החזון יתממש - תלויה בעיקר בצעדי הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il